Lego 11.11.2007 13:57:08 | |
---|
No koitinpa sitten minäkin tuossa Gibson LP Customissa tuota ja ainakaan POD X3n läpi soitettuna en huomaa eroa, katsoo nyt vielä treeniksellä 5150-setin läpi.. Melko pettymys toistaiseksi. |
Aquanox 11.11.2007 15:11:26 | |
---|
No kun kerta kaikki muutkin niin kokeilinpa sitten itsekin. Tuossa Japanin Jaskassa EMG:t olleet päälle pari vuotta, joten yhden patterin luoma ääni pitäsi olla tuttu? Kävin hakemassa toisen patteriklipsin. Soittelin vielä varmuuden vuoksi ennen modaukseen ryhtymistä, jotta olisi muka mihin verrata. Sitten nakkelin uudet roippeet ja patterit pirttiin. Ja kyllä se vain siltä tuntuu niin kuin soundi olisi hitusen parantunut. Ennen soittelin volumepotikka hiukan pienemmälle käännettynä, jotta sain halutun tatsin. Nyt potikka voi olla kokonaan auki ja saan mitä haluan. Ei mitään vallankumouksellista muutosta, mutta parempaan päin kuitenkin. Tiiä sitte... Uudet patteritkin tuossa nyt, mutta kyllä se testerin mukaan se vanhakin patteri oli voimissaan. |
Anal Revenger 11.11.2007 18:24:50 | |
---|
No koitinpa sitten minäkin tuossa Gibson LP Customissa tuota ja ainakaan POD X3n läpi soitettuna en huomaa eroa, katsoo nyt vielä treeniksellä 5150-setin läpi.. Melko pettymys toistaiseksi. Joskus täältä m.netistä olen lukenut että nuo PODit saavat kaikki mikit kuulostamaan samalta, tai pyrkivät saamaan. Joten jos väitteessä on pohjaa, niin en usko, että tulet patterinlisäyksellä huomaamaan eroa soundissa. Tuhdit Jacksonin humpparit huutavat kuin helluntailaiset helvetin porteilla tai murisevat kuin parittelevat mursut. -Askele |
Jep eli tuli sitten itsekkin väännettyä toinen 9v kaveriksi. Soundista tuli raikkaampi vaikka en tiedä miten se sitten kuulijalle välittyy, mutta etenkin kaulamikin (85) soundissa huomasin parannustuneinuisuutta. Tuhdit Jacksonin humpparit huutavat kuin helluntailaiset helvetin porteilla tai murisevat kuin parittelevat mursut. -Askele |
Lego 24.11.2007 20:37:52 | |
---|
No eipä tuota muutosta huomannut putkinupinkaan läpi kokeiltuna. 9 voltillakin olisi pärjännyt ihan yhtä hyvin. |
Insane Kane 24.11.2007 21:07:09 | |
---|
No eipä tuota muutosta huomannut putkinupinkaan läpi kokeiltuna. 9 voltillakin olisi pärjännyt ihan yhtä hyvin. Enpä ole ikinä 18 volttia testannu, vaikka EMG:tä olen harrastanu kohta kymmenen vuotta. Jotenkin ihmetyttää tämä "enemmän headroomia". Voisko joku mulle selittää moisen? Kun puhutaan vahvistimista, ymmärrän kyllä headroom sanan tarkoituksen. Mikin kohdalla en. Varsinkaan tälläisessä tilanteessa jossa kuumaan kakkuun nakataan lisää tabascoa. Ei näin! >=) |
lärviapina 24.11.2007 21:21:28 | |
---|
Enpä ole ikinä 18 volttia testannu, vaikka EMG:tä olen harrastanu kohta kymmenen vuotta. Jotenkin ihmetyttää tämä "enemmän headroomia". Voisko joku mulle selittää moisen? Kun puhutaan vahvistimista, ymmärrän kyllä headroom sanan tarkoituksen. Mikin kohdalla en. Varsinkaan tälläisessä tilanteessa jossa kuumaan kakkuun nakataan lisää tabascoa. headroom tosiaan vähän väärä sana tosiaan.....ja kyyyllä, kaikki pikku sherlockit siellä, näin menin möläyttään tuossa avausviestissä:) eli eihän se sitä lisää...... tosiaan tekasin tyhjästä 9v patterin clipsistä semmosen jutun, että voi vaihtaa takaisin 9v jos haluaa, eli patteri pois ja clipsi paikalle ja tuollain sitä sitten tuli vertailtua..... Conclusion: talla-81 ero ei järisyttävä ole, mutta sen kyllä huomaa kaula-60 sai lisää pulleutta ja kylmyys katosi.... toinen patteri jää paikalleen what becomes when you combine an owl and a benji rope.......................my ass |
Insane Kane 24.11.2007 21:38:07 | |
---|
headroom tosiaan vähän väärä sana tosiaan.....ja kyyyllä, kaikki pikku sherlockit siellä, näin menin möläyttään tuossa avausviestissä:) Jep ;) Mutta et ole ainoa. Muistaakseni jopa EMG:n vihkosessa, ennenkuin ne päivitettiin, luki sama homma. Nooh, termejähän ne vaan on. Tuossakin tilanteessa kun lukee nopeasti isompia miettimättä : "nostaa 9V - > 18 V niin headroom paranee" Äkkiseltään tuntuu ihan järkeenkäypäseltä. Ainoastaan vaan että mun mielestä väärä termi väärään paikkaan ja kitararomuissa korkeampi headroom ei välttämättä aina ole parempi. En tiijä, pitää kokeilla. Ei näin! >=) |
ReBeat 01.04.2011 10:17:22 | |
---|
Laitoin nyt 24 volttia samalle SL-20 setille, jossa aiemmin kokeilin 18V. Käytin kahta kameraparistoa. Kyllä tää on hyvä. Tuntuu että soundi on kaikenkaikkiaan hienojakoisempi kuin 9 voltilla. Tone- ja volume-potikoiden käytettävyys vaikuttaa paremmalta. Uskaltaa ruuvata tonea kiinni erilailla kuin 9 voltin kanssa ja sieltä alueilta löytyy erilailla toimivaa soundia, joka on vaan tummempi mutta ei tuhnu. Varmaan mielikuvia osaltaan, mutta kyllä kameraparistoilla mennään jatkossa! Nuo mahtuu pieneen tilaankin. |
Evergrey 01.04.2011 17:33:23 | |
---|
Mä laitoin bilteman 9v pariston jossa vähän ylijännitettä eli 10v ja huomasin siinä jo eron parempaan päin. Onko kukaan tajunnut alkaa valmistaa 9v paristoja tuolla 18 voltilla? Muita ylijännitteellisiä merkkejä? http://www.iherb.com/?rcode=SEP790 |
Numb 01.04.2011 17:38:36 | |
---|
Laitoin EMG:t verkkovirtaan. Aijai kun on hieno soundi. Miinusta vähän siitä, että nyt kitarasta lähtee kaksi piuhaa. Laitoin ne semmoisella piuhanniputtajalla yhteen. "Valmis" on parempi kuin "täydellinen" |