T-oidibus 25.12.2003 13:27:54 | |
---|
Kertokaapa asiasta paremmin tietävät onko kyseisilla Musarin bassoilla käytännöllisiä eroja kuin toi mikkivalitsin tossa Sterlingissä. Kumbaa basuu pidätte parempana(oma mielipide) Basismia jo kymmenen vuoden kokemuksella |
N_Bates 25.12.2003 17:08:20 | |
---|
sterlinki on pienempi. Kaulakin on ohuempi. Stingrayn kaula on paksu halko precisionin malliin, kun taas sterlingin ohut jatsibassomainen. Sterlingin soundit on ton mikkivalitsimen ansiosta monipuolisempi, mutta monet sanovat että sitä stingraysoundia siitä ei saa. Tosin eikai sitä "oikeeta" soundia saa kuin niillä 70-luvun stingraylla.. En sitten tiedä kuinka paljon on faktaa ja kuinka paljon henkimaailman juttuja..Sterlingin mikissä on myös humpparin alla kolmas kela, joka poistaa hurinoita kun valitsee mikkivalitsimesta ykskelaisen soundin. Itse ostin sterlingin kesällä kun sattui vastaan tulemaan passeli. Jos ois tullut stingray niin oisin saattanut semmosen ostaa. Eipä niillä niin kauheasti ole eroa. Tykkään kyllä tommosesta jatsibassokaulasta enemmän kuin sellasesta paksusta. Tosin voi olla tottumuskysymys tuokin, sillä kaikissa bassoissani on tommonen jatsarikaula ollut... Ei siis ole mikään ihme että paksukaulainen basso tuntuu aluksi oudolta.. En mä sanoisi noista kumpaakaan bassoa toista paremmaksi. Erilaisia ovat vain. Hyviä molemmat. http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/ |
HC-Audio 25.12.2003 17:47:36 | |
---|
Joo tossa se oikeastaan tuli kaikki, ylempänä. Jotenki ite ainaki pidän miehekkäämpänä tota stingraytä, jotenki ehkä hieman mureampi saundi. Kumpi kaula sopii sulle paremmin on sulle parempi. ite tykkään paksummasta. ostin kanssa kesällä stingrayn ku sattu sopiva, meinasin ostaa ton N_Batesin sterlingin, mutta missasin sen, mutta sain silti ehkä paremman vaihtoehdon mulle... hymiö "It's My duty to please that booty" |
N_Bates 25.12.2003 19:59:54 | |
---|
meinasin ostaa ton N_Batesin sterlingin, mutta missasin sen, mutta sain silti ehkä paremman vaihtoehdon mulle... hymiö Luulet vaan :) hoho. http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/ |
Heikki L. 26.12.2003 01:00:34 | |
---|
Kertokaapa asiasta paremmin tietävät onko kyseisilla Musarin bassoilla käytännöllisiä eroja kuin toi mikkivalitsin tossa Sterlingissä. Ja viisikielisessä Stingrayssa on myös mikkivalitsin ja haamukela. Sterlingiä ei kai saa 5-kielisenä, joten Stingray5 on yhdistelmä molemmista malleista, kait. Jos jollakin on kylmää faktaa Musareiden malleista ja historiasta, niin pistäkää ihmeessä tänne. Asia rupes kiinnostamaan kovasti. Shack! |
N_Bates 26.12.2003 12:12:13 | |
---|
Ja viisikielisessä Stingrayssa on myös mikkivalitsin ja haamukela. Sterlingiä ei kai saa 5-kielisenä, joten Stingray5 on yhdistelmä molemmista malleista, kait. Jos jollakin on kylmää faktaa Musareiden malleista ja historiasta, niin pistäkää ihmeessä tänne. Asia rupes kiinnostamaan kovasti. Olen antanut itselleni kertoa, että stingray5 on oikeastaan sterling5.. Niin kaulaprofiilin kuin soundienkin puolesta.. mutta ei ole kokemusta moisesta, joten en tiedä. Eihän se ulkonäkökään kovin stingray ole.. Tai oikeastaan, sehän taisi olla niin että sterling on nelikielinen versio stingray vitosesta, sillä tuo vitonen kuitenkin aikasemmin tuli markkinoille. Tosin siinä ei aluksi ollut tuota haamukelaa yms.. Ernie ballin sivulla taisi olla tuota historiaa ihan kivasti.. myös dudepit foorumista löytyy: http://pub206.ezboard.com/fthedudepitfrm30 http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/ |
saikkpe 26.12.2003 12:20:31 (muokattu 26.12.2003 12:21:52) | |
---|
Ernie Ballin kotisivuilla http://www.ernieball.com/mmonline/history/ on muutama rivi tästä. Ei kylläkään mitään ihmeellistä. Onko tiedossa muita saitteja, joissa olisi enemmän asiaa Musareista? EDIT Äh, Norman ehti ensin... Pekka Saikkonen |
Prowleri 26.12.2003 16:16:26 | |
---|
Itse suosisin toki Musarin tuotteista Bongoa. Ihana! Hähähä. -Jami |
HC-Audio 26.12.2003 17:54:27 | |
---|
Itse suosisin toki Musarin tuotteista Bongoa. Ihana! Jos joku basso on ruma niin tuo, hyi! "It's My duty to please that booty" |
mr.bungle 26.12.2003 21:10:07 | |
---|
Jos joku basso on ruma niin tuo, hyi! Hoho, enpä ole ennen nähnyt yhtä paljon mielipiteitä kahtia jakavaa soitinta. Mun mielestä se on rok & hip. |
käki 26.12.2003 21:21:40 (muokattu 26.12.2003 21:25:06) | |
---|
Vielä kun pääsisi kokeilemaan Bongoa, aika jännän näkönen, ei ollenkaan paha. Ristiriita: kuitenkin se on pirun kallis, joten lavariehuntaan en sitä uskaltaisi ottaa mukaan. Hajoaa ja naarmuuntuu vielä. Hui sentään. edit: Sterlingiä en jostain syystä ole päässyt näppäilemään. Stinkku on ookoo. Hyvää Joulua ! Syökää kanaa. Se vasta hyvää on. |
da_Punk 28.01.2004 21:52:09 | |
---|
Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla |
mr.bungle 28.01.2004 22:57:45 | |
---|
|
da_Punk 29.01.2004 14:56:38 | |
---|
Oon aina ihmetelly noita kitarapajan kuvia: eikö pinta naarmuunnu jos soitin pistetään kivipintaa vasten.. kävin tsekkaa tuota kyseistä beissii pari päivää sitten ja tarkastin ettei ole naarmun naarmua. Olin kuulemma ensimmäinen joka on soittanut sitä.... Ja tuota samaa yksilöä olen tässä jo pari viikkoa ollut ostamassa. Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla |
N_Bates 29.01.2004 17:16:22 | |
---|
http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/ |
käki 29.01.2004 19:05:36 | |
---|
hinta on kyllä aika älytön.. eihän ne uudetkaan tuosta hirveästi enempää maksa... Tuo on lähes iskemätön viime vuoden malli. Uutena maksavat Suomessa semmoiset 2000 €, joten kyllä siitä hinnasta on ihan kiva siivu pudotettu. Free Your Mind And Your Bass Will Follow |
N_Bates 29.01.2004 19:51:21 | |
---|
Tuo on lähes iskemätön viime vuoden malli. Uutena maksavat Suomessa semmoiset 2000 ?, joten kyllä siitä hinnasta on ihan kiva siivu pudotettu. kappas, ovat hintoja nostaneet melkoisesti.. kesällä oli vielä jossain 1600euron paikkeilla uudet musarit tuolla www.suomalainen-soitinkauppa.fi sivulla. Millähän ne nyt perustelee noita hintojen nostoja kun ei voi vahvaa dollariakaan syyttää... Lennättääköhän ne noi musarit jollain yksityisjumbojetillä lätäkön yli, kun tulee 1000 euroa hintaan lisää euroopan puolella... Tosin, ei kyllä mua haittaa yhtään vaikka pyytäisivät miljoona euroa uusista musareista.. omani sain ihan järkevään hintaan käytettynä... http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/ |
da_Punk 29.01.2004 21:16:18 | |
---|
Kaipa ne siksi paljon maksavat ku onhan MusicMan ns. "boheemienmuusikoidenherkku" Ja siksi ettei Arvostus katoa Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla |
kappas, ovat hintoja nostaneet melkoisesti.. kesällä oli vielä jossain 1600euron paikkeilla uudet musarit tuolla www.suomalainen-soitinkauppa.fi sivulla. Millähän ne nyt perustelee noita hintojen nostoja kun ei voi vahvaa dollariakaan syyttää... Lennättääköhän ne noi musarit jollain yksityisjumbojetillä lätäkön yli, kun tulee 1000 euroa hintaan lisää euroopan puolella... Tosin, ei kyllä mua haittaa yhtään vaikka pyytäisivät miljoona euroa uusista musareista.. omani sain ihan järkevään hintaan käytettynä... Musarit ja muut "paremmat" soittimethan just lennätetään joko yksityisjetillä tai hävittäjällä Suomeen, jonka lentotunti maksaa maltaita. Tämän jälkeen ne noudetaan rahtiterminaalista maahantuojalle ja edelleen kauppoihin limusiinitaksilla, yksi soitin per auto... ...soitinkaupan edustalta otetaan vielä muutama kunniakierros korttelin ympäri, jotta saadaan taksamittariin passeli lukema ja soittimen lopullinen hinta kohdalleen. Tältähän se välillä tuntuu, kun Pohjolan poika menee soitinostoksille. Hinnat ovat melkoiset ja ketjun joka lenkki yrittää siitä tienata elantonsa. Suomessa soitinten menekki on niin pientä, että jostain ne soitinkauppiaiden palkatkin on maksettava. Mutta tuo 1600 € on oikein mukiinmenevä hinta naarmuttomasta StingRaystä, Suomen yleinen hintataso huomioon ottaen. Free Your Mind And Your Bass Will Follow |