Timo JM 23.11.2007 19:13:27 | |
---|
Onko kukaan harrastanut moista ja käytännössä miten? Ainakin ajatus ohjaavan midiraidan tekemisestä kiipparilla tuntuis aikamoiselta nysväämiseltä kun jokaisen äänen alku ja loppu pitäis olla just eikä melkein. Ja tuskinpa mikään softa tekee lauluraidasta käyttökelpoista midiä. Onko aiheesta olemassa jotain käytännön kikkoja vai onko tää vain pelkkä ominaisuus joka hankaluutensa vuoksi jää todellisuudessa käyttämättä? ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
Onko kukaan harrastanut moista ja käytännössä miten? Ainakin ajatus ohjaavan midiraidan tekemisestä kiipparilla tuntuis aikamoiselta nysväämiseltä kun jokaisen äänen alku ja loppu pitäis olla just eikä melkein. Ja tuskinpa mikään softa tekee lauluraidasta käyttökelpoista midiä. Onko aiheesta olemassa jotain käytännön kikkoja vai onko tää vain pelkkä ominaisuus joka hankaluutensa vuoksi jää todellisuudessa käyttämättä? Mulla ei ole faktaa, enkä ole MIDI -ohjausta autotunessa käyttänyt, mutta luulisin että yksi sovellus olisi sellainen että MIDIllä ohjataan autotunen sävellajia- tämä toimisi livenä hyvin, kiipparista vaan key ja autotune on koko ajan kartalla. |
milcoin 24.11.2007 01:29:26 (muokattu 24.11.2007 01:29:40) | |
---|
Kyllä mä olen ohjannut tunea midillä. Se tuntui ainakin 4 aikaan olevan joskus parempaa kuin graafinen moodi. Nysväämistähän se on mutta mikä nyt ei olisi. Juju oli muistaakseni siinä että sillä tunen nopeussäätimellä pystyy säätämään miten se ottaa kiinni, eli jos sulla on vaan oikeessa paikkaa tavua lyhyt oikea nuotti viivastolla niin se riittää. Ja sillon kun viivastolla ei oo mitään , tune ei saa ohjaus-signaalia ja se jättää kai vireen rauhaan. Tässä täytyy taas kehaista toolsia kun siinä on midi ja audio samalla timelinellä, samassa ikkunassa. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Timo JM 25.11.2007 09:27:08 | |
---|
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
Pop Corn 27.11.2007 02:28:15 (muokattu 27.11.2007 02:32:34) | |
---|
heh heh, tulee mieleen käärme joka syö omaa häntäänsä ;) a) teet (laulat) lauluraidan b) haluat korjata sitä tunella c) laulat plugariin joka muuttaa audion midiksi d) ...jota käytät alkuperäisen laulun korjaamiseen Missasinko jotain?.... Tuntuisi jotenkin vaan helpommalta laulaa oikein alunperin, vai? No joo, huumori sikseen. Itse asiassa ainoa tapa jolla olen tunea käyttänyt on valmiin midi-raidan kautta. Tämä tietysti edellyttää, että on olemassa val- mis midi-melodia raita. Jos ei ole ollut, mutta on ollut nuotit, niin sitten olen vain kiltisti naputellut nuotit sisään midi-raidaksi. Jaa, että kukaan ei ole vielä nuotintanut kappalettasi? hmmm no sittenhän kukaan tuskin edes tietää että laulat "väärin". ;) . |
Timo JM 27.11.2007 08:56:56 | |
---|
a) teet (laulat) lauluraidan b) haluat korjata sitä tunella c) laulat plugariin joka muuttaa audion midiksi d) ...jota käytät alkuperäisen laulun korjaamiseen Missasinko jotain?.... Tuntuisi jotenkin vaan helpommalta laulaa oikein alunperin, vai? Kyllä missasit. Sitä alkuperäistä lauluraitaa käytetään tietysti midi-muunnoksen tekevän plugarin ohjaamiseen. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
StJerky 27.11.2007 10:34:11 | |
---|
heh heh, tulee mieleen käärme joka syö omaa häntäänsä ;) a) teet (laulat) lauluraidan b) haluat korjata sitä tunella c) laulat plugariin joka muuttaa audion midiksi d) ...jota käytät alkuperäisen laulun korjaamiseen Missasinko jotain?.... Tuntuisi jotenkin vaan helpommalta laulaa oikein alunperin, vai? Jos tunettaisi huonot taustalaulajat hyvän päälaulajan suorituksen mukaan... Joopa joo, tunetukset on huijausta. Pidän enemmän epävireisestä kuin tunetetusta. |
wild willie 27.11.2007 11:31:59 | |
---|
Kiitos StJerky! Pelastit juuri lauluharrastukseni!:-) |
Pop Corn 27.11.2007 16:49:31 | |
---|
Kyllä missasit. Sitä alkuperäistä lauluraitaa käytetään tietysti midi-muunnoksen tekevän plugarin ohjaamiseen. hmmm..ahaa..ok. Ja sitten vaan editoidaan käsin midistä väärin menneet kohdat, Joo, miksei tuo toimi. Audio->midi muunnos tietysti aiheuttaa lisää korjattavaa, mutta sanothaan niin, että jonsei se vähääsellä nysväämisellä parane, niin nysvä- tään sitten enempi. Jos vaan löytää hyvän audio->midi plugarin ja sopivan työskentely metodin, niin tuohan saattaisi olla varsin pätevää toimintaa. . |