blessed 20.11.2007 08:00:00 | |
---|
Iban sr405 oli ainoana bassona viitisen vuotta, nyttemmin jo myyty pois tarpeettomana itselleni parempien tultua. |
Hannu A 20.11.2007 20:19:41 | |
---|
Joku reilun puol vuotta tuli pompsuteltua, jonka jälkeen ostin toisen "hienomman"... Eka basso on kuitenkin edelleen tallessa, kiitos setämiehen, joka pelasti skeban haadekselta ja säilytti sitä monet vuodet... Sain sen pari kuukautta sitten "takaisin kotiin". Laskeskelin tossa että varmaan 15 vuoden erossaolon jälkeen... Basisti Jumalan armosta |
basisssiiisisti 20.11.2007 22:50:28 | |
---|
Vuodenha sillä Esp-ltdllä tuli soitettua :p -Ibanez Sound Gear- |
blackboot 22.11.2007 20:05:15 | |
---|
Olen ilmeisesti porukan huonohermoisin, sillä soitin ekalla vain kolme tai neljä päivää. Se oli joku muistaakseni Ibanezin erikoishalpa malli, punainen. Kyllästyin sen kaikkiin ominaisuuksiin heti, ja palautin ritsan liikkeeseen samalla viikolla. |
Tulihan sillä 6-7 vuotta soitettua. Ainut bassoni minkä oon pois myynyt ja vähän harmittaa vieläkin, että niin tein. Ibanez Roadstar II oli merkiltänsä. "Go and boil your bottoms, you sons of silly persons" |
Cockscene 23.11.2007 18:32:29 | |
---|
joku panha Yamaha P-mikityksellä oli eka basso ja sillä meni muistaakseni hommat melkein 5 vuotta. sitten oli pakko ostaa uus basso kun löyty panttilainaamosta halvalla! Basisti on lyömäsoitin. |
J.Hollström 23.11.2007 18:52:08 | |
---|
Mun eka basso meinas olla Fender jazz bass '73. Testailin sitä muutamia päiviä mutta en ostanut kun siinä ei ollu aktiivielektroniikkaa ja tallakin oli onneton läpyskä. Hintapyynti oli 1300 markkaa ja vuosi oli ehkä 1984. |
Visakoivu 24.11.2007 12:13:43 | |
---|
Mun eka basso meinas olla Fender jazz bass '73. Testailin sitä muutamia päiviä mutta en ostanut kun siinä ei ollu aktiivielektroniikkaa ja tallakin oli onneton läpyskä. Hintapyynti oli 1300 markkaa ja vuosi oli ehkä 1984. OT, mut kuulostaa mun ekan kitaravahvistimen ostolta. Vaihtoehdot oli 30W Vox putkipeli, ja sitten 100W Carvin trankku. No tottakai mä sen isomman otin. Ikää kun oli sen 14 v. Hintaa oli noilla muistaakseni 1500-2500 markkaa. |
jvakeva 25.11.2007 15:34:18 (muokattu 25.11.2007 15:34:52) | |
---|
eka basso oli morris merkkinen mikämikämalli laite.. soittelinkohan sillä n. vuoden, ennen kun siirryin eko:n maailmaan.. ihania laitteita. www.theyoungers.net |
trippe 25.11.2007 17:45:44 (muokattu 25.11.2007 17:47:45) | |
---|
Viitisen vuotta on tullu bombsuteltua tolla iban gsr-200. Soundit alkaa tympiä, ku tuntuu että ne jää vahvistimen sisälle.Tarkotus olis hommata lopultaki jotain kivempaa tilalle..ei vaan oo sattunu vielä sellasta silmiä hivelevää vastaan. Mites, onko joku joskus nähny/testiny vammyllistä bassoa?Sellanen olis aika makee peli. "Liike lähtee lantiosta"
Mutta kuin syvältä :? |
Jungleman 26.11.2007 13:52:16 | |
---|
Mun eka basso meinas olla Fender jazz bass '73. Testailin sitä muutamia päiviä mutta en ostanut kun siinä ei ollu aktiivielektroniikkaa ja tallakin oli onneton läpyskä. Hintapyynti oli 1300 markkaa ja vuosi oli ehkä 1984. Aika läheltä liippaa, tai no. Minun ensimmäiseksi bassokseni oli tulla musta Gibson Ripper, vuosiluku ei ole tiedossa. Sekin kävi kotona kokeiltavana muutaman päivän ajan, tykkäsin soundista kovastikin mutta en pikkupoikana oikein uskaltanut ostaa käytettyä. Pelkäsin varmaankin että vekotin menisi rikki heti rahojen siirryttyä myyjälle. Tai jotain sinnepäin. Hintapyyntö oli 1000 markkaa, vuosi 1984. Edelleenkin kaduttaa todella ankarasti että jätin sen ostamatta. Sen sijaan ostin upouuden mustan Ibanez Roadstar II -presarikopion. Soitin sillä pari vuotta, vaihdoin pois koska siinä oli vain yksi mikki ja tahdoin lisää. Kuinka ollakaan, myös tästä bassosta luopuminen on harmittanut vielä vuosia jälkeenpäin. Joo-o, jo nuorena olin todella fiksu. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
J.Hollström 26.11.2007 13:58:38 (muokattu 26.11.2007 13:59:03) | |
---|
Joo-o, jo nuorena olin todella fiksu. No, täytyy muistaa että aika oli eri ja sen ajan mukainen "hyvyyskäsite" oli eri. Vitnaket oli ihan out. Tai silloin ei mistään vintakeista edes puhuttu. Toinen samalainen muistelo on multa about samalta ajalta. Imatralla oli jossain musiikkikaupassa aika huonossa hapessa ollut Fenderin telecasterbasso kaulahumpparilla. Eli joku 70-lukulainen vekotin. Hemmetin harvinainen jo silloinkin. Hintalapussa oli muistaakseni ~1000 markkaa ja päivittelimme sitä porukalla että onpas rumassa bassossa kova hinta. Jotain ylimääräisiä reikiäkin sinä näytti olleen (ts. tuhkiksien ruuvinreiät). "Haista sinä Mambo vittu, kun et osaa edes Kuurankukkaa soittaa." |
leksi-B 26.11.2007 15:20:11 (muokattu 26.11.2007 15:20:47) | |
---|
washburnin bx-100:sella tuli soiteltuu joku 8 vuotta kunnes ostin iban sr505 ja sillä soittelen vielä pitkän aikaa vaikka haluna ois viel 6 tai jopa 7-kielinen, mutta ehkä se menee leikin puolelle jo.. yhä joskus soittelen silti bx-100:sella.. hjuva suomenkieli! Basso se mukava soitin! |
IJarro 26.11.2007 15:53:46 | |
---|
joku panha Yamaha P-mikityksellä oli eka basso ja sillä meni muistaakseni hommat melkein 5 vuotta. sitten oli pakko ostaa uus basso kun löyty panttilainaamosta halvalla! Sääliks käy sitäkin muusikon retkua jonka oli se bassonsa pakko sinne pantattavaks viedä... Missä lie katuojassa rypee tätänykyä... :( Let's do some living after we die... |