Aihe: Micro KORG
1
Monumentti
20.11.2007 11:21:20
Mulla on ollut pari vuotta tämä KORGIN pikkujättiläinen ( Micro ), ja olenkin tykästynyt pimputtimen muutamaan valmiiseen tehdasasetukseen.

Nyt täytyy saada hengentuotteet cd-lle.

Olen haravoinut tarjolla olevia mahdollisuuksia, ja siihen mereen on helppo hukkua.

Miten nämä esim. Fostexin raiturit / polttavat vekottimet skulaa. Iskenkö pimputtimen piuhat suoraan vekottimeen ja annan musiikin soida, vai onko jotakin mitä tarvitsen lisäksi.
Osassa Fostexin vekottimista taitaa olla mm. jonkinlainen rumpukone onko ? ja mitä plaatua ?

Osaakos joku antaa vihjettä, minkälaista kohtuuhintaista ( alle 1000 e )kokonaisuutta kannattaisi
harkita KORGIN toveriksi, jotta saisin väsättyä biiseihini eri esim. eri instrumentteja.

Tietsika vai jokin esim. Fostexin raituri
muLperi
20.11.2007 11:46:29
Tietsikka varmaan kustannustehokkain ja monipuolisin vaihtoehto.
Saat helposti eri raidat miksattua ja efektoitua.
Tietenkin tarvit softat, mutta esim Audacity ja läjä ilmaisia VST-plugareita auttaa jo pitkälle.
Monumentti
20.11.2007 14:19:54
Toi kuulosti jo suuntaa antavalta.
Kiitoksia sulle tästä vinkistä, ja taidankin käydä katsastamassa näitä vaihtoehtoja.

Stadionit kutsuu....
Monumentti
21.11.2007 14:07:53
Sain jo tossa hyvää vinkkiä siitä miten äänitellä omia biisejä cd-lle.
Olen aikeissa hankkia Micron KORGIN rinnalle jonkin sopivan kaverin.
Noissa peleissä tarjonta on laaja.
Onko jotakin sääntöä / ominaisuutta joka kannatta huomioida hankintaa tehdessä.
Tarkoitan, että kannattaako välttää soitinten samankaltaisuutta, eli kärjistettynä: Ei kahta Micro KORGIA olemaan rinnakkain, vai onko idea OK,komppaisi toisella ja toisella sooloa ?
Olen katsastanut mm Alesis Andromedaa, Korgin TR 61 jne, vai miten joku Yamahan keypoorden skulais, siinähän tulis samalla rytmiryhmä mukana ?
Nuotit ? ....öö, tais lähtee baariin..kai
muLperi
23.11.2007 13:02:38
Riippuu tietenkin aina minkälaista musaa haluaa tehä ja kukin omalla tavallaan, mutta itse en ehkä toista analogista / analogimallintavaa syntikkaa ostaisi settiin.

Joku Korg TR61 (tai X50) tai Yamaha MO6 1000€ hintaluokasta vois olla sopiva tuomaan "perussaundeja".
JPQ
23.11.2007 14:04:48

Riippuu tietenkin aina minkälaista musaa haluaa tehä ja kukin omalla tavallaan, mutta itse en ehkä toista analogista / analogimallintavaa syntikkaa ostaisi settiin.

Joku Korg TR61 (tai X50) tai Yamaha MO6 1000€ hintaluokasta vois olla sopiva tuomaan "perussaundeja".

riippuu tyylistä ottaisiko vaiko eikö itse tyylini on niin laaja että tarttis olla varmaan minimi settinä ideaali oloissa kaksi VAta ja yleis "rompleri". Nyt taitaa budjetti muutosten takia tulla aika monet seuraavat musa jutut softana.
Leikari
23.11.2007 14:44:08
Tietsikka varmaan kustannustehokkain ja monipuolisin vaihtoehto.
Saat helposti eri raidat miksattua ja efektoitua.
Tietenkin tarvit softat, mutta esim Audacity ja läjä ilmaisia VST-plugareita auttaa jo pitkälle.

tarvii siihen tietsikkaan raudatkin: kunnollinen äänikortti miel. vähintään neljällä sisäämenolla sekä kontrolleri (hiirellä näpsyttely ja hilaaminen on melkoisen rasittavaa puuhaa noissa hommissa)

jossain fostex, korg, yamaha -digiraituritallentimessa on puolensa: helppo käyttöönotto, ei ohjelmisto/ajuripäivitysongelmia, "hands on" -työskentelytapa, kompakti kuljettaa mukana (vs. läppäri ja roinat) - - toisaalta näyttö rajallinen, ei samanlaista joustavuuttaa mikäli haluaa laajentaa tms... - - jostain syystä niitä edelleen ostetaan ja käytetään - - vähemmän "säätämistä" - harrastus ja demohommiin digiraituri voi olla sopivampi ratkaisu, mutta makunsa ja tottumuksensa kullakin

(minulla PC:ssä Sonar)
Monumentti
23.11.2007 15:49:03
Toi KORGIN TR 61 voisi olla euroissa tavoitettavissa, mutta jos sitä lähtisi kokeilemaan noita esim.Moogeja, sitä runnoisi lompakon laihaksi ja ostaisi, toki edellyttäen, että soundimaailma olisi korvaan käypä ja veisivät mennessään.

Pohdin tota Fostex mahdollisuutta, sen helppouden vuoksi.
Eikös se ole mahdollista värkätä Fostexin kaltaisella nauhurilla biisit siihen pisteeseen kun peli antaa myöten, ja pukkaisi myöhemmin tarvittaessa koko roskan tietsikalle jonkin laajemman studio-ohjelman muovattavaksi ??
Nuotit ? ....öö, tais lähtee baariin..kai
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)