Moro! Olisin tiedustellut vähän kokemuksia kyseisetä pedaalista. Soittelen tommoista In Flames, Killswitch Engage tyylistä musaa. Tällä hetkellä mulla on Engl Thunder nuppi. Muuten ihan jees peli, mutta jotenki särö osasto on liian munaton. Säröä löytyy kyllä määrällisesti ihan tarpeeksi, mutta jotenki siitä se jyty puuttuu varsinkin dempatessa :( Oon koittanut OD pedaaleilla buustata tuota särökanavaa, mutta en oikein silläkään ole päässyt haluamaani lopputulokseen. Kaappina mulla on Framuksen 2*12 V30 elementeillä. |
Simo78 23.11.2007 14:20:48 (muokattu 23.11.2007 14:21:22) | |
---|
Mä en kyllä lähtisi ongelmaa ratkomaan hevisirkkeleillä. Ehkäpä joku eq voisi olla parempi ratkaisu ongelmaan. Itsellä ei kyllä tästä kokemusta, mutta jostain aikasemmista ketjuista olen tästä lukenut. Hevisirkkelillä putkisoundin pilaamisesta on kyllä kokemusta, vasta viimeisimmän studiokeikan jälkeen viisaustuin lopullisesti. Nyt ostin uudeksi boosteriksi bd2, tubescreamer(ibanez tf808 tai tf9) ois ollu täydellinen, mutta hintaa vähän liikaa... |
Laddy Master 23.11.2007 14:21:09 | |
---|
Tästäkin pedaalista löytyy haullakin varmaan joku ketju. Sanompa samaa mitä sanoin sinnekkin: En tykännyt, harmitti kun käytin joskus siihen silloiset vähät rahani. Ootko soittanu sitten kyseisellä pedaalilla koskaan edes hetken? Jos sulla on englin nuppi ja framuksen kaappi niin voi olla aika katkera pettymys. Ainoana särönä se on aika epäselvä ja kun siitä sitä sirkkeliä niin paljon lähti niin liian kirkuva, korkeintaan jännänä efektinä vois suositella jonkun päälle. I love you baby
but not like I Love my Guitar |
Niknak 23.11.2007 15:05:04 (muokattu 23.11.2007 15:06:13) | |
---|
Ei tuottanut uber metal minullakaan em. settiin positiivista vaikutusta. Samasta syystä aikoinaan Uber Metalin hankin. Suosittelen testaamaan jonkun OD-spedun, esim. Bad Monkeyn. Ainakin itse tykkäsin Thunderin edessä. edit: olen puusilmä, elikkä kokeile vaikka EQ:ta mieluummin. Tuomo |
Jaakko Hyvärinen 23.11.2007 15:33:49 | |
---|
mulla on myös thunder, ja voin sanoa että vaihdettuani siihen JJ:n putket soundi pehmeni ja demppeihin tuli munaa lisää. Nuo V30 elementit ovat melko huono yhdistelä tuon nupin kanssa muutenkin. Ne kun tahtovat korostaa tuon nupin muutenkin yläkireää soundia. Mulla on marshallin 1922 kaappi, jota pidän parempana testattuani molempia. Englin oma 2*12 kaappi olisi ehkä ratkaisuna tähän munattomuus ongelmaan. tai sitten peaveyn 5150 kaappi. se on kiva. Joka tapauksessa lähtisin ratkomaan ongelmaa kaapin vaihdolla enkä pedaaleilla. rahallisestikaan ei ole niin paljon kalliimpi kuin jonkun hyvän pedaalin osto. Kaksi mummoa ajoi tandemilla, keskimmäinen keuli!!!!!!! |
Terrorwrist300 23.11.2007 15:46:37 | |
---|
boss ml-2, metalcore spedua suosittelisin koklaamaan.... nimi hämää, mutta on oikeesti mun mielestä paras mättöspedu mitä on tullu testattuu. Tietty soundi on aina kaikkien tekijöitten summa, eli eri vehkeillä eri spedut toimii paremmin ku toiset toisilla. |
J.P.K 23.11.2007 15:50:17 | |
---|
mulla on myös thunder, ja voin sanoa että vaihdettuani siihen JJ:n putket soundi pehmeni ja demppeihin tuli munaa lisää. Oon melkolailla tietämätön näistä putki hommista. Eli eli nuo JJ:t on siis etuaste putket? Mitkä JJ:t nimenomaan vai onko noita edes eri malleja? Ja kuinka paljon kustantaisi ja pystyykö etuaste putket vaihtamaan itsekkin? Olen käsittänyt, että kun päätteeseen vaihtaa niin tarvitsee enemmänkin ronkkia vahvaria? |
esprit de corps 23.11.2007 19:32:13 | |
---|
Oon melkolailla tietämätön näistä putki hommista. Eli eli nuo JJ:t on siis etuaste putket? Mitkä JJ:t nimenomaan vai onko noita edes eri malleja? Ja kuinka paljon kustantaisi ja pystyykö etuaste putket vaihtamaan itsekkin? Olen käsittänyt, että kun päätteeseen vaihtaa niin tarvitsee enemmänkin ronkkia vahvaria? Pääteputket täytyy yleensä (melkein aina) biasoida. Senkin voi tehdä itse, mutta se vaatii pientä opiskelua. Etuasteputkia sen sijaan voi vaihtaa miten huvittaa. Tungsolit lykkäät sinne, niin johan lähtee. Vähän niinku muumi. |