Aihe: Hyvä kotelo stratolle?
1
JuSu
22.11.2007 11:05:34
Moro!

Tähän asti olen pärjäillyt ihan peruslaukuilla, jotain satasen Gatoreita noi taitaa olla.. Mutta kun taloon on tulossa vähän arvokkaampi soitin, niin tuli tuumattua tuota kotelopuoltakin..

Ovatko nuo mainitut Gatorin tms. ihan ok, vai onko olemassa joku ylivertainen kotelo? Sellainen, jossa kitaraa viitsii kanniskellakin, eli ne pomminkestävät lentolaukut sitten erikseen..

Kiitos,

JuSu
"Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits." -noir-
Kuha
22.11.2007 11:26:59

Hiscox on ainakin hyväksi havaittu ja paljon käytetty.

http://www.hiscoxcases.com/main.htm
JuSu
23.11.2007 10:56:41 (muokattu 23.11.2007 10:57:39)
Mutta kyllä Gator on aivan tarpeeksi hyvä.

Muistin väärin noitten laukkujen merkin, ne onkin Staggeja. Mutta ihan hyvin ne on monta vuotta kestäneet, joten jos uusi kitara tuohon hyvin istuu, niin ehkä sitten mennään sillä, kunnes tulee tarve järeämpään. Täytyy kuitenkin käydä nuo kehutut Hiscoxit katsastamassa.

Yksi vaihtoehto on hommata sellainen kevyt kova laukku, niin voi sitten käyttää tilanteesta riippuen järeämpää tai kevyempää koteloa.

Tämä ajatus muokkautui siihen suuntaan, että jos kun kitaraa on kuitenkin kiva kanniskella selässä repun malliin, niin hankkisinko (myös) hyvän gig bagin? Käsittääkseni kunnollinen gig bag on kuitenkin varsin suojaava. Ja jos hinnasta jotain voi päätellä, niin ainakin jotkut Ritterin mallit ovat varsin laadukkaita... =)

Näistä kokemusta kellään?

Kiitos ja kumarrus,

JuSu
"Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits." -noir-
Keke Urlaub
23.11.2007 11:09:51

Warwickin rockbagit, ne kalliit mallit, on sitten tosi hyviä. Hitto kun menin aikoinaan hävittämään sellaisen johonkin. Nyt pitäisi hommata tilalle yksi t-kaupasta tms.

Sitten mulla on tuolle washburnin superstratolle skb:n kova keissi, ja se on kyllä todella hyvä, koska kitara ei pääse siellä yhtään liikkumaan sisällä ja sitten se on ulkoapäin muotoiltu hieman moottorisahamaiseksi :). Eli ei vie niin törkeästi tilaa kun perus flightcaset ym. Kevyt kantaa kaiken lisäksi.
Vahvaimeni on hai-kein!
Skebaristi
23.11.2007 11:24:54

Warwickin rockbagit, ne kalliit mallit, on sitten tosi hyviä. Hitto kun menin aikoinaan hävittämään sellaisen johonkin. Nyt pitäisi hommata tilalle yksi t-kaupasta tms.

Sitten mulla on tuolle washburnin superstratolle skb:n kova keissi, ja se on kyllä todella hyvä, koska kitara ei pääse siellä yhtään liikkumaan sisällä ja sitten se on ulkoapäin muotoiltu hieman moottorisahamaiseksi :). Eli ei vie niin törkeästi tilaa kun perus flightcaset ym. Kevyt kantaa kaiken lisäksi.

Minä omistan sellaisen 30€:n rockbagin. Se on ainakin alkanut lahota muutaman vuoden jälkeen, mm. toisen kantohihnan klipsi petti ja kassi sisältöineen melkein läsähti lattiaan. Onneksi sain kiinni, muuten olis saattanu tokai ottaa damagea.
Möö
Keke Urlaub
23.11.2007 12:19:16

Minä omistan sellaisen 30€:n rockbagin. Se on ainakin alkanut lahota muutaman vuoden jälkeen, mm. toisen kantohihnan klipsi petti ja kassi sisältöineen melkein läsähti lattiaan. Onneksi sain kiinni, muuten olis saattanu tokai ottaa damagea.

http://www.thomann.de/fi/warwick_rb20706b_egitarre.htm
Tollaisen kuudenkympin version luulisi kestävän. Sellaista olen itsellenikin suunnitellut.
Vahvaimeni on hai-kein!
Skebaristi
23.11.2007 12:23:57

http://www.thomann.de/fi/warwick_rb20706b_egitarre.htm
Tollaisen kuudenkympin version luulisi kestävän. Sellaista olen itsellenikin suunnitellut.

Niin luulisi, menee varmaan hankintaan vielä joku päivä.
Möö
bfoc
23.11.2007 13:26:45
Tämä ajatus muokkautui siihen suuntaan, että jos kun kitaraa on kuitenkin kiva kanniskella selässä repun malliin, niin hankkisinko (myös) hyvän gig bagin? Käsittääkseni kunnollinen gig bag on kuitenkin varsin suojaava. Ja jos hinnasta jotain voi päätellä, niin ainakin jotkut Ritterin mallit ovat varsin laadukkaita... =)

Mulla on barskalle tollanen n 60€ Rockbag. 35mm pehmusteet ja aika jämäkän tuntuinen peli muutenkin. Kovin ulkonevatallaista kitaraa en siihen ekana laittaisi mutta kiinteätallaiset ja perus statovibrat menevät ihan jees.

Kestävyyden kannalta kovin pitkää käyttökokemusta ei tosta pussista tosin ole. Pussi on ostettu vasta vuosi sitten. Sitä on roudailtu auton peräkontissa ja jalkatilassa jne ja mitään akuuttia ongelmaa ei ole ilmennyt mutta kulumiseen en osaa ottaa kantaa.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
dropD
23.11.2007 13:35:54 (muokattu 23.11.2007 13:44:27)

Käsittääkseni kunnollinen gig bag on kuitenkin varsin suojaava

Mulla on Gibsonin mukana tullut gigbag (Levys?) joka on sekä erittäin miellyttävä kantaa selässä/olalla että suojaa kitaraa kohtuullisesti. En tietenkään alimmaiseksi roudatessa pakkaisi, mutta hyvin siinä kakkoskitara matkustanut myös tavaratilassa. Basso on kulkenut Gatorin pussissa, joka on todella enemmän kantopussi kuin minkään sortin suoja.

EDIT: saattaisi olla tuo CM7-malli http://www.levysleathers.com/2007%2 … gs%20Catalog/Product%20Catalog.html ->Gig Bags -> Standard (paitsi, että kyljessä lukee Gibson)
MOT
23.11.2007 13:41:38 (muokattu 23.11.2007 14:02:08)
Mulla on käytössä tämmöinen, tosin sen verran vanhempi malli, että keskellä ei ole kuin yksi lukko, ei kahta kuten tuossa. Lisäksi väri on sisältä punainen.

http://www.thomann.de/fi/thomann_egitarren_koffer_tweed.htm

On nyt kestänyt muutaman vuoden varsin mallikkaasti.

E: Eihän tässä haettukaan mitään halpaa versiota. Ei mitään.
lukeman
23.11.2007 16:29:51
Jos arvokkaampi instrumentti on tulossa taloon kannattaisi ehkä miettiä kunnon casen ostamista tai jopa teettämistä. Kerran kun sattuu huono tuuri niin kunnon case on halpa "vakuutus". Vaikka eihän nekään mitä tahansa kestä, mutta enemmän kuitenkin kuin tavalliset pahvi-/muovicaset.
Vilhelmus
23.11.2007 16:59:23

Sellainen, jossa kitaraa viitsii kanniskellakin, eli ne pomminkestävät lentolaukut sitten erikseen..

Hei kukkakeppi, jos haluat kitaraa suojata niin osta flightcase vaan :P
Jäätävä mänkkinen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)