Zeni 22.11.2007 22:36:37 | |
---|
Eli mulla on koneena: AMD Athlon Xp 2,3GHz 1,5G keskusmuistia M-Audio Audiophile 2496 Muuten on toiminut mukavasti mutta nyt ensimmäistä kertaa työstin biisiä valmiiksi asti ja yllättäen Reaper vetää todella hitaaksi kun raitoja alkaa yli neljä. Katsoin tuosta CTRL+ALT+DEL yhdistelmällä niin kyllä suoritintehoa ja muistia olisi vielä vapaana. Tietenkin tuolloin täytyy ottaa huomioon että ohjelma on levossa eikä siis soittanut mitään. Mutta minkään raidan/raitojen ei tarvitse edes olla soitossa niin kaikki päivittyy todella hitaasti ja 6-raitaista biisiä ei pysty edes kuuntelemaan enää. Tosiaan Reaperissä oli auki 6 raitaa ja jokaisessa käytössä Guitar Rig efektinä. Loppuuko tästä tehot vai onko vika Reaperissä ? Linjaan on ennenkin tullut sellaista pientä rätinää randomisti silloin tällöin ja olen huomannut että rätinä pahenee jos taustalla joku ohjelma tekee jotain. "No se on sellanen herkkä balladi!!" Allekirjoittaneen kuvaus Kotiteollisuuden "Tuonen joutsen" kappaleesta bänditovereille. |
Timo JM 23.11.2007 00:00:19 | |
---|
Tehot loppuu. Melkein kaikki styrkkarimallinnokset on tehosyöppöjä. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
No voi pärse. Millasen myllyn nuo oikein vaatii ? "No se on sellanen herkkä balladi!!" Allekirjoittaneen kuvaus Kotiteollisuuden "Tuonen joutsen" kappaleesta bänditovereille. |
Henri Henri Olavi 23.11.2007 00:46:46 | |
---|
olen huomannut että rätinä pahenee jos taustalla joku ohjelma tekee jotain. Älä pidä mitään muita ohjelmia käynnissä, kun teet musiikkia. Musakäyttiksestä olisi muutenkin hyvä karsia kaikkia turhuus kuten netti, virustutkat yms. huit sun h*****iin. Edes tätä yhtä ei ole olemassa. |
Soolokitaristi 23.11.2007 02:54:01 | |
---|
Kuinka pitkät latenssit? Jos latenssit minimissä niin tehokaskin kone kyykähtää. Latenssien tuplaaminen about puolittaa tarvittavan laskentatehon määrän. Sen jälkeen kun kaikki materiaali on soitettu ja alkaa varsinainen miksaaminen niin latenssit voi huoletta laittaa isoimmaksi mitä äänikortin ajurit antaa laittaa. Latenssia voi huoletta muutella ja kokeilla millä latensseilla homma pelittää vaikka reaper olisi kokoajan auki. Mitään uudelleenkäynnistyksiä tms. ei tarvita. |
keyboardplayer 23.11.2007 09:26:10 | |
---|
Niin ja jos saundeja ei tarvitse enään ruuvata, niin ota pari guitar rigiä pois käyttämällä apply fx to item (tms) -toimintoa. |
Zeni 23.11.2007 11:45:47 | |
---|
Kiitoksia näistä vinkeistä, näillä jatketaan tänään ja tosiaan latenssit mulla on minimissä, en kyllä tiedä mistä sen saa tarkistettua mutta Reaperin oikeassa yläkulmassa lukee 5/6ms. Koska kone on ainut kone niin pakko pitää kaikkia muitakin ohjelmia samassa myllyssä. Onko keinoja saada tuo rätinä pois ? Se on ihan satunnaista paukahtelua. "No se on sellanen herkkä balladi!!" Allekirjoittaneen kuvaus Kotiteollisuuden "Tuonen joutsen" kappaleesta bänditovereille. |