TommiW. 22.11.2007 22:57:18 | |
---|
Heh, mie liityn ainakin jos tilausta tehrään! Tartten just tommosen seinäkoristeen. "sun bassokierto on osottanu että ei oo olemassa sunnäkösii bassoja, on vaa olemassa bassoja!" -Seak |
Johannes_t 22.11.2007 23:00:39 | |
---|
Wittu, pakkohan se on! |
Coprobasso 22.11.2007 23:01:40 | |
---|
Läpikaulaisia vehkeitä, jos ne taipuu setuppiin ni niistä saa kyl soivia pelejä ku vehtaa hardwaren uusiksi. :) itte en kyllä noihin satakieliin, mut jos ikinä tulee tarpeeksi nelikielisistä kiinnostuneita ni oon mukana. |
Incarnation 22.11.2007 23:18:37 | |
---|
Kannattaa ilmeisesti harkita pulttikauloja, sillä ainakin kitaristien palstalla oli sellaista infoa, että läpikaulaiset soittimet ovat Wolfilla huomattavasti (suhteellinen käsite?) kalliimpia kuin pultti- ja liimakaulat. Koitin kysellä tuota kitaratilauksen organisoinutta nimim. Sensonic:ia tähän basso-hommaankin mukaan. Ans kattoa tärppääkö. ;) "Wash away a man, take him with the floods" |
TuoBass 22.11.2007 23:41:00 (muokattu 23.11.2007 17:01:43) | |
---|
Mulle kyllä sitten kans kaikkein hurjin fuusiohirviö mitä löytyy! Kuutonen taikka seiskakin käy. Edit: Haluan siis seiskan(selvennystä kaivanneille). |
Perskeles, hellasärökin siunasi hankkeen joten tahtoo 7-kielisen! Otan vaikka opintolainaa jos ei rahoja muualta irtoa. Toisaalta, veronpalautukset ovat tulossa, joten... :) Ketkäs muut olis mukana? Kirjoittakaahan selkeällä suomen kielellä että haluatte seiskan, ettei tarvitse arvailla. :D Sen voisin vielä lisätä, etten mielellään ala kuitenkaan itse tilausta järkkäämään. "Worship!" cried the clown, "I am a TV, making bandsmen go clockwork!" |
TommiW. 22.11.2007 23:52:56 | |
---|
Perskeles, hellasärökin siunasi hankkeen joten tahtoo 7-kielisen! Otan vaikka opintolainaa jos ei rahoja muualta irtoa. Toisaalta, veronpalautukset ovat tulossa, joten... :) Ketkäs muut olis mukana? Kirjoittakaahan selkeällä suomen kielellä että haluatte seiskan, ettei tarvitse arvailla. :D Sen voisin vielä lisätä, etten mielellään ala kuitenkaan itse tilausta järkkäämään. Seiskaa mulle. "sun bassokierto on osottanu että ei oo olemassa sunnäkösii bassoja, on vaa olemassa bassoja!" -Seak |
pardy 23.11.2007 00:07:28 | |
---|
Seiskaa mulle. Mullekkii sit jos sillä saa tilauksen kasaan. Mulle käy mikä vaan paitsi nelonen. |
Cockscene 23.11.2007 00:39:35 (muokattu 23.11.2007 00:45:07) | |
---|
V1 olis kiinnostava ja jos hinta ei todellakaan ole tuota 200e enempää niin sellaisen voisi hankkiakin. Tietenkin jos näitä hifi-bassoja 7 kielistä jne ollaan hankkimassa eikä hinta edelleenkään nouse, niin olisihan sellainenkin mukava ainakin kokeilun vuoksi omistaa! Kunhan hinnat varmistuu niin palailen threadiin! ps. Mikäli siis tuon saisi nauhallisena tuon V1 Basisti on lyömäsoitin. |
joukov 23.11.2007 01:25:49 | |
---|
Sensonic taisi mainita kitarapuolen ketjussa, että noita voi tilata vaikka 6 + 6 eli kahta eri mallia, jotta saa vaaditut 12 kappaletta kasaan. Kertokaa sitten millaisia ovat? Hyvä testi on Suomen talvi ja kosteuden muutokset. Joku kitarapuolen tilaajista voisi käydä näyttämässä keppiä kitarasepällä tai kriittisellä soittajalla ja kysyä ulkopuolisen mielipiteen kertomatta hänelle hintaa. "I don't think, therefore I am." |
soprano 23.11.2007 03:57:22 | |
---|
Juup. Kiinnostaa kyllä. Voisin ottaa tommosen T-birdin. Ei niin synkkää, että synkempää ei olisi tulossa. |
Incarnation 23.11.2007 07:34:50 | |
---|
Sensonic taisi mainita kitarapuolen ketjussa, että noita voi tilata vaikka 6 + 6 eli kahta eri mallia, jotta saa vaaditut 12 kappaletta kasaan. Tuo taisi olla sellainen ehkä-tieto, eli tuota oli kyseisen puljun joku Britannian edustaja suositellut kokeilemaan. Olisihan se helpompi hommata 6 mallia A ja 6 mallia B. Täytyy kysellä tuolta. Mua kiinnostais 4-kielinen tai ehkä sitten 5-kielinen jos neloseen ei muita taivu. "Wash away a man, take him with the floods" |
EADG 23.11.2007 08:32:15 | |
---|
Seiskaa mulle. Tänne kanssa seiska, jos joku haluaa ottaa tämän kontolleen. Ajoissa pystyn maksamaan ja jostain päin myös hakemaan. Ens vuoden Basso SM:issä kaikilla seiska :D |
Keny 23.11.2007 08:38:54 | |
---|
Tänne kanssa seiska, jos joku haluaa ottaa tämän kontolleen. Ajoissa pystyn maksamaan ja jostain päin myös hakemaan. Ens vuoden Basso SM:issä kaikilla seiska :D Toi ois jo kova juttu.Ei sais osallistua ellei ole seiskaa. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
hemmo 23.11.2007 08:42:29 | |
---|
Toi ois jo kova juttu.Ei sais osallistua ellei ole seiskaa. Ja pyh. 8-kielinen nauhaton tai ei mitään. Niinkö Särö. Ne vaan poseeraa. Selvästi on levy-yhtiä vaan hakenut netin avulla nättejä poikia ja ostanut niille soittimet. Etenkin se komppiryhmä. |
Keny 23.11.2007 08:58:23 | |
---|
Ja pyh. 8-kielinen nauhaton tai ei mitään. Conklinilla ois 11 kielinen muistaakseni tai ysi ainakin. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Johannes_t 23.11.2007 09:18:47 | |
---|
Seiska, muita löytyy lähempääkin. |
Sensonic 23.11.2007 10:44:48 (muokattu 23.11.2007 11:03:48) | |
---|
Täytyy tulla vähän huutelemaan tänne "vieraisiin pöytiin", eli mä laitoin tuon kitarakimppatilauksen pystyyn, kun olin aikaisemmin ostanut englantilaiselta Wolfin dealeriltä yhden Wolfin kitaran ihan kokeeksi. No yllätyin erittäin positiivisesti sen hinta-/laatusuhteesta ja sen jälkeen aloin kerätä ihmisiä mukaan kimppaan seiskakielisten kitaroiden tilaamiseksi. Huomaan, että täälläkin on epäilyksiä koko tuotemerkkiä ja sen tuotteita kohtaan, ihan sama juttu oli tuolla kitarapuolellakin. Nyt kun me tilaajat olemme kuitenkin saaneet kitaramme ja niistä on otettu kuvia ja videoitakin, niin kiinnostus toiseen kimppatilaukseen on ollut melkomoinen. Pysyvätkö soittimet vireessä? Wolfin kitaroihin ja bassoihin voi pienestä lisähinnasta saada joko Groverin tai Wilkinsonin virityskoneistot, joten eiköhän se ole jo jonkinlainen tae siitä, että soittimet pysyvät vireessä. Mulla on hintalistat noista Wolfin myymistä kitaroista ja bassoista, jos joku haluaa lähteä kimppatilauksen vetäjäksi. Sitä ennen täytyy pyytää kiinnittämään huomiota seuraaviin asioihin: -soittimet on maksettava ennakkoon Wolfin pankkitilille -toimitusaika on noin 2 kk lentorahteineen -lentorahdin hinta on noin 470-500 euroa / 12 soitinta -tullit 3,7% + ALV 22% päälle -soitinten tullessa Suomeen kannattaa käydä tullaamassa ne itse. Tätä varten tarvitsee Wolfin laskun, lentorahtilaskun ja esitäytetyn tulli-ilmoituskaavakkeen, jotta ei tarvitse sitten alkaa täyttämään sitä siellä tullissa. Sitten vielä soittimien "puolueettomasta" tutkimisesta: onko tuollaista olemassakaan? Joku soittaja voi fanittaa jotain tiettyä soitinmerkkiä ja jälleenmyyjät eivät perusta muista kuin itse myymistään soitinmerkeistä. Joku kitaranrakentaja voisi ehkä antaa jonkinlaista "puolueetonta" tietoa siitä, kuinka kitara on tehty, mutta jokaisella heistäkin on joku tietty metodi, jota he valmistuksessaan käyttävät, joten jos esim. Wolfin kitaraa ei olisikaan valmistettu tämän nimenomaisen kitarantekijän metodin mukaan, niin ei se tuomio välttämättä olisi aivan puolueeton. Alustava hintalaskelma tuolle mainitsemallenne 7 -kieliselle bassolle: perushinta 199 USD. Minimitilausmäärä 12 kpl = 2388 USD ~1610,4 euroa tämän päivän (23.11.) valuuttakurssin mukaan. Lentorahti 470-500 euroa (joista 70-80 euroa suomalaisen rahtifirman ja Finnairin kuluja, ei käytetä tullauksessa), käytetään vaikka tuota kalleinta summaa: 2030,4 euroa x 1,037 (tulli) x 1,22 (ALV 22%) = 2568,74 euroa. Tämä jaetaan kahdellatoista, jolloin saadaan soittimien kappalehinta ~214,06 euroa. Ja nyt meikä häippäisee takaisin tuonne "kitarakamat" -puolelle :-) Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KP3C,
Landola F6/Cut
Muut vehkeet:
ADA MP-1, ADA Pitchtraq, Digitech GSP-2101 Artist,
Rocktron Velocity 300W,
Marshall JCM900 4x12" |
ponnari 23.11.2007 11:01:52 | |
---|
Täältä kans ilmottaudutaan mukaan pienellä hintavarauksella. Tarkkaillaan threadia, joten heitelkää faktaa tänne, kun selviää juurikin esim. hinta ja onko mallin suhteen rajoituksia etc. http://www.mikseri.net/artists/standardissuedeath.64743.php |
Meegs86 23.11.2007 11:07:45 | |
---|
Kiinnostaa kyllä. Nelikielinen tai viisikielinen, herkullisin malli olisi WKB-5G2. "Live slow, die young anyway" |