Aihe: Richie Sambora kikka? 1 | |
---|---|
![]() 20.11.2007 22:29:56 | |
Njoo, tuskin on ihan herran signature kamaa, mut kuitenkin. Eli tässä Lay Your Hands On Me vedossa kohdassa 05.50 alkaen on aikas siistin kuuloinen licki. Näen kyllä mitä tapahtuu, muttei hajuakaan miten ton saa kuulostamaan tolta. Osaako taas joku fiksumpi neuvoa? Muistaakseni You Give Love A Bad Name soolossa oli samanlaista meininkiä. Elikkäs alta löytyy. http://www.youtube.com/watch?v=yomGHNUX3Ng On muuten hullun kova soolo ja koko veto kaikenkaikkiaan! | |
![]() 20.11.2007 22:40:59 (muokattu 20.11.2007 22:41:13) | |
Pick slidejä taitais vedellä, eli plekulla hinkkaat kieliä:) | |
![]() 20.11.2007 22:54:34 | |
Njoo, tuskin on ihan herran signature kamaa, mut kuitenkin. Eli tässä Lay Your Hands On Me vedossa kohdassa 05.50 alkaen on aikas siistin kuuloinen licki. Näen kyllä mitä tapahtuu, muttei hajuakaan miten ton saa kuulostamaan tolta. Osaako taas joku fiksumpi neuvoa? Muistaakseni You Give Love A Bad Name soolossa oli samanlaista meininkiä. Elikkäs alta löytyy. http://www.youtube.com/watch?v=yomGHNUX3Ng On muuten hullun kova soolo ja koko veto kaikenkaikkiaan! Vaan eipä ole pick slide! Sanoisin että tuossa tempussa koristellaan trillin ylempi nuotti joka toisella kerralla "täpätään" plekukäden sormella (etu tai keskisormi) ja slide sitten ylöspäin kaulaa (kohti tallaa) ja vedetään irti kaulan lopussa "pull off" tyyliin. Helppo ja toimiva kitaratrikki! Kerro toki kokemukset miten homma lähtee toimimaan. Mesa 4 Life! | |
![]() 21.11.2007 17:34:26 | |
Vaan eipä ole pick slide! Sanoisin että tuossa tempussa koristellaan trillin ylempi nuotti joka toisella kerralla "täpätään" plekukäden sormella (etu tai keskisormi) ja slide sitten ylöspäin kaulaa (kohti tallaa) ja vedetään irti kaulan lopussa "pull off" tyyliin. Helppo ja toimiva kitaratrikki! Kerro toki kokemukset miten homma lähtee toimimaan. Okei! Nyt hiffasin idean, noinhan se menee. Vielä kysyisin, että kun oikean käden sormea liu'uttaa kaulaa ylöspäin, niin vedätkö sen pull offin ylös vai alaspäin kieleltä? Siis lattiaa vai kattoa kohti? Entä yleensäkin täpätessä? On nimittäin jäänyt itsellä vähän vähemmälle tuo osasto. Vai riittääkö tässä tapauksessa pelkkä nopea liu'utus? Kyllä se nyt jo vähän sinnepäin kuulostaa kun kokeilin, mutta ei oo ehkä vielä ihan keikkakunnossa:) Eli treeniä. | |
![]() 21.11.2007 17:39:32 | |
Okei! Nyt hiffasin idean, noinhan se menee. Vielä kysyisin, että kun oikean käden sormea liu'uttaa kaulaa ylöspäin, niin vedätkö sen pull offin ylös vai alaspäin kieleltä? Siis lattiaa vai kattoa kohti? Entä yleensäkin täpätessä? On nimittäin jäänyt itsellä vähän vähemmälle tuo osasto. Vai riittääkö tässä tapauksessa pelkkä nopea liu'utus? Sillä suunnalla ei ole mitään väliä. Käytä sitä, mikä tuntuu sun mielestä luonnollisemmalta. | |
![]() 21.11.2007 17:45:05 | |
Onko muuten mahdollista, että Richie tekee tossa videossa ton jipon plektralla? Meinaan vaan, että se lopun pull-off on vähän hankalampi niin, mutta kun mulla kuoriutuu sormet tässä touhussa:) | |
![]() 21.11.2007 17:57:59 | |
Onko muuten mahdollista, että Richie tekee tossa videossa ton jipon plektralla? Meinaan vaan, että se lopun pull-off on vähän hankalampi niin, mutta kun mulla kuoriutuu sormet tässä touhussa:) Kun ne kerran kuoriutuu kunnolla, niin jatkossa ei käy samoin. Mulla oli aikanaan puolen sormenpään kokoinen vesikellä sormessa, kun aloin tappingia treenaamaan. Nahka kovettuu kyllä ajan kanssa. | |
![]() 22.11.2007 21:59:48 | |
Kun ne kerran kuoriutuu kunnolla, niin jatkossa ei käy samoin. Mulla oli aikanaan puolen sormenpään kokoinen vesikellä sormessa, kun aloin tappingia treenaamaan. Nahka kovettuu kyllä ajan kanssa. Vesikellon kun hampailla puhkaisee niin kovettuu parantuessaan kivasti. Maku ei ole kiva. "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek | |
![]() 06.12.2007 15:45:43 | |
Okei! Nyt hiffasin idean, noinhan se menee. Vielä kysyisin, että kun oikean käden sormea liu'uttaa kaulaa ylöspäin, niin vedätkö sen pull offin ylös vai alaspäin kieleltä? Siis lattiaa vai kattoa kohti? Itse asiassa mä en kyllä oikeastaan vedä sitä pull offia kumpaankaan suuntaan vaan nostan sormen ylös kielen suuntaisesti eli kohti tallaa. Mesa 4 Life! | |
![]() 16.12.2007 15:31:54 | |
Käsittääkseni pull off pitäisi vetää juuri ylös tai alaspäin, jotta saadaan näppäysääni? Jos sen sormen vetää pois kielen suuntaisesti, ääni kuuluu todella hiljaa. Orange amplifiers - Voice of the world | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)