Aihe: POD X3 - julkaistu
1 2 3 4 5 6 7 830 31 32 33 34
Kuljukka
18.11.2007 19:28:04
Rupesin vaan tässä miettimään, että kumpi olis enemmän hintansa väärti kotisoittoon ja -nauhoitteluun: tää X3 vaiko sitten Toneport UX2?
Jos hommaisin Toneportin, niin ostaisin sen kaveriks kumminkin joku päivä metal packin, joka periaatteessa tulee X3:sessa messissä... Hmm. Suosituksia?
Vaaka sinänsä kallistuu X3:sen puolelle, kun se toimisi myös keikoilla, eikä olis tietokoneesta riippuvainen yms yms... Mutta sitten taas näillä kahdella on aika kova hintaero.
Antti1
18.11.2007 19:55:05 (muokattu 18.11.2007 19:56:00)
Rupesin vaan tässä miettimään, että kumpi olis enemmän hintansa väärti kotisoittoon ja -nauhoitteluun: tää X3 vaiko sitten Toneport UX2?

Samoja ajatuksia täällä. Vähän kyllä epäilyttää panostaa tohon kolmoseen, koska pääasiallinen käyttö olisi juurikin volumesäätimenä kuulokkeiden ja kaiuttimien välillä, sekä harvakseltaan kotisoittelussa kitaralla. Myöskään kodin ulkopuolella tolla ei ole kauheasti käyttöä, mutta toisaalta demoilussa toi vois olla välillä jees. Kaiken kukkuraksi tossa lienee aikalailla xt:n soundit? Soundien mulle sopimattomuuden takia mä sen xt:n aikanaan pois myinkin, vaikkei ne nyt ihan käyttökelvottomia ollutkaan. Kotikäytössä menisivät.

Kaiken järjen mukaan toneport toimii mun käytössä paremmin, mutta olis toi pod kyllä kiva(n kallis) lelu. Siinä on kuitenkin se mahdollisuus käyttää koneesta riippumatta, joka on varsin jees.

EDIT: Sanokaapas viisaammat, että mitä etua toneportissa on podiin verrattuna? Hinta nyt tietty, mut mitä muuta?
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
Kuljukka
18.11.2007 20:02:23
Siinä on kuitenkin se mahdollisuus käyttää koneesta riippumatta, joka on varsin jees.

Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin se olis valtava (ellei valtavin) etu. Netti veis kaiken keskittymisen enkä keskittyis ite harjotteluun ollenkaan. Haha.
Gearbox-mahdollisuuskin olis hemmetin jees, jahka se tulis sillon tammikuussa, niin kuin on lupailtu. Tarkottaisko se käytännössä sitä, että niitä soundeja vois ruuvailla koneella sen sijaan, että näpräilis niitä Podin pienten namikoiden ja näytön avulla? Vai oonko käsittäny ihan väärin?
Antti1
18.11.2007 20:26:32 (muokattu 18.11.2007 20:26:48)
Hei kertokaas: toihan toiminee äänikorttinä xt:n tapaan? No sinnehän siis ulostuu koneelta tuleva möly, niin voiko sitä kuunnella sekä kuulokkeilla että kaiuttimilla ja mistä sitä volumea sitten säädetään? Pystyykö säätämään molemmille erikseen, vai ovatko saman namiskan alla?

Tää on melkein se ratkaiseva kysymys nyt ton x3:n ja toneportin välillä. Rahaa aina keksii jostain, tai sitten ei.
Lancelot
18.11.2007 20:52:14 (muokattu 18.11.2007 20:52:53)
Sanokaapas viisaammat, että mitä etua toneportissa on podiin verrattuna? Hinta nyt tietty, mut mitä muuta?

No jos Toneport UX2:sta puhutaan sen etuja ovat ainakin phantom-virta, mitä tarvitaan konkkamikin käyttöön. Toneportilla saa äänitettyä kaks raitaa kerralla. Esim. jos äänittää vaikka akustista kitaraa kahdella mikillä tai haluaa äänittää laulun ja kitaran samaan aikaan.

Jos laite tulee vaan kotikäyttöön ni suosittelen Toneportia. Ainakin UX2:ssa on erikseen volumesäätö kuulokkeille ja kajareille. Toneport siis toimii Xt:n tapaan äänikorttina.
Antti1
18.11.2007 21:10:43 (muokattu 18.11.2007 21:11:56)
Jos laite tulee vaan kotikäyttöön ni suosittelen Toneportia.

Tässäpä se onkin, kun ei koskaan tiedä... Jos ei Diezel ja Vox enää maistu, niin Podia laulukamoihin. :) Hittokun ton manuaalin lataaminen on estetty, olisin muuten jo selvittänyt tämänkin. On se vaikeaa.

Niin siis edelleen askarruttaa: jos käytän podia äänikorttina, niin saanko ohjattua ne äänet sekä kuulokkeille että kaiuttimille ja mitenkä niiden tasonsäätö tehdään?
Lancelot
18.11.2007 21:34:52
Niin siis edelleen askarruttaa: jos käytän podia äänikorttina, niin saanko ohjattua ne äänet sekä kuulokkeille että kaiuttimille ja mitenkä niiden tasonsäätö tehdään?

Hyvä kysymys!
Zealot
20.11.2007 17:01:47
Tässäpä se onkin, kun ei koskaan tiedä... Jos ei Diezel ja Vox enää maistu, niin Podia laulukamoihin. :) Hittokun ton manuaalin lataaminen on estetty, olisin muuten jo selvittänyt tämänkin. On se vaikeaa.

Manuaalin saa kyllä ladattua, ainakin jos kirjautuu ensin. Ilman kirjautumista en ole kokeillut. Mutta ei se maksa mitään ja kuka vain voi kirjautua, ei tarvi olla Line6:n asiakas.

Tuossa suora linkki manuaaliin, kopioi kokonaisuudessaan osoiteriville:
http://line6.com/data/l/0a0600729d8 … POD%20X3%20User%20Manual%20(Rev%20A)%20-%20English.pdf

Ja tuohon kysymykseesi en osaa (vielä) vastata. Päivän verran vasta ollut tuo lelu enkä ole vielä syventynyt tarkemmin. Koita katsoa manuaalista.
Coma Song for the wounded.
Antti1
20.11.2007 17:36:25
Joo ja itseasiassa mä pääsin mun vanhoilla tunnuksilla tuonne, siis kun joskus aikanaan xt liven omistin. Oli näköjään tunnukset vielä voimassa kuitenkin.

Manuaalista en vaan ihan varmuuteen päässyt, se oli meinaan suoraan sanottuna todella ympäripyöreästi laadittu läpyskä. Sain sen käsityksen, että onnistuu kyllä, mutta vola säädetään koneen päästä äänikorttimoodissa ja muutoin mastervolumesta. Ehkä tuon kanssa voi kuitenkin elää.

Joku toki voisi pikaisesti kokeilla tuota ja päästää meidät epävarmuudesta..?
migreeni
23.11.2007 02:31:18

Jos joku uusista omistajista on tyytymätön niin tarjotkaa mulle ihmeessä :)
Cockscene
23.11.2007 17:01:12
Onko kenelläkään nyt sitten kokemusta X3:n käytöstä basson kanssa? Bassopuolelta ei löytynyt ko. laitteeseen liittyen mitään ja kun tämän luettuani huomasin että joillakin jo tämä uutuus käytössä, niin olisi kiva kuulla kokemuksia. Pelkkien esittelyvideoiden pohjalta jo olen suhteellisen tyytyväinen mutta nekään ei kerro kaikkea.

Itsellä olisi käyttöä X3:n niin kitara- kuin bassomallinnuksille ja XT:n osto molemmille soittimille sekä FBV pedali olisi jo täyttä turhuutta kun kuitenin kitaralle Metal Packin joutuis ostamaan. Eli jos tästä nyt oikeasti on johonkin, niin rahat vain kasaan ja kauppaan.

Jouluksi kotiin olisi tuollainen kiva hankkia kyllä! Kiitos jo etukäteen.
Basisti on lyömäsoitin.
atimoc
25.11.2007 08:46:29

Onhan tuossa X3:ssa myös mahdollisuus ohjata signaali suoraan laitteen läpi ilman mitään mallinnuksia? Omasta läppäristä nimittäin puuttuu line-in -liitännät, ja jos tuon läpi voisi soittaa syntikatkin, niin siinä olisi rahalle vastinetta jo aika hyvin.
Lepinkäinen
25.11.2007 14:53:50
Onko kenelläkään nyt sitten kokemusta X3:n käytöstä basson kanssa?

Tuli ostettua ihan basso kotiäänityksiä varten tämän laitteen myötä. Ongelma mulla on se, että en ole varsinaisesti basisti. Kitarasoundista kyllä tiedän suuripiirtein miltä sen pitäisi periaatteessa kuulostaa, mutta bassokamojen suhteen olen aika ummikko. Mutta paremmalta nää podin soundit kuulostaa kuin halvat bassokombot joitten läpi soittelin liikkeessä kun olin bassoa hankkimassa.

Onhan tuossa X3:ssa myös mahdollisuus ohjata signaali suoraan laitteen läpi ilman mitään mallinnuksia? Omasta läppäristä nimittäin puuttuu line-in -liitännät, ja jos tuon läpi voisi soittaa syntikatkin, niin siinä olisi rahalle vastinetta jo aika hyvin.

Kyllähän se onnistuu ainakin monona. Tarvittaessa myös yhtä aikaa prosessoidun soundin kanssa eri raidoille kuten tässä ketjussa onkin jo mainittu. Ohjekirjassakin on maininta että koskettimet voi vetää podin läpi joko sellaisenaan, tai vielä vähän lämmittää soundia tarvittaessa jollain etusella.
Stereonakin taitaa mennä kun on kaksi inputtia, mutta joku viisaampi vois vahvistaa tämän toimivuuden.
wiggy
28.11.2007 10:32:21

Nyt on mullakin tuommoinen X3 Live. Tuntuu olevan melkoinen mylly, oikein sveitsinlinkkari. Tarkoitus olisi kokeilla ainakin seuraavia metodeja: kitara- basso- ja lauluäänitykset USB:n kautta, kitaravahvistimen edessä/efektiloopissa/suoraan päättäriin, four-cable-method, treeneissä kitara ja laulu yhtäaikaa eri vahvistimiin. Kokeiltavaa riittää...
wiggy
28.11.2007 10:35:07

Stereonakin taitaa mennä kun on kaksi inputtia, mutta joku viisaampi vois vahvistaa tämän toimivuuden.

Kyllä se onnistuu, molemmille kanaville on sitten oma itsenäinen signaaliketjunsa.
wiggy
28.11.2007 10:40:09

Onko kenelläkään nyt sitten kokemusta X3:n käytöstä basson kanssa? Bassopuolelta ei löytynyt ko. laitteeseen liittyen mitään ja kun tämän luettuani huomasin että joillakin jo tämä uutuus käytössä, niin olisi kiva kuulla kokemuksia. Pelkkien esittelyvideoiden pohjalta jo olen suhteellisen tyytyväinen mutta nekään ei kerro kaikkea.

Bassosoundit on oikein vakuuttavat (ainakin tämmöiselle kotivara/sivutoimibasistille). Vakavin puute on ehkä biampingin puute. Vaikka voikin käyttää kahta vahvistinmallinnosta yhtäaikaa, ei ääntä voi jakaa taajuuden mukaan. Eli esim. ylätaajuuksille säröä ja alataajuudet 18" kaiuttimeen yms.
migreeni
29.11.2007 01:09:36

Onko kelläkään raskaamman osaston clippejä? Myös XT:n metal expansion-clipit käy (samat soundithan noissa on). Haluisin kuulla kuinka rankkaa sieltä lähtee.

Kuinka hyviä noi mallinnokset on? Ja ylipäätään toi mättöosasto. Olen kuullut että tosta saa aika karut tappomättösäröt ulos.
saastara
29.11.2007 03:16:44
Onko kelläkään raskaamman osaston clippejä? Myös XT:n metal expansion-clipit käy (samat soundithan noissa on). Haluisin kuulla kuinka rankkaa sieltä lähtee.

Kuinka hyviä noi mallinnokset on? Ja ylipäätään toi mättöosasto. Olen kuullut että tosta saa aika karut tappomättösäröt ulos.

Kuuntele Meshuggahia. :p
-This is madness! -Madness? This is m.neeeeeeeeeeeet!!!!!!1
migreeni
29.11.2007 04:05:43

Kuuntele Meshuggahia. :p

Hohoo joo, olinkin unohtanut koko jutun :D Pelkkä Meshuggah ei kylläkään riitä mutta ainakin jytyä löytyy.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)