Aihe: Roland/Kustom/Basskick(H&K)
1
pituuke
21.11.2007 04:10:58
Olen hankkimassa uutta n. 100 W:n bassocomboa koulukäyttöön. Line out ehdoton, jotta vahvistimen voi tarvittaessa yhdistää plugilla mikseriin. Fenderin saisi edullisesti, mutta vaikutti jotenkin kömpelöltä siirrettävältä. Koska hankinnalla on kiire (juhla tulossa), niin pyysin tarjoukset paikallisista musaliikkeistä. Alennuksien jälkeen hinnat n. 300, Rolandissa n. 400. Kyselen teiltä mielipiteitä seuraavista kolmesta vaihtoehdosta:

- Roland Cube 100B
- Basskick 100(Hughes & Kettner, uudistettu?)
- Kustom KBA100

Eniten epäilyttää tuo Roland. Onko se ennemminkin studiokäyttöön suunnattu vehje?

Kiitokset jo etukäteen!
Tuokko
21.11.2007 08:51:39
Mulla on ollut tuon Kustomin pikkuveli (KBA65), joka oli ainakin ihan mainio vahvistin. Myin pois sen, kun piti saada enemmän mekkalaa aikaiseksi. Nykyään kotona on Rolandin 30 wattinen, joka on muuten hyvä, mutta ne mallinnushommat on kyllä aika turhia. Niitä tulee vain räplättyä. Kyllä sen soundin saa ruuvattua kohdilleen ihan perus eq:lla ja toneilla. H&K:n Basskickistä en tiedä mitään, joten en ota siihen kantaa.

Vastaisin kysymykseesi kuitenkin että ota toi Kustom, kun se kerran on vähän halvempi kuin Roland. Ylimääräisen rahan voi käyttää sitten johonkin muuhun, jos se vaan on mahdollista.

Ps. Nyt kun muistelen, niin taisi tossa Kustomissakin olla aika monipuoliset säätimet ja jotain efektejä, mutta en nyt enää takerru siihen.
Perzzza
21.11.2007 16:31:32 (muokattu 21.11.2007 16:32:05)
Itsellä on tuo KBA100 Kustomilta ja hyvin on toiminut keikka- ja kotikäytössä, linjaulostulo on tosi näppärä.

Ainoa puute mikä on ettei ole kuulokelinjaa mutta... Eipä sitä nyt välttis kaikki tarvitse :)

Muuten päästelee todella kirkkaasti ja mukavasti ääntä eikä "väritä" saundia juurikaan eli antaa kivan neutraalin sävyn. Säätölähtöjä on sitten moneen makuun ja sisäänrakennetut efektitkin ovat toimivia ja ihan kivoja.

Onnea valintaan!

EDIT: Ja meillä oli kanssa yläasteella/lukiossa tuo KBA100, joten siten itsekin uskalsin sen ostaa :)
Görr.
pituuke
22.11.2007 13:12:57 (muokattu 22.11.2007 13:13:58)
Minulle joku suositteli myös Warwickin Sweetiä (150 W). Sitä vain ei saa omasta kaupunkini musaliikkeistä. Toimittaako Thomann vahvistimet 4-6 päivässä Suomeen vai onko toimitusaika tuurista kiinni?

Edit:typoja
Tuokko
22.11.2007 13:59:08
Minulle joku suositteli myös Warwickin Sweetiä (150 W). Sitä vain ei saa omasta kaupunkini musaliikkeistä. Toimittaako Thomann vahvistimet 4-6 päivässä Suomeen vai onko toimitusaika tuurista kiinni?

Ei kannata laskea hommia tuon 4-6 päivän toimitusajan varaan. Tuskin tulee ainakaan neljässä päivässä.
NitroJeesus
22.11.2007 19:02:14 (muokattu 22.11.2007 19:02:35)

Kyllä se melkein sen viikon on tänne syrjäkylille kestänyt T -kaupasta tavaran tuleminen.. :S
The rain falls hard on a humdrum town, this town has dragged you down.
pituuke
23.11.2007 13:24:29
Jep, toimitusaika tosiaan pidempi kuin sivuillaan antavat ymmärtää. Olen päätymässä hankkimaan Warwickin 150 w, Musamaailmasta, jonka saan (huonosta takuusta huolimatta) matkahuollon kautta parissa työpäivässä mutta hieman edullisemmin kuin Thomannilta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)