Aihe: Yamaha 01v --> Yamaha 01V96V2 1 | |
---|---|
![]() 22.11.2007 20:59:30 | |
Heij. En itse tunnu ainaskaa tyhjentävästi löytävän varmuutta näiden kahden eroista. Tässä "epäilyksiäni" mitä saanut selville lukemalla speksei mutta jotenkin tosi huonosti yamaha itte ainaskin kirjottanu tiedot näistä. 01V96V2 yllättäen päivitetty malli, enemmän kanva mahdollisuuksia perustulos samat. Onko samat etuasteet, eq järjestelmä ainaskin sama. Entä efektit, kokemuksia kummankaan laitteen efekteistä ? Käyttöjärjestelmä? Suuria luotettavuuseroja tmv. Kyseessä siis olisi päätös ostaa käytetty 01V kaverilta 700e tai käytetty 01V96V2 "tuntemattomalta" 1600e. Tietty uuden voi aina ostaa mut se melkei 2000e ja 01V ei ainaskaa euroopan kaupoista pahemmi näy tätä nykyä. Eli kuuntelisin mielelläni faktaa, kokemuksia ja mielipiteitä. (Käyttötarkoitus: pikkustudioon ja myös bändin keikoille jos ei ole paikanpuolesta (mitä nykyään siis HYVIN harvoin), että livemiksaus aspektit voi oikeastaan jättää käsittelemättä puolestani. Kiitos | |
![]() 22.11.2007 21:35:25 (muokattu 22.11.2007 21:36:33) | |
Vaikka mulla tuo vanhempi onkin ja siihen kovasti tyytyväinen olen, en silti lähtisi sitä enää hankkimaan. On kuitenkin kovasti vanhentunut jo... Tuossa studio-hommassa nuo 96:n insertit voi olla ihan hyödylliset, samaten valmiina on jo ADAT-väylä, jonka vanhempaan joutuu ankkimaan erikseen (uuteen saa hankittua toisen). Reititys on paljon monipuolisempi tuossa uudessa, eli on tuossa varmasti ihan rahalle vastinetta. Lisänä vielä tuo näyttö, joka on paljon isompi ja siitä saa nopeammin esille enemmän asioita. KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. | |
![]() 22.11.2007 21:56:36 | |
Vaikka mulla tuo vanhempi onkin ja siihen kovasti tyytyväinen olen, en silti lähtisi sitä enää hankkimaan. On kuitenkin kovasti vanhentunut jo... Tuossa studio-hommassa nuo 96:n insertit voi olla ihan hyödylliset, samaten valmiina on jo ADAT-väylä, jonka vanhempaan joutuu ankkimaan erikseen (uuteen saa hankittua toisen). Reititys on paljon monipuolisempi tuossa uudessa, eli on tuossa varmasti ihan rahalle vastinetta. Lisänä vielä tuo näyttö, joka on paljon isompi ja siitä saa nopeammin esille enemmän asioita. Enemmän AUXeja, järkevämpi käyttöliittymä, enemmän efektejä. Nämä nyt ainakin vielä. Viltsu
audiokantaja | |
![]() 23.11.2007 03:09:42 | |
Toisaalta, jos laitteessa on ominaisuuksia joita ei kaipaa, niin ... so what? Uusi tai vanhentunut, mutta jos en väärin muista, niin taitaa tuollakin olla muutama maailmanluokan levy tehty? Oikaiskaa, jos olen väärässä. Jammut kokemukseni mukaan ovat toimivia vehkeitä. Mikäli tuommoisen saa "halvalla", niin olet varsinainen SuloVilleeni. No, elektroniikka halpenee joka hetki, joten vuoden päästä löytyy käytettynä tämän päivän paras laite puoli- ilmaiseksi. Minulle tuon ei ole kovasti väliä. Olen joka tapauksessa 50v ajastani jäljessä. One kind of music only - the good kind | |
![]() 24.11.2007 23:25:04 | |
Toisaalta, jos laitteessa on ominaisuuksia joita ei kaipaa, niin ... so what? Uusi tai vanhentunut, mutta jos en väärin muista, niin taitaa tuollakin olla muutama maailmanluokan levy tehty? Oikaiskaa, jos olen väärässä. Jammut kokemukseni mukaan ovat toimivia vehkeitä. Mikäli tuommoisen saa "halvalla", niin olet varsinainen SuloVilleeni. No, elektroniikka halpenee joka hetki, joten vuoden päästä löytyy käytettynä tämän päivän paras laite puoli- ilmaiseksi. Minulle tuon ei ole kovasti väliä. Olen joka tapauksessa 50v ajastani jäljessä. Ei ole käyttökokemusta tuosta uudistetusta versiosta, mutta tuo vanhahan on 20bit/48kHz, etuasteet eivät ole kummosia ja käyttöliittymä on vähän niin ja näin. Toimii kuitenkin MIDI-kontrollerina helvetin hyvin! "There's no stupid questions only stupid people" - Mr Garrison | |
![]() 31.12.2007 16:14:52 (muokattu 31.12.2007 16:15:34) | |
Varmaan jo kysyjä tehnyt ratkaisunsa, mutta ton vaihdon ite tehneenä voi sanoa lyhyesti, että vanhalla ja uudella versiolla on ikäeroa lähes 10v ja sen kuulee ja näkee joka suhteessa. Äkkiä katsottuna näyttävät samalta, mutta uusi versio pyyhkii pöytää vanhalla mennen tullen sekä soundillisesti että ominaisuuksillaan ja käytettävyydellään. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)