Aihe: Telecaster..
1
wizard86
28.01.2004 21:57:58
Harley Benton telecaster..Kertokaapa kyseisen kitaran omistajat/kitaralla soittaneet minkälainen peli tämä on. hinta ei paha ja noita kitaroita on jo 4 sähkökitaraa ja yksi akustinen..Ei yhtään teleä ja telellä olen soittanut, koukkuun jäin!!niitähän on thomanilla harley bentoneita 3 kappaletta : Musta 105€ valkea 138€ ja neckthru puun värinen jotain päälle 200€..
Lonesome
29.01.2004 10:42:04
Ei yhtään teleä ja telellä olen soittanut, koukkuun jäin!!niitähän on thomanilla harley bentoneita 3 kappaletta : Musta 105€ valkea 138€ ja neckthru puun värinen jotain päälle 200€..

Näistä on kyllä kirjoiteltu, joten Haku varmasti auttaa myös...

Sama vika oli mulla, eli eipä omaa teleä aiemmin ollut, joten 105 egun kokeiluhankinta tuli tehtyä, eikä vajaa vuosi sitten tarjolla ollutkaan kuin tuo yksi malli. 138 eurolla saa nyttemmin saarnirungon ja vaahteraotelaudan (siis erillinen ei yhtä kaulan kanssa). Tuo halvempi malli ei ole kokopuuta, vaan runko on laminoitu kerroksista ja on siis painava, kuten vanerisen pitääkin...

Oma yksilö kyllä soi aika hyvin akustisesti ja on hyvä soittaa. Sähköisesti kitara kuulostaa telecasterin tyyliseltä eri mikkivalintojen mukaan, ainakin kotitarpeiksi. Kaula on yllättävän hyvin viimeistelty ja Thomann oli todellakin säätänyt kitaran ennen lähetystä. 010-052 -kielillä ei ole vaatinut kaulan säätöä myöhemminkään.

Virityskoneet on aika heikot, eivätkä pärjää esim. Standard Squierille. Tyypilliset halpikset eli raskaat mutta epämääräiset toiminnassaan. Paksummilla kielillä kyllä vire pysyy kohtalaisesti. Kotisoittoon siis menettelee.

Hardware-osasto on muutenkin vähän sinne päin eli mikkikytkin lepsu ja yms. hintaluokan mukaista, vaikka ulkoasu onkin siisti.

Mihin käyttöön HB-tele? Ei oikein aloittelijan ainokaiseksi voi suositella, kun ainakin virittimet pitäisi vaihtaa ettei hermot mene turhaan. Toisaalta kysyjällähän tais olla skeboja jo ennestäänkin, joten halpiskokeilustahan taitaa tässäkin olla kysymys. Itse tuli sorruttua myös siihen 63 euron stratomalliin, mutta se onkin sitten oma juttunsa. Todellinen "Litecaster"!

Siis yhteensä 168 eurolla eli noin mummon tonnilla saa Hans Thomannilta telen ja straton. Näin siis v. 2004 vapaassa markkinataloudessa. Onhan niitä muitakin ja parempia malleja. Squiereista saattaisi löytyä myös edullinen tele...
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
Errorist
29.01.2004 11:02:37
Se on Harley Benton. Eikös tästä olla pojat tehty jonkinlainen sopimus että niihin ei kosketa. En minä paskaa haluais ostaa vaikka sais halvalla.
Käykääpäs veljet ja siskot tutustumassa uusiin EuroNicen sivuihin.
Lonesome
29.01.2004 13:59:39
Se on Harley Benton. Eikös tästä olla pojat tehty jonkinlainen sopimus että niihin ei kosketa. En minä paskaa haluais ostaa vaikka sais halvalla.

Onhan sullakin ainakin jäsenkuvaukseen viitaten "paska Yamahan nylonkielinen ruoska-akustinen". Ehkä sait sitten ilmaiseksi tai löysit jostain...
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
Errorist
29.01.2004 17:53:36
Onhan sullakin ainakin jäsenkuvaukseen viitaten "paska Yamahan nylonkielinen ruoska-akustinen". Ehkä sait sitten ilmaiseksi tai löysit jostain...

Se on parempi kuin harley benton. Ja mitä se siihen kuuluu jos minulla on paska nailonkielinen kitara, että harley bentonit on paskoja?
Käykääpäs veljet ja siskot tutustumassa uusiin EuroNicen sivuihin.
Dinorocker
29.01.2004 17:58:27
200€ saa käytettynä fukcin paljon paremman Telen, ku noi harley-fartonit.
Perkele College of Music
wizard86
29.01.2004 18:53:25
No minkälainen tuo valkea 138€ bentonin tele on?? koska kokeilu mielessä ostan niin laadulla ei niin hirveästi väliä..kunhan ei ole vaneria eikä aivan paskat mikit ja virittimet..no ehdotelkaa muita telejä..Halpoja oltava. Jos itse omistat ja tahdot luopua niin pistä pikaviestiä!!
Solex
29.01.2004 19:04:20
Oletko puristi ulkomuodon suhteen? Pacifica 120 pistää Squierin halpamaissa tehdyt mallit laadussa mitattuna 10-0 Pacifican hyväksi. Saundi on hieman lämpimämpi kuin halpisteleissä yleensä.

Monia hirvittää vain Yamahan design, tietyllä tavalla minuakin vaikka Pacifica straton omistankin.
Väkivalta Lopettaa Vittuilun.
KMT
29.01.2004 19:46:04

Squier mieluummin kuin HB...

Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Da Make
29.01.2004 19:47:15
Pyhäinhäväistys laittaa topicin nimeksi Telecaster jos kyse on bentoneista...
Cräx, Change, Ötöm!? Revolution is my name...!
wizard86
29.01.2004 19:52:12
Pyhäinhäväistys laittaa topicin nimeksi Telecaster jos kyse on bentoneista...
Telen mallisiahan noi on...Voi sua laps pient..
Da Make
29.01.2004 19:59:37
Telen mallisiahan noi on...Voi sua laps pient..

Voi sua laps pient... Ei voi"nut" laittaa esim. HB-telecaster, tai "Rupuiset ja halvat kopio tele kitrat jotka..."
Cräx, Change, Ötöm!? Revolution is my name...!
J.Granö
29.01.2004 20:18:07
Muutamaa HB:tä olen koittanut ja ihan niillä on kotona soitellu ilman pahempia voimasanoja ja irvistyksiä. Telestä jäi mieleen halpisskebaksi yllättävän hyvä viimeistely ja tatsi oli myös jokseenkin telemäinen kuten soundikin. Vire pysyi myös ihan hyvin. Tiedä sitten leviääkö käsiin pidemällä aikavälillä.
mikko1
29.01.2004 21:10:13
Voi sua laps pient... Ei voi"nut" laittaa esim. HB-telecaster, tai "Rupuiset ja halvat kopio tele kitrat jotka..."

kaikesta sinäkin jaksat aukoa...
"Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir EXCELLENT!!!!!
Fortune
29.01.2004 21:19:19
Jos nyt on hirveä ambitio tunkea sata euroa mihin sattuu, niin kaipa tuommoisen voisi riskillä ostaa. Sillä rahallahan saa pari-kolme kivaa pedaaliakin tosin :)

Jos soitinta olisin ostamassa, niin kyllä tuossa hinta kertoo oleellisen ja jos pari sataa olisi rahaa, niin käytettyjen markkinoille menisin.

Yhtään poikkeusta en ole säännöstä "jos se on uutena alle 150 euroa, sillä ei paljoa tee" tavannut kitaroiden suhteen. Hyvä vain, jos näin joskus kävisi, mutta en siis vielä ole moista ihmettä nähnyt.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Jammy
29.01.2004 21:21:13
Kuinkahan moni noista Harley Bentoneita haukkuneista on kokeillut kyseisen valmistajan tuotteita?
kulmahiomakone
29.01.2004 21:24:42
Se HB:n läpikaulatele on ainakin sen pikkukuvan perusteella ihan nätti. Kyllä mulle kelpaisi. Ja jos pitäisi ostaa 250 €oohilla uusi tele, niin en sulkisi kyseistä kitaraa vaihtoehtojen joukosta. Yleensä ottaen halpamerkin kalliimman puoleinen kitara on huomattavasti eliittimerkin halppiskitaraa parempi.

Kun ostaa HB:n ei taatusti maksa merkkilisää. Ehkä.
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
J.Granö
29.01.2004 22:08:58
Kuinkahan moni noista Harley Bentoneita haukkuneista on kokeillut kyseisen valmistajan tuotteita?

Vähän vaikuttaa että kaikilla tuntuu olevan niistä kokemusta... Itse voisin ainakin 105ellä ostaa semmosen telen ellei olisi jo telecasteria arsenaalissa, ei todellakaan ainakaan se testaamani tele ollut mikään täysin surkea.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)