Aihe: Jouni Hynynen Jyrki Lehtolan hampaissa
1 2 3 4 5
JCM
22.11.2007 13:07:09

Aika keponen teksti. Ei oikein löytynyt punaista lankaa eikä sielua tuohon. Jos aikeena on ristiinnaulita hynynen, niin laittaisi nyt edes vähän enemmän yritystä peliin.

Se on aina ihanaa, kun ihmistä ristiinnaulataan, oli se sitten kuka vaan kunhan se on julkisuuden henkilö. Vai onko?

Säälittävää, mielestäni, kuten jo ilmaisin aiemmin.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Mohla
22.11.2007 14:13:49 (muokattu 22.11.2007 14:15:24)

Asuukohan ne samassa Kuopiossa? Olen asunut Kuopiossa lähes koko elämäni enkä muista tavanneeni ketään kuopiolaista joka käyttäisi mietä ja sietä. Kyllä täällä "mä-sä" on enemmän voimissaan. Ehkä me vaan liikutaan eri piireissä.

Tuosta kolumnista ei kyllä saanut selvää miksi kirjoittaja on noin kiukkuinen.

Juu, myös Kuopiossa asuneena on pakko sanoa, etten muista kuulleni siellä kenenkään mietä ja sietä käyttäneen.

EDIT: On muuten loppujenlopuksi aika turha koko ketju. Mitä nyt yhden toimittajan itkemisiä tarvii pohtia näin paljon. No, ei se multa oo tietenkään pois. Piti vaan sanoo ;)
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McChar
Jokunen
22.11.2007 14:18:34 (muokattu 22.11.2007 14:21:09)
Siis tuota. Ainakin meikäläisen kuopiolaiset kaverit puhuvat miesietä "kuin luonnostaan". Ja ovat kyllä puhuneet jo ennen tätä Hynys-Eraakin.

Kaverini syntyperäisenä kuopiolaisena tätä ilmiötä ihmetteli. Eikä tuo oma avovaimokaan ole moista kuullut, vaikka hänkin on kalakukkokaupungista kotoisin. Kuopiossa on miun kokemuksien mukaan aina puhuttu mä ja sä -sanoilla ehkä hieman venyttäen. Kansanmiehet ja -naiset sitten viäntää ihan erilailla.

Edit. Ääh, ylläolevat ehtivät ensin.
"Räppärit on niin syvältä............. ne ei ajele millään muulla kun jollain bling bling kaaroilla ja näyttäis ihan että niillä olis paskat housussa kun roikottaa niitä housujaan hyi helwetti=# Rokkareissa on taas asennetta niin vitusti."
Mika Antero
22.11.2007 14:29:03
No on se nyt jumalauta jos Savossakin jo puhutaan mä ja sä. Maailmalopun enteitä, sanon minä.
Jokunen
22.11.2007 14:51:05
No on se nyt jumalauta jos Savossakin jo puhutaan mä ja sä. Maailmalopun enteitä, sanon minä.

Kyllä ne maailmanlopun enteet ovat siinä, jos siellä aletaan mietä ja sietä kylvämään. Ainakin nuoriso on käyttänyt mä ja sä -sanoja jo pitkän aikaa. Kuopio ei heijastele kuitenkaan koko Savon puhumistyyliä kovin hyvin. Esimerkiksi Iisalmessa tunnutaan puhuvan aika reilulla murteella Kuopioon verrattuna.
"Räppärit on niin syvältä............. ne ei ajele millään muulla kun jollain bling bling kaaroilla ja näyttäis ihan että niillä olis paskat housussa kun roikottaa niitä housujaan hyi helwetti=# Rokkareissa on taas asennetta niin vitusti."
Mohla
22.11.2007 14:57:43

Kyllä ne maailmanlopun enteet ovat siinä, jos siellä aletaan mietä ja sietä kylvämään. Ainakin nuoriso on käyttänyt mä ja sä -sanoja jo pitkän aikaa. Kuopio ei heijastele kuitenkaan koko Savon puhumistyyliä kovin hyvin. Esimerkiksi Iisalmessa tunnutaan puhuvan aika reilulla murteella Kuopioon verrattuna.

Joo, mun mummo oli Kuopiosta, eikä kyllä sekään koskaan puhunut mie ja sie.
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McChar
apenaattori
22.11.2007 15:00:55 (muokattu 22.11.2007 15:01:09)
Odotin mehevää nuijimista, mutta tuosta jäi kyllä melko vahva wtf? -olo. Ihme jupinaa ilman selvää pointtia.
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
J.Hollström
22.11.2007 15:03:20

Natiivit savolaiset sanoo että miNÄÄÄ ja siNÄÄÄ. Tota loppua vittumoisesti venytellen.
Mika Antero
22.11.2007 15:06:51
Ne on näköjään niin kieroja nuo savolaiset, että eivät edes puhu silleen ku pitäs. Perkele.
Pluto
22.11.2007 15:54:14
Oli kyllä täysin turha tuo kirjoitus. Itelläni ei ole mitään mielipidettä Hynysestä, mutta käsitys Lehtolasta laski entistäkin alemmas. Valitusta valituksen vuoksi.
Dillon, you son of a bitch!
Hetfield
22.11.2007 16:03:19 (muokattu 22.11.2007 16:04:15)

Jos kunnon piikittelyä haluaa lukea, niin Kotiteollisuuden kotisivuilla on linkki Mamban sivuille, jonne Tero Vaara oli laittanut kettuilua Hynyselle.
"Sain koulusta potkut lunttaamisen vuoksi. Metafysiikan tentissä kurkistin vierustoverini sieluun." -Woody Allen
Leikari
22.11.2007 16:07:08
iltalehdessä Lehtola, Hytönen ja Laitinen "pakisevat" viikosta toiseen - - kyllä siinä takki tyhjenee, vaikka lähtökohtaisesti olisi hyväkin v...tuilija
Hetfield
22.11.2007 16:10:00

iltalehdessä Lehtola, Hytönen ja Laitinen "pakisevat" viikosta toiseen - - kyllä siinä takki tyhjenee, vaikka lähtökohtaisesti olisi hyväkin v...tuilija

Onkohan niillä käynyt mielessä lopettaa niiden juttujen kirjoittelua? Hynynen sentään tajusi lopettaa. Pidän kyllä monista hänen kolumneistaan, mutta loppuaikana Keskisuomalaisesta tuli luettua muutamia aika huonojakin juttuja.
"Sain koulusta potkut lunttaamisen vuoksi. Metafysiikan tentissä kurkistin vierustoverini sieluun." -Woody Allen
JCM
22.11.2007 16:30:12 (muokattu 22.11.2007 16:30:50)

Vaikuttaa tuo vittuilu olevan monelle oikein henkireikä. Onko noilla ihmisillä, jotka siitä nauttivat (ja sitä tekevät), todellakin oma elämä niin saatanan huonossa jamassa, että pitää pyrkiä muiden yläpuolelle edes hetkittäin joidenkin muiden tekemien lyttäämiskirjoitusten kautta?
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
DaKiller
22.11.2007 16:36:10

Se on aina ihanaa, kun ihmistä ristiinnaulataan, oli se sitten kuka vaan kunhan se on julkisuuden henkilö. Vai onko?

Noh, en tiedä kysytkö minulta mutta ei ole.

Säälittävää, mielestäni, kuten jo ilmaisin aiemmin.

On.
JCM
22.11.2007 16:39:18

Noh, en tiedä kysytkö minulta mutta ei ole.

Juu, en mä sua sormella osoittanutkaan. Mutta sellainen yleinen mentaliteetti on valitettavasti jotenkin lisääntynyt, tai siltä minusta ainakin vaikuttaa:(
AP
23.11.2007 02:18:43

Tämä Hynys-teksti oli Lehtolan heikoimpia vaikka miehen kannat useimpiin nykyajan ilmiöihin allekirjoitankin.
Ymmärrän pointin tämänkin perusteella, mutta monelta se mennee ohi.
Laitisella on itse asiassa silloin tällöin ihan osuvia kommentteja, jos esim. ilmaisut "kauppakamarinulikoista" perusteltaisiin, ei vaan heitettäisi.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Sinap
23.11.2007 09:20:57
Miä en oikee ymmärrä. (90km lappeenrannasta)
Tuubista irtoaa vielä...kun vaan vähän rutistaa.
M-Juhana
23.11.2007 10:18:25

Taas on Lehtola osunut maaliin. Tässäkin jo kaksi sivua jauhettu hänen kolumnistaan.
Paskaa huumoria Pirkanmaalta vuodesta 1964.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)