Pallo-Kala 21.11.2007 16:33:52 | |
---|
Meillä oli monen bändin kanssa yhteiset treenit ja joku V*tun idiootti kävi sitten kaatamassa mun kitaran päälle mukillisen mehua. Pyyhin sitten paidalla pahimmat mehut pois, mutta kitara oli yltäpäältä paskassa ja ihan tahmea. Kitara rätisi ja pätki aina välillä. Kannattaako tässä miten käydä hoitelemaan tuota kepukkaa ja onko tarvetta uusiin mikkeihin? Millä lähtisi nuo mehut kitaran bodystä? Ostanko jotain puhdistusainetta ja muitakin neuvoja otetaan vastaan. |
fox 21.11.2007 16:43:59 | |
---|
Kitara rätisi ja pätki aina välillä. Ihanko tuon jälkeen rupes rätisemään ja pätkimään? Mikkiswitchi ja jakki on ainoot jotka tuosta vois itteensä vähän ottaa.. Kitaroitten päälle on kaadeltu paljon muutakin kuin mehua, ei sen pitäis käytännössä muille sähköosille mitään tehdä.. Paitsi jos juotte syövyttäviä/liuottavia "mehuja"... Kannattaako tässä miten käydä hoitelemaan tuota kepukkaa ja onko tarvetta uusiin mikkeihin? Millä lähtisi nuo mehut kitaran bodystä? Ostanko jotain puhdistusainetta ja muitakin neuvoja otetaan vastaan. Kostee rätti, toki ensin katsot, ettei oo kitaran sisuksissa litroittain lientä.. Sitten toki kiillotus, edesauttaa seuraavan mehu- (tai "mehu")kylvyn jälkeen puhdistumista. |
Pallo-Kala 21.11.2007 16:48:02 | |
---|
Ihanko tuon jälkeen rupes rätisemään ja pätkimään? Mikkiswitchi ja jakki on ainoot jotka tuosta vois itteensä vähän ottaa.. Juu en huomannu et ois ennen sitä pätkinny. |
baba o riley 21.11.2007 19:15:31 | |
---|
Tää on kyllä aihe joka pitäis nostaa tosiaan esille. Kun on kimppakämppä, niin rule nr 1. TOISEN SKEBAAN TAIKKA SIIHEN LIITTYVIIN TARVIKKEISIIN KUTEN VAHVISTIMEEN YM. EI **TTU KOSKETA VAIKKA MIKÄ HELKKARI OLIS!!! Se on kun menis kaivamaan toisen kalsareihin. Siitä pitäis saada joku hillittömän nöyryyttävä rangaistus! otan osaa! |
Roksennus 21.11.2007 19:34:45 | |
---|
Noh, rokatessa roiskuu. Olen itsekin saanut useasti kaljaa ynnä muuta päälleni (sekä samalla kitaran päälle) mutta ei kai siinä mitään vitutuksen aihetta ole? Nyt kun on täällä lueskellut noita "miten saa kaljan hajun pois tolexista?" -ketjuja niin alkaa jo vähän ihmetellä mitä tämä rokki nykyään tarkoittaakaan... "Time's never wasted when you're wasted all the time!" |
Umas 21.11.2007 19:38:28 | |
---|
Noh, rokatessa roiskuu. Olen itsekin saanut useasti kaljaa ynnä muuta päälleni (sekä samalla kitaran päälle) mutta ei kai siinä mitään vitutuksen aihetta ole? Nyt kun on täällä lueskellut noita "miten saa kaljan hajun pois tolexista?" -ketjuja niin alkaa jo vähän ihmetellä mitä tämä rokki nykyään tarkoittaakaan... No kyllä sitä ite saa kitaraa ja vahvaria tuopinalusena käyttää, mut ymmärrän kyllä että vituttaa jos joku muu on menny sotkeen... Stoner to the boner |
fox 21.11.2007 20:51:58 | |
---|
No kyllä sitä ite saa kitaraa ja vahvaria tuopinalusena käyttää, mut ymmärrän kyllä että vituttaa jos joku muu on menny sotkeen... Totta kai, enkä sillä tuota postannut. Kyllä sitä joskus oli kaikenmaailman neropatteja keikoillakin... Mutta se määrä kaljaa tai muuta nestemäistä, mitä ehken on mahdollista siihen skeban päälle saada, tuskin aiheuttaa haju-ja vallankin suttuongelmaa suurempaa muulle kuin korkeintaan "liikkuville osille" joihin siis tuon mikkiswitchin lukisin. Potikoihin sisään tuskin tunkeutuu, jakin voi sotkea, mutta siinä se, noin yleensä. |
Räkkipeli 21.11.2007 21:34:28 (muokattu 21.11.2007 21:35:33) | |
---|
Kyllä jos löytäisin reeneihin tullessani kitarani mehun peittämänä, ni kyllä se vituttaisi enemmän ku mikään! Ettisin kaverin vaikka väkisin käsiin. Toisaalta en kyllä jättäisi sitä semmoseen paikkaan, että noin voisi käydä. laukkuun ja laukku syrjään. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Legatus 21.11.2007 22:10:08 | |
---|
Eikö teijän yleisellä treeniksellä oo vuorolistoja johonka merkitään vastuuhenkilön nimi ja puh. tiedot? Meillä ainakin täällä yleisellä treeniksellä on semmonen käytäntö. Soittaa sitten vahingon sattuessa sille edelliselle tai vaikka kaikille viikon sisässä treenailleille bändeille jotta saapi tuommosen homman selville. Maksattasin ainakin liikkeessä puhdistuksen sillä. 11. Liikkuessasi julkisella paikalla, älä häiritse ketään. Jos joku häiritsee sinua, pyydä häntä lopettamaan. Ellei hän lopeta, tuhoa hänet. |
WinterMad 21.11.2007 22:29:53 | |
---|
Millanen soittimenomistaja jättää soittimen paljaalteen kimppareenikselle? Ei saisi turmella kaverin soitinta mutta pitää siitä kitarasta silti pitää huolta. Silloin kun vielä reenasin kimppareeniksellä niin kitara meni reenien jälkeen aina lukittuun kovaan laukkuun jos jätin kitaran sinne. Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave? |
Millanen soittimenomistaja jättää soittimen paljaalteen kimppareenikselle? Köyhä soittimenomistaja. |
hullu_ukko 22.11.2007 00:12:05 | |
---|
Köyhä soittimenomistaja. Onko se soittimenomistaja niin köyhä, ettei sillä ole kotia, kun se ei sitä soitintaan kerran kotiin voi ottaa? :) M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
WinterMad 22.11.2007 00:43:15 | |
---|
Köyhä soittimenomistaja. Niinkö köyhä ettei ole varaa investoida noin kymmentä euroa edes halpaan kantopussiin? Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave? |
MauCer 22.11.2007 18:08:28 (muokattu 22.11.2007 18:12:16) | |
---|
Niinkö köyhä ettei ole varaa investoida noin kymmentä euroa edes halpaan kantopussiin? Ei saa suomesta kymmenellä eurolla kantopussia. Ei läheskään. Tosin, muovipussia voi aina kietaista kitaran ympärille. Toimii paremmin kuin kova laukku jos esim treenikämpällä käydään varkaissa. Ketäpä ottaisi mukaansa kasan muovipussia niiden kovien laukkujen keskeltä. Tosin jotkut Muovipussista löytyy kokoja kaikille kitaroille ja sisään saa mahtumaan vaikkama sukkahousuja tai sanomalehteä pehmikkeeksi. Tosin esim jotkin b.c. richit voivat tuottaa ongelmia reunojen lävistäessä "laukun". Jeesusteipistä voi rakentaa kätevän kantokahvan. |
Takajeejee 22.11.2007 18:59:45 (muokattu 22.11.2007 19:00:14) | |
---|
Ei saa suomesta kymmenellä eurolla kantopussia. Ei läheskään. Tosin, muovipussia voi aina kietaista kitaran ympärille. Toimii paremmin kuin kova laukku jos esim treenikämpällä käydään varkaissa. Ketäpä ottaisi mukaansa kasan muovipussia niiden kovien laukkujen keskeltä. Tosin jotkut Muovipussista löytyy kokoja kaikille kitaroille ja sisään saa mahtumaan vaikkama sukkahousuja tai sanomalehteä pehmikkeeksi. Tosin esim jotkin b.c. richit voivat tuottaa ongelmia reunojen lävistäessä "laukun". Jeesusteipistä voi rakentaa kätevän kantokahvan. Itse suosin myös tätä. |
L4t3 22.11.2007 19:14:10 | |
---|
Noh, rokatessa roiskuu. Olen itsekin saanut useasti kaljaa ynnä muuta päälleni (sekä samalla kitaran päälle) mutta ei kai siinä mitään vitutuksen aihetta ole? Nyt kun on täällä lueskellut noita "miten saa kaljan hajun pois tolexista?" -ketjuja niin alkaa jo vähän ihmetellä mitä tämä rokki nykyään tarkoittaakaan... No jos joku mun kitaroita jollain helkatin litkulla tahmais, niin emmää ainakaan ekaksi ajattelis, että "Noh, tämähän on sitä rokkenrollia". Sotkekoon ja käsitelköön kukin omia soittimiaan niinkuin parhaaksi näkee. Vaikkei kyse mistään maailman vakavimmasta asiasta ole, niin silti jonkinlainen kunnioitus toisten omaisuutta kohtaan pitää säilyttää. |
rytilahti 22.11.2007 21:29:39 | |
---|
Noh, rokatessa roiskuu. Olen itsekin saanut useasti kaljaa ynnä muuta päälleni (sekä samalla kitaran päälle) mutta ei kai siinä mitään vitutuksen aihetta ole? Nyt kun on täällä lueskellut noita "miten saa kaljan hajun pois tolexista" -ketjuja niin alkaa jo vähän ihmetellä mitä tämä rokki nykyään tarkoittaakaan... Niin roiskuu. Eikä ole vaarallista pienet tahrat missään. Oon ihan samaa mieltä roksennuksen kanssa. Ne on vaan kitaroita ja vahvistimia.. Mut eihän tää mikään rokkifoorumi tai rokkiin erikoistunut foorumi olekkaan. Varmaan 98% muusikoiden.netin käyttäjistä on makuuhuone muusikoita, aloittelevia starboja, kiinnostuneita soittimista enempi kuin soittamisesta tai muuten vaan harrastelijoita... Toki varmasti muutama tyyppi on ihan muusikkokin ja kiertää ja saa jopa rahaa mut valtaosa ei. Mut kyllä samaa mieltä myös siitä että toisten omaisuus pitäisi jättää rauhaan jos niin on sovittu esim. yhteisellä treeniksellä. Ja jos tommosta tapahtuu niin tottakai tekijän olis hyvä kysyä miten sen voi korvata tai jtn... "miten saa kaljan hajun pois tolexista" Noi on hyviä ketjuja jos kaikki soittokamat on himassa ja ne dunkkaa paskalle.. treeniksellä ja keikoillahan se on ihan sama vaikka joku olis vähän keppostellut ja ulostanut sun bassariin... Ne on vaan hauskoja juttuja ne Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
kimurantti1 22.11.2007 22:14:44 | |
---|
Mut eihän tää mikään rokkifoorumi tai rokkiin erikoistunut foorumi olekkaan. Varmaan 98% muusikoiden.netin käyttäjistä on makuuhuone muusikoita, aloittelevia starboja, kiinnostuneita soittimista enempi kuin soittamisesta tai muuten vaan harrastelijoita... Toki varmasti muutama tyyppi on ihan muusikkokin ja kiertää ja saa jopa rahaa mut valtaosa ei. Mitä tekemistä tällä on sen kanssa, että pitääkö joku hyvää huolta soittimistaan? Se on ihan sama kuinka kova soittaja oot, musta on silti typerää pitää huolimattomasti kamojaan. Totta on, että käytönjälkiä tulee jos vähänkään useammin keikkailee. Ei munkaan romppeet missään mint-kunnossa enää ole, mutta kyllä mä silti katson kamojeni perään. Ihan vaan siksi, että mitä useammin kamat käy keikalla, sitä enemmän niihin todennäköisesti tulee käytön jälkiä, ja silloin nimenomaan kannattaa vähän katsoa niiden perään. Noi on hyviä ketjuja jos kaikki soittokamat on himassa ja ne dunkkaa paskalle.. treeniksellä ja keikoillahan se on ihan sama vaikka joku olis vähän keppostellut ja ulostanut sun bassariin... Ne on vaan hauskoja juttuja ne Mä en ihan oikeasti usko että sanoisin noin, jos joku olisi tärvellyt sun basarin, kitaran tai ihan minkä vaan soittovermeen. |
rytilahti 22.11.2007 22:51:23 | |
---|
Mitä tekemistä tällä on sen kanssa, että pitääkö joku hyvää huolta soittimistaan? Se on ihan sama kuinka kova soittaja oot, musta on silti typerää pitää huolimattomasti kamojaan. Totta on, että käytönjälkiä tulee jos vähänkään useammin keikkailee. Ei munkaan romppeet missään mint-kunnossa enää ole, mutta kyllä mä silti katson kamojeni perään. Ihan vaan siksi, että mitä useammin kamat käy keikalla, sitä enemmän niihin todennäköisesti tulee käytön jälkiä, ja silloin nimenomaan kannattaa vähän katsoa niiden perään. Toi on hienoa jos pystyy ja on luonteeltaan semmoinen että jaksaa pitää kaikesta hyvää huolta. Meikä arvostaa. Kaikki vaan ei ole samanlaisia. Ei siinä ole kysymys typeryydestä . Vaan luonteesta. Mä en ihan oikeasti usko että sanoisin noin, jos joku olisi tärvellyt sun basarin, kitaran tai ihan minkä vaan soittovermeen. Toki jos jotain hajoaa niin se korvataan. Mut mun täytyy myöntää että sen verta lapsellinen olen että ulostekepposet toimii aina. Se on vaan hauskaa ja kosto on suloinen.. :) Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
Kivijalka 22.11.2007 22:58:36 | |
---|
Toki jos jotain hajoaa niin se korvataan. Mut mun täytyy myöntää että sen verta lapsellinen olen että ulostekepposet toimii aina. Se on vaan hauskaa ja kosto on suloinen.. :) Juu, ulostekepposet ovat parhautta... Mutta tokihan hakkaan tiilellä pään muhjuksi poloiselta keppostelijalta joka minun omaisuuteeni koskee. ;) If you ain't a ninja, you ain't shit! |