Aihe: Englin Z-5 lattiapedaali onkelma
1
Heiskanen
21.11.2007 21:00:42
Semmosta olisin kysynyt, että missähän on vika kun tuo lattiapedaali kytkee itsensä välillä pois päältä kun soittelen screamerin kautta. Eli vahvari menee cleanille ja pedaalista menee kaikki valot pois päältä. Olen kokeillut uutta välijohtoakin, mutta se ei auttanut asiaa yhtään.
http://s2.fi.bitefight.org/c.php?uid=23681 Anna mennä!
mhaarala
21.11.2007 21:27:29 (muokattu 21.11.2007 21:30:02)
Liittimessä on luultavasti häikkää, tai sitten siinä polkimessa itsessään on jotain käpyä jossain. Ja onko varmaa ettei se toinenkin kaapeli ole jostain kohtaa poikki?

Itselläni on tuo välijohto poikki sen verran pahasti ettei sillä oikein pärjää enää. Nyt pitäisikin saada jostain hankittua uusi piuha, mutta en oikein tiedä että mistä hankkisi. Kokeilin jo ihan tavallista tietokoneen sarjakaapelia, mutta se ei toiminut. :(

Hirvittää vaan ajatella sen kaapelin hintaa kun tuo pedaalisysteemikin maksaa ihan sikapaljon...
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Heiskanen
22.11.2007 08:16:51
Minäkin siis kokeilin ihan tietokoneen sarjakaapelilla. Ja se toimi kuin ennenkin, mutta kun olin soittanut jonkin aikaa niin se pedaali meni edelleen pois päältä. Pitää varmaankin tarkastaa liittimet jollain ilveellä.
http://s2.fi.bitefight.org/c.php?uid=23681 Anna mennä!
mhaarala
22.11.2007 09:20:13
Minulla sarjakaapeli ei lähtenyt toimimaan lainkaan. Räpsi kyllä jotain vahvistimen päässä, mutta pedaali ei sillä herännyt lainkaan. Otin alkuperäisen johdon takaisin ja kokeilin sillä, niin polkimisto toimi sillä kun käänteli sitä johtoa hiukan, joten luulen ettei se välikaapeli ole ihan tavallinen sarjakaapeli.
dbv
22.11.2007 12:32:42 (muokattu 22.11.2007 12:34:46)
Minulla sarjakaapeli ei lähtenyt toimimaan lainkaan. Räpsi kyllä jotain vahvistimen päässä, mutta pedaali ei sillä herännyt lainkaan. Otin alkuperäisen johdon takaisin ja kokeilin sillä, niin polkimisto toimi sillä kun käänteli sitä johtoa hiukan, joten luulen ettei se välikaapeli ole ihan tavallinen sarjakaapeli.

Sarjakaapelissa saattaa johtimien määrä vaihdella ja ne voivat olla esim. ristiinkytkettyjä, eli ei välttämättä sellaisenaan paras mahdollinen vaihtoehto alkuperäiselle. Sen sijaan elektroniikkaliikkeestä voi käydä ostamassa liittimet ja piuhan väliin ja varmasti toimii.

e: Toi Z-5 spedun kiinnitys on sen verran hyvä (jos ruuvit on kiinni), että itse liittimen rikkoontuminen on erittäin epätodennäköistä. Piuha 99% todennäköisyydellä kaikissa yllä mainituissa tapauksissa osittain poikki.
h.e.k.a
22.11.2007 14:03:51
Siinä kaapelissa on muistaakseni 5 tai 6 nastaa kytketty, väsäsin taannoin itse sen piuhan (nyt samassa kaapelissa kulkee ohjainsignaalin lisäksi myös signaalit sekä laudasta vahvistimelle että luuppi molempiin suuntiin). Multa pitäisi löytyä kytkentäkaaviot, jos joku tarvitsee...
"I don't want you to play me a riff that's going to impress Joe Satriani; give me a riff that makes a kid want to go out and buy a guitar and learn to play" -Ozzy Osbourne
mhaarala
22.11.2007 14:17:13
No perkules! Pitääkin käydä ostamassa tarvikkeita ja laittaa kolvi lämpenemään. Eli tänne kyllä kelpaisi... :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)