Aihe: Kaulan/otelaudan lakkaus
1
artopee
22.11.2007 10:43:16 (muokattu 22.11.2007 10:45:09)

Herve!

Itse restauroin juuri yhden tosi heikossa hapessa olleen JV-Squierin Telen kaulan nitroselluloosalakalla.

Suojasin nauhat maaalarinteipillä ja sitten vaan ruiskulla lakkaa 1 kerros / vuorokausi.

Yhteensä meni 5 ohutta kerrosta muualle ja 3 kerrosta otelaudan puolelle.

Tämän jälkeen annoin lakan kuivua viikon verran, jonka jälkeen viimeistelin kaulan. En kiillottanut enää, vaan jätin soiton kannalta miellyttävämmän "satiini"-pinnan viimeistelemällä kaulan ja otelaudan 0000-teräsvillalla. Samalla nauhoihin tarttuneet lakanrippeet lähtivät pois.

Ihan hyvä tuli.

Aijuu....satulan kieliuria oon tehnyt satulaviilasarjalla. Maksaa muutaman kympin ja viiloja ainakin tuossa sarjassa löytyy .010-.052 paksuuksien välillä.

-Arto-
okabass
22.11.2007 11:46:27
Aijuu....satulan kieliuria oon tehnyt satulaviilasarjalla. Maksaa muutaman kympin ja viiloja ainakin tuossa sarjassa löytyy .010-.052 paksuuksien välillä.

-Arto-

MOI
Mistäpä ostit satulaviilat ?

Sellaistakin olen kuullut, ettei nauhoja tarvitse suojata lakatessa. Mm. Dan Erlewinen kitaran korjauspiplia: Guitar player repair guide. 7enderin kokovaahtera kauloissakaan ei muistaakseni suojattu nauhoja.
Ceterum censeo moderator esse delendam
varakeef
22.11.2007 13:43:44

Mistäs noin halpoja saa? Minusta ne on suuruusluokkaa 15 euroa kappale.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
studioketale
22.11.2007 15:55:09
Ouki dou, Kiitti vastauksesta. Tästäpä joutuu heti suihkimaan veikan autotalliin , jos pitää vrk kuivua. purkki lupaa 1/2 h kuivumista, mutta ne lupaukset pitää kai aina lukea rivien välistä...
Täytyy metsästää viiloja. Jos joku tietää halpoja paikkoja, mainitkoon heti!!!

Jep, jag tackar och pokar.
Mike M. Hiirenloukku
22.11.2007 17:40:50
Itse olen valmistanut parikin kappaletta "satulauratyökaluja" rakotukeista. Rakotulkki maksaa ehkä euron ja siinä on muistaakseni 0,05mm-1mm metalliliuskat. Näihin vaan tekee sahalaidan ja eikun hommiin.
That's the spirit - Tuo on pirtua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)