Tuollaista vähän katselin Audigy 2:n tilalle. Onko mitään järkeä ostaa pöytäkoneeseen ulkoista äänikorttia, eli onko se jotenkin huonompi kuin kopan sisällä oleva? Olisi kätevää kun liitännät saisi käden ulottuville, kun niiden kanssa joutuu aina räpläämään. Mietin myös noita M-Audion "sisäisiä" kortteja ja jonkinlaista jatkopiuhoitusta, mutta eipä taida olla Vista-ajureita vielä noille sopiville malleille. Niin, käyttötarkoitus on lähinnä musan kuuntelu ja kevyt kitaran nauhoittelu. Ridin' with the wind! |
Torniojaws 21.11.2007 21:31:11 | |
---|
Onko mitään järkeä ostaa pöytäkoneeseen ulkoista äänikorttia, eli onko se jotenkin huonompi kuin kopan sisällä oleva? Olisi kätevää kun liitännät saisi käden ulottuville, kun niiden kanssa joutuu aina räpläämään. Itse asiassa se on parempi ratkaisu kuin sisäinen. Sisäinen äänipiiri joutuu aina sähköisen häiriön alaiseksi, toisin kuin ulkoinen. Muissa suhteissa ei ole merkitystä onko se sisällä vai ei. Toiminta on käytännössä identtistä. |
Lancelot 21.11.2007 21:46:10 (muokattu 21.11.2007 21:46:23) | |
---|
Jostain luin joskus et firewire toimis paremmin ku usb? Rasittaa kai vähemmän cpu:ta kuin usb. Pitääkö paikkansa? |
Torniojaws 21.11.2007 22:00:30 (muokattu 21.11.2007 22:03:27) | |
---|
Jostain luin joskus et firewire toimis paremmin ku usb? Rasittaa kai vähemmän cpu:ta kuin usb. Pitääkö paikkansa? Jeps. Lisäksi USB:ssä on monia muita haitallisia ominaisuuksia erityisesti audiokäyttöön. Kaista on kaikille jaettu, jolloin on suuri vaara pätkimisiin nauhoittaessa ja nauhoitettavien raitojen määrä saattaa olla hyvinkin pieni mikäli koneessa on muita USB-laitteita. Vaikka USB 2.0:n teoreettinen maksimikaista on 480 Mbit, ei siitä todellisuudessa saada käyttöön kuin noin 2/3 eli 320 Mbit. Siitä sitten vielä pois muut USB-laitteet ja overhead niin todellinen kaista asettunee sinne 250 Mbit tienoille. Firewire 400 taas on aina kiinteä 400 Mbit ja FW800 luonnollisesti 800 Mbit. |
johanssen 22.11.2007 00:56:40 | |
---|
Jostain luin joskus et firewire toimis paremmin ku usb? Firewire-kortin kannalla olen, eikä siinä oikeesti häviä ees hinnassa...eikä käytettävyydessä! asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat |
Izer 22.11.2007 17:20:54 | |
---|
Nyt alkoi kiinnostaa tuo firewire-versio, maksaa vain pahalainen 40e enemmän ja pitäisi ostaa se firewire-korttikin kun ei moista liitäntää löydy. Ridin' with the wind! |
Izer 23.11.2007 22:30:03 | |
---|
Mitä eroa mahtaa olla tuolla Audiophilella ja Firewire Sololla? Solossa on ainakin lisänä balansoidut ulostulot, voisiko joku selvittää mitä nämä balansoidut/balansoimattomat tarkoittaa? Ridin' with the wind! |
MuzaK 25.11.2007 10:05:30 | |
---|
Mulla on toi Firewire 410 ja epäilen että se leikkaa trebleä pois kitarasoundeista aika rajusti. Ilmeisesti sen Hi-Z input ei ole kunnolla tehty. Pitäis päästä vertailemaan toisten ääniboxien kanssa.. Onko kukaan muu 410:n omistaja huomannut samaa? Eli kun ostatte niitä boxeja niin varmistakaa kunnon Hi-Z tuki! |
Jaava 25.11.2007 10:30:54 | |
---|
Mitä eroa mahtaa olla tuolla Audiophilella ja Firewire Sololla? Solossa on ainakin lisänä balansoidut ulostulot, voisiko joku selvittää mitä nämä balansoidut/balansoimattomat tarkoittaa? Balansoidussa lähdössä lähtee kaksi toisiinsa nähden vastavaiheessa olevaa signaalia, joiden häiriöt sitten kumoavat toisensa kun ne käännetään samaan vaiheeseen ja summataan. Näin se muistaakseni meni (korjatkaa jos meni pieleen). Joka tapauksessa mahdollistaa paljon häiriöttömämmän signaalin. Tarkoittaa, että tarvitset stereo plugin tai xlr-piuhan (riippuu lähdöstä) siihen lähtöön, mikäli aiot balansoinnin tuomaa häiriöttömyyttä käyttää hyväksesi. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Izer 27.11.2007 07:45:21 (muokattu 27.11.2007 07:50:42) | |
---|
Balansoidussa lähdössä lähtee kaksi toisiinsa nähden vastavaiheessa olevaa signaalia, joiden häiriöt sitten kumoavat toisensa kun ne käännetään samaan vaiheeseen ja summataan. Näin se muistaakseni meni (korjatkaa jos meni pieleen). Joka tapauksessa mahdollistaa paljon häiriöttömämmän signaalin. Tarkoittaa, että tarvitset stereo plugin tai xlr-piuhan (riippuu lähdöstä) siihen lähtöön, mikäli aiot balansoinnin tuomaa häiriöttömyyttä käyttää hyväksesi. Nyt olen jo melkein puoliksi mukana jutussa :) Vääntäkää vielä rautalangasta voinko pistää tuohon suoraan Genelecin 8020:t kiinni? Huomasin myös, että tuossahan itse asiassa ei olekaan muuta kuin nuo balansoidut outit, kun nuo balansoimattomat ovat sisääntuloja. EDIT: Huomasinpa muuten, että nuo Solon outit eivät olekaan RCA-liittimillä kuten tuossa Audiophilessä, onko tällä jotain vaikutusta? Ridin' with the wind! |
Jaava 27.11.2007 14:49:54 | |
---|
Nyt olen jo melkein puoliksi mukana jutussa :) Vääntäkää vielä rautalangasta voinko pistää tuohon suoraan Genelecin 8020:t kiinni? Huomasin myös, että tuossahan itse asiassa ei olekaan muuta kuin nuo balansoidut outit, kun nuo balansoimattomat ovat sisääntuloja. Voit. (tyhmä tai liian lyhyt vastaus) ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |