Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korg TR 61
1 2 3 4
poop
19.11.2007 18:50:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli.. Onko kellään mitään mielipiteitä tai kokemusta tuosta soittimesta?
Positiiviset ja negatiiviset palautteet ja mielipiteet tervettulleita.
 
En lue historiaa - teen sitä!
ManuMäkinen
19.11.2007 19:52:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on kyseinen laite ja pidin mielettömänä ennen, koska se oli ensimmäinen kunnon soittimeni eikä muuta kokemusta ollut muuta kuin casion lelupianoista, mutta ei se nyt enää niin hyvä olekaan kuin oletti ennen. kyllä sillä pärjäilee, mutta jotkut soundit eivät ole parhaita ja insert eikä master efektien määrät eivät päätä huimaa. Mutta on minulle ja sille kehittynyt aika sitoutunut rakkaussuhde: minä olen hellä sille niin hän(huom. HÄN) antaa minun soittaa ihan mukavankin kuuloisia melodioita ja biisejä. Itse olen kohta siirtymässä joko m3:seen tai rolandia kakkossoittimeksi...
lopullinen arvosana laitteelle on kuitenkin noin 85% , jos hyvään hintaan saa
 
Janus
19.11.2007 20:10:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Holopaisen Tuomaksella on kuluvalla NW-rundilla käytössä 2 Korgin TR-mallia (oisko 61 ja 76).
JPQ
19.11.2007 21:55:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En omista demoista pidin aika erikoista koska laite on sentään Korg. Totta puhuen jostain syystä Motifia enempi.
 
muLperi
20.11.2007 16:56:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä pädejä ja syna-saundeja siitä lähtee. Jämäkkää tekoa ja ihan hyvän näkönen.
 
Muuten aika epäkäytännöllisesti suunniteltu syntikka miettien omien äänien tallentamista ja yleensäkkin äänien järjestelyä.
 
Janus
20.11.2007 21:13:01 (muokattu 20.11.2007 21:13:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuten aika epäkäytännöllisesti suunniteltu syntikka miettien omien äänien tallentamista ja yleensäkkin äänien järjestelyä.
 
Et vaan osaa. Favorites-kategoria, 10's Hold -toiminto, Combi-osastolla "Copy From Prog"-toiminto, kaikki soundipaikat mahdollista kirjoittaa yli omilla soundeilla (ei mitään ankeata Yamaha/Roland-tyylistä 128/256 äänen User Bankkia) - ihan riittävästi joustavuutta.
Mismatch error
20.11.2007 21:36:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Favorites, missä? (Lähtee etsimään.)
 
Eiku ihan kiva vehje. Allekirjoittaneenkin eka oikea syna. Piano nyt on mitä on ja joitaki (puhallin-?) soundeja ei löydy sellasia mitä mä tahtoisin mut ei muuta valittamista. Dynamiikka tuntu vähän oudolta clavinovan jälkeen.
 
Hyvin arvattu on puoliksi tiedetty.
mack the knife
20.11.2007 21:38:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

soundeja ei löydy sellasia mitä mä tahtoisin
 
Tee niitä. Sehän synassa just mukavaa onkin.
 
COVS n:o 1.
Janus
20.11.2007 21:53:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Favorites, missä? (Lähtee etsimään.)
 
Mä muistelisin, että niiden kategorioiden (Piano, Strings, Winds, Brass, Synth Lead jne.) joukossa olis sellainenkin, mutta voin muistaa väärinkin, mulla ei oo ollut Triton-sarjan vehkeitä sitten vuoden 2004...
JPQ
20.11.2007 23:50:20 (muokattu 20.11.2007 23:51:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Favorites, missä? (Lähtee etsimään.)
 
Eiku ihan kiva vehje. Allekirjoittaneenkin eka oikea syna. Piano nyt on mitä on ja joitaki (puhallin-?) soundeja ei löydy sellasia mitä mä tahtoisin mut ei muuta valittamista. Dynamiikka tuntu vähän oudolta clavinovan jälkeen.

 
millaisia? ja tekemiseen samplet jne voi rajata tekemistä eli idea ei aina toimi.
ps. on jousissakin vaikutelmani mukaan kivaa ja monessa muussa ei vain syna ja pädi ostastolla. joskus haen noissakin toisissa "synteettisempää".
 
Mismatch error
21.11.2007 10:54:13 (muokattu 21.11.2007 10:56:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

millaisia?
 
Aitoja! :P
No joo, puhaltimet on just sen eloisuutensa takia todella vaikeita korvattavia syntikalle. Huilut oli kyl hyvät mut vaikka ny oboe tuntu hieman hengettömältä. Saatto olla myös fagotti, en oo ihan varma. Kyllä neki tietty menee siellä seassa ku soittelee jotain. Aivan tarpeeksi hyvä soitin mulle. Pitäs vaan saada sille jostain joku kaveri, synan ei ole hyvä olla yksin...
 
Et vaan osaa. Favorites-kategoria, 10's Hold -toiminto, Combi-osastolla "Copy From Prog"-toiminto, kaikki soundipaikat mahdollista kirjoittaa yli omilla soundeilla (ei mitään ankeata Yamaha/Roland-tyylistä 128/256 äänen User Bankkia) - ihan riittävästi joustavuutta.
 
Favorites = User?
 
Hyvin arvattu on puoliksi tiedetty.
Leikari
21.11.2007 13:08:54 (muokattu 21.11.2007 13:12:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"oisin ostanu tr:n, mutta fagottisoundi on ihan p..ka"
 
;-)
 
tämänkin ketjun seuraamisen perusteella voi todeta, että netin keskustelupalstoilla usein sokea taluttaa ...öh, sokeaa
 
milloin ei piano ole hyvä, milloin jouset tai brassit tms.. tai jotain muuta, mitä ei ole paremmin perusteltu - soundikommentit vieläpä perustustuvat vaihtelevanlaatuisiin kaiutinsysteemeihin, jotka jo värittävät enemmän ääntä kuin synien erot ovat -puhumattakaan, että mikä on arvioijan vertailukohta ja käyttötarkoitus - vaikka "soitinsample" on tärkeä lähtökohta soundiin, niin halutunlainen soundi voi tulla ihan pienelläkin filtterin tai efektin asetuksen säädöllä - - presettien perusteella en paljoa kommentoisi - ja silläkin on eroa, että halutaanko saada jokin tietty pianon ääniala esille bändisoitossa tietyillä pa-kamoilla vai soitetaanko "klassista" musiikkia, vai jatsia, vai honkytoky-piano vai jotain muuta soolona jne....tai jonkun synan liidisoundi on paska kun se ei kuullosta samalta kuin Jensillä jossakin tietyssä biisissä (jota soundia on studiossa arsenaalilla outboardia hinkattu päivä tai pari sopimaan juuri siihen paikkaan...)
 
soundiasiat on toisaalta mieltymyksiä ja toisaalta tekniikkaa - jälkimmäiseen voi usein syntikassa itse paljon vaikuttaa. Minulla korva on tottunut ss-syntikoissa Korgiin ja jotkut Rolandin kuullostavat onnettoman löperöiltä - ja tämä ei ole ainoa totuus edes minulle...
 
Mismatch error
21.11.2007 17:13:39 (muokattu 21.11.2007 17:25:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"oisin ostanu tr:n, mutta fagottisoundi on ihan p..ka"
 
Repesin. Ja muuten, ostin silti. Ja käytän ahkerasti. (Paitsi fagottia...)
 
Toisaalta, totta kai kopio on aitoa heikompi. Pianosoundi on surkea verrattuna Steinwayn flyygeliin, fonisoundi kehno suhteessa johonki selmeriin tai yanagisawaan... (jne jne) Kyllä ne mulle kelpaa sillon kun ei oo oikeita puhallinsoittajia saatavilla. Pianosta vielä et vaikka se onkin kenties hieman synteettisen kuulonen niin siitä huolimatta se toimii mielettömän hyvin moniin juttuihin. Ja useimmat soundit on aikasta herkullisen kuulosia, pidän ostostani edelleenkin onnistuneena.
 
Hyvin arvattu on puoliksi tiedetty.
ManuMäkinen
21.11.2007 19:00:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tässä on ihan hyvä video korgin sivuilta:
 
http://www.korg.com/KMplay/NSplay.h … =http://video.korgusa.com/km/TR.wmv
 
jape2
22.11.2007 01:57:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korg hyvä on! ja on ollut aina.Syna siis! Kaikki mallit.
Mulla ollut dw-8000,Oiva,x-3,trinity etc.
Roland pianona bueno.
No omistin Roland jupiter kutosen joskus,ja vieläkin
ihailen sen saundeja vanhoista äänityksistä.
Mutta kun Korg on lämmin,niin nyky-Roland kylmä on.
Mun mielestä...ei tea?
 
Bronks
22.11.2007 09:11:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korg hyvä on! ja on ollut aina.Syna siis! Kaikki mallit.
Mulla ollut dw-8000,Oiva,x-3,trinity etc.
Roland pianona bueno.
No omistin Roland jupiter kutosen joskus,ja vieläkin
ihailen sen saundeja vanhoista äänityksistä.
Mutta kun Korg on lämmin,niin nyky-Roland kylmä on.
Mun mielestä...ei tea?

 
No joo, ne on näitä mielestä juttuja aina. Mä kun kävin hiplailemassa Korgin M3:a, en kyllä keksinyt, miks vaihtaisin mun Fantom X6:n siihen.
 
jape2
22.11.2007 13:50:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuitenkin johonkin sen haluaisit siis vaihtaa?
 
JPQ
22.11.2007 15:46:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korg hyvä on! ja on ollut aina.Syna siis! Kaikki mallit.
Mulla ollut dw-8000,Oiva,x-3,trinity etc.
Roland pianona bueno.
No omistin Roland jupiter kutosen joskus,ja vieläkin
ihailen sen saundeja vanhoista äänityksistä.
Mutta kun Korg on lämmin,niin nyky-Roland kylmä on.
Mun mielestä...ei tea?

 
Mun mielestä roland usein bueno monessakin ainakin jousissa,pianossa ja nyky korg lämpimämpi kuin nyky roland mutta ennen oli toisin toki vanhoissa korgeissa on mukaviakin muutama eli dw-8000 (idea tuttu ja jotain samaa ideaa käyttänyttä kuuntelin kerran sivusta sanotaan
pitää toivoa että joskus sais...) ja 01/w (=oiva). ja Yamahan motifit on laimeita jotenkin tylsiä. Tällä hetkellä jos jonkun samplesynan sais se olis varmaan mulle korg tr76. Mutta trinity/triton aikana ehkä roland xp-60. ja kurzweilissa jotain samaa kuin rolandissa nykyään. jotenkin mun korviini yli hypetetyin syna on motif. idea hieno jotenkin vaan särmää ja taas tarvittaessa kirkasta heleyttä kaipais siihen. ja jos vielä perus motifin sooloviulu ja huilu kuten eräs väitti on samplattu vibraatolla niin se ottaa vielä lisää pisteitä pois. Alesis Fusion herättää
ristiriitaisia tunteita paljonkin. Lopuksi onneksi on vaihtoehtoja.
ps. ääninäyte pohjaista arvostelua paitsi esimerkiksi 01/w komentit soitettuani presetit läpi edes osin.
 
poop
22.11.2007 19:38:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tässä on ihan hyvä video korgin sivuilta:
 
http://www.korg.com/KMplay/NSplay.h … =http://video.korgusa.com/km/TR.wmv

 
Auttakaa pöljää, mistä nuita videoita löytää lisää?
 
En lue historiaa - teen sitä!
ManuMäkinen
22.11.2007 22:37:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistät youtubeen hakuun korg tr niin kyyllä sieltä pari ihan kätevää esittely, ja esitysvideota löytyy
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «