Pluto 29.01.2004 11:41:39 | |
---|
Tästähän on ollut juttua, mutta kun ei haku toimi niin kysäistään. Eli pääsin lopultakin eilen testaamaan ko. masiinaa, ja hyvältähän se kuulosti. Eli kertokaapas omistajat omia kokemuksianne. Vähän mietitytti tuo molemmille kanaville yhteinen eq, meneekö sormi suuhun missään vaiheessa? Ja mökää varmaan riittää tossa combossakin ihan hyvin? Onko ollut mitään luotettavuusongelmia? Että sellasta. Kertokaa nyt ihan mitä vaan mieleen tulee. Pakko sanoa: Tämä ei millään tavalla vaikuta ostopäätökseeni, mutta on se Screamer ehkä rumimpia koskaan näkemiäni vahvistimia. Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
Fortune 29.01.2004 11:50:09 | |
---|
Ruma? Sehän on pieni ja sievä :( "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Pluto 29.01.2004 12:34:43 | |
---|
Ruma? Sehän on pieni ja sievä :( Makuasia. Minun silmääni se kanahäkin verkolta näyttävä etupuoli ei ole esteettisesti niin miellyttävä. Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
JuSu 29.01.2004 13:31:36 | |
---|
Jesh, täältä tulee ajatuksia muutaman kuukauden kokemuksella... Jaettu eq ei ole aiheuttanut ongelmia. Vaikka tuosta G-Majorista voisikin ekuttaa kanavia, en ole sitä lähtenytt tekemään. Ehkä kannattaisi, voisi löytää vielä maukkaammat soundit...? Eli itse olen ollut kovasti tyytyväinen, aika nopeasti löytyi eq:sta säädöt jolla omaan korvaan kaikki kanavat soivat kivasti. Itselläni pääpaino on puhtaassa soundissa ja täydessä rähinässä, noita välimallin säröjä tulee käytettyä harvemmin. Tuossahan siis on kaksi kanavaa ja molemmille gain boost, eli periaatteessa neljä perussoundia. Pari asiaa, joita kannattaa miettiä: 1. Kanavien väliset volume-erot. Molemmille kanaville voi säätää volumen, ja sitten toivoa, ettei gain boost heitä säädöillä häränpyllyä... Eikä heitäkään, pahasti, riippuen hiukan eq:n asennostakin. Itse olen kuitenkin joutunut G-Majorilla hiukan boostaamaan täyden rähinän volumea (eli särökanava + gain boost). Tuo tosin saattaa johtua siitäkin, että tuollainen voimakkaasti klippaava särösoundi helposti hukkuu bändimiksauksessa, varsinkin kun itsellä on vielä paha taipumus tehdä kuoppaa keskialueelle... Onneksi olen tuosta taipumuksesta oppimassa pois. 2. Combon oman kaiutin on _kirkas_ . Lisäksi takaa avoin kotelo ei anna kovasti sitä lahkeita lepattelevaa oom-pahia. Eli combon ominaissointi yksinään on varsin ylä-äänivoittoinen ja melkoisen ohut. Muhevien särösointien aikaansaamiseksi lisäkaappi on aikalailla pakko-ostos. Tämän takia suositankin, mikäli budjetti sallii, nuppi-kaappi yhdistelmää. Tai combon kaveriksi esim. umpinaisen 1x12" lisäkaapin hankintaa samaan konkurssiin... Itselläni on combon kaverina Marshallin 1936 2x12" -kaappi. Combon ostin, koska sellainen sattui ostohetkellä sopuhintaan kohdalle. Jos tuo nyt vaikkapa varastettaisiin, niin tilalle hankkisin ehdottomasti nupin. Haluaisikos joku vaihtaa...? =) JuSu Ööö... Morjens. |
askomiko 29.01.2004 13:48:40 | |
---|
Mulla on nuppi jolla kaahaan 2x12"-VR:n Pasilan konepajan kaappia. Toimii. Olen yllättynyt miten mukavat puolipuhtaat rutinat tästä irtoaakaan, http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/kitarademot/EnglScreamer/Engl70s.mp3 Hevisoundista ei toki ole valittamista myöskään. Lead-volume potikka rahisee mulla, pitäisi jaksaa ruiskautella jotain puhdistussotkua. Tykkään. |
Kultasormi 29.01.2004 13:58:32 | |
---|
"Hieman" asiasta sivuun. Onko kellään varmaa tietoa siitä, että pystyiskö Bossin GT-6:lla ohjaamaan midin kautta noita Screamerin kanavia. Sillä saisi hyvin poistettua juuri sen (todella lievän) jaetun eq:n ongelman, kun saisi joka kanavalle GT-6:n kautta sitten sen EQ:n sopivaksi ym. härpättimet delaystä tremoloihin jne. Ja tanssiminen pedaalikasan ympärilläkin pienenisi kummasti. Rolandilla oli kuulemma sanottu ettei onnistuisi, mutta siis tietääkö joku muu kertoa asiasta erilailla. Ja sitten jos tuo ei onnistu, niin keksiikö kukaan keinoa, millä muulla tavalla tuon asian voisi saada toimimaan? |
askomiko 29.01.2004 14:04:09 | |
---|
Midiä screameri ei tajua, mutta joissain laitteissa saa ulos releohjausta, eli sama kuin kytkisi jalkakytkimellä, mutta jalkakytkimen sijasta kytkijänä onkin efektilaite. TC electronicsin g-major ainakin osaa. Ja screamerista saa ulos kaksi tavallisen jalkakytkimen piuhaa, joilla voi kytkeä kanavan, säröbuustin, kaiun ja voluumibuustin. |
JuSu 29.01.2004 14:06:58 | |
---|
"Hieman" asiasta sivuun. Onko kellään varmaa tietoa siitä, että pystyiskö Bossin GT-6:lla ohjaamaan midin kautta noita Screamerin kanavia. On varmaa tietoa. Eli ihan suoraan et pysty screamerin kanavia midillä ohjaamaan, jonkin sorttisen tulkin midisignaalin ja screamerin väliin tarvitset. Itse käytän G-Majorissa olevaa releswitchiä. Yksi vaihtoehto on Nobels MS-4 Midi Switcher. Tuo on siis käytännössä midiohjattava kanavanvaihdin, eli se ymmärtää GT-6:lta tulevia midikäskyjä ja vaihtelee sitten releitten avulla kanavaa vahvistimesta. Lisäksi voit kytkeä Screamerista halutessasi myös kaikua ja volumeboostia, tuossa MS-4:ssä on neljä relettä. Lue lisää: http://www.nobels.com/cgi-bin/products/show.pl?e_ms-4http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-134191.html Jos alkaa kiinnostaa, niin minulla olisi yksi tuollainen ylimääräisenä. JuSu Ööö... Morjens. |
Fortune 29.01.2004 14:07:04 (muokattu 29.01.2004 14:07:50) | |
---|
Ostat Jusulta tuon Nobelsin midi-switcherin, niin onnistuu :) Eli sillä voit ohjata midin avulla normaaleja relekytkentäisiä vermeitä. Behringerin midilaudassahan on muuten itsessään relekytkentöjä, nyt huomasin vasta. EDIT: Perhana, joku kyttää myöskin aika aktiivisesti näitä threadeja :) Minä olen sentään sairaslomalla hirveässä flunssassa (taas) ja ihan luvan kanssa tekemättä ei mitään :) "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Kultasormi 29.01.2004 14:19:32 | |
---|
Yksi vaihtoehto on Nobels MS-4 Midi Switcher. Tuo on siis käytännössä midiohjattava kanavanvaihdin, eli se ymmärtää GT-6:lta tulevia midikäskyjä ja vaihtelee sitten releitten avulla kanavaa vahvistimesta. Lisäksi voit kytkeä Screamerista halutessasi myös kaikua ja volumeboostia, tuossa MS-4:ssä on neljä relettä. Jos alkaa kiinnostaa, niin minulla olisi yksi tuollainen ylimääräisenä. JuSu Tulipa nopeasti hyvää tietoa. Kiitoksia kaikille. Nyt joutuu vielä tyhmänä kysymään, kun en tosiaan midistä ymmärrä, niin tällainen esimerkkitilanne: GT-6:sta 1-1 päällä, ja siinä on cleanille sopivat eq:t ja volumet ym. ja Sreamerissa silloin on päällä luonnollisesti clean. Sitten tuleeki pakottava tarve vaihtaa soolosoundiin, koska kukaan itseään kunnioittava kitaristihan ei ole soittamatta vähän väliä sooloja. Siinä tapauksessa siis riittää, jos vaikka 1-2 on GT-6:sta ohjelmoitu sooloille, EQ:t muuttuu, delay tulee mukaan ja myös Screamerissa vaihtuu kanava rankimpaan. Eli tapahtuuko homma käytännössä näin? Yhdellä painalluksella GT-6:sta vaihtuu sekä efektilaitteen asetukset, että vahvistimen kanavan asetukset? Jos tosiaan on noin, niin paljonkohan sulla olis pyynti siitä laitteesta :o) |
askomiko 29.01.2004 14:22:51 (muokattu 29.01.2004 14:23:07) | |
---|
Juu, noin toimii. Sitten jos olisi vielä enemmän midiohjattuja efektilaitteita, niin saat ne kaikki vaihtamaan yhdellä polkaisulla. Haittapuolena tietysti se että kaikki sounit pitää tarkasti suunnitella etukäteen. Ja sitten vielä savukone ja pommit ja valot midiohjaukseen, niin onpahan soolon paikka selvä! :) |
Fortune 29.01.2004 14:24:23 | |
---|
GT-6:sta 1-1 päällä, ja siinä on cleanille sopivat eq:t ja volumet ym. ja Sreamerissa silloin on päällä luonnollisesti clean. Sitten tuleeki pakottava tarve vaihtaa soolosoundiin, koska kukaan itseään kunnioittava kitaristihan ei ole soittamatta vähän väliä sooloja. Siinä tapauksessa siis riittää, jos vaikka 1-2 on GT-6:sta ohjelmoitu sooloille, EQ:t muuttuu, delay tulee mukaan ja myös Screamerissa vaihtuu kanava rankimpaan. Eli tapahtuuko homma käytännössä näin? Yhdellä painalluksella GT-6:sta vaihtuu sekä efektilaitteen asetukset, että vahvistimen kanavan asetukset?
Juuri noin. Eli kunhan vain asettaa siihen muistipaikkaan lähetettäväksi midi-käskyksi sellaisen, jonka Nobelsissa on ko. kanavanvaihdolle määritelty, niin *naps* kanava vaihtuu. Luksusta on moinen, itselläni on G-major ja yhdellä napinpainalluksella vaihtuvat soundit täyspuhtaasta avaruusflangersäröön :)
"Look behind you, a three-necked guitar!" |
JuSu 29.01.2004 14:33:26 | |
---|
Jos tosiaan on noin, niin paljonkohan sulla olis pyynti siitä laitteesta :o) Kolmas kerta toden sanoo, eli vahvistanpa vielä omasta puolestanikin, jotta näin on. Hinnasta voidaan keskustella yksityisemmin vaikkapa pikaviestein, ok? JuSu Ööö... Morjens. |
Dr. Muff 29.01.2004 14:38:13 | |
---|
1. Kanavien väliset volume-erot. Molemmille kanaville voi säätää volumen, ja sitten toivoa, ettei gain boost heitä säädöillä häränpyllyä... . Heitän mun mietteitä: Särökanavan lo-gain versio on tosiaankin bandimiksissä kuuluvampi. Volumeboosti on pienimmilläänkin aika suuri. Puhtaalla kanavalla humpparikitaralla varsinkin tallamikillä kovaa pikkaamalla saa ärsyttävää prööt säröä oli gainia sitten kuinka vähän vaan. Täytyy käydä koittamassa kaupassa onko se vika vai ominaisuus. Säröön haluisin paljon midleä(klo14) ja puhtaaseen vähemmän(klo11). Tässä täytyy vaan tyytyä johonkin tolta väliltä. Muuten jaetut säädöt toimii ihan hyvin. Välillä tuntuu että Lead Lo-gainiin pitäisi saada vähän enemmän säröä mutta sitten taasen Hi-gainiin tulee liikaa. Lisäkaapin hankin varmaan kun olen taas varoissani. Melkein olisi pitänyt nuppi ostaa, vielä kun uutena ostin. Noh, ei auta enää valittaa :) Plaaplaa. Mulla on tämä ollut vasta kolmisen viikkoa että aika hataralla pohjalla nämä mun jutut ovat. Tuli vaan negatiivisia asioita mutta paljon enemmän tossa on hyvää kuin huonoa. Jos haluat pelkästään positiivista hypeä niin lueppa mitä Harmony Kentraalissa tosta koneesta sanotaan. Lainatkaa rahaa?? |
jiipeep 29.01.2004 20:52:08 (muokattu 29.01.2004 20:54:56) | |
---|
Olen pitkällisen internet tutkinnan perusteella päätymässä screameriin (vien huomenissa soittokämpälle kokeiltavaksi) ja miettimässä just samaa että kombo vai nuppi. Ja mikä sitten kaapiksi? käyttötarkoitus olisi enempi perinteinen rokkijuttu ja jostain on jäänyt mieleen sellainen kommentti, että sen tyylin soitantaan istuu paremmin avokaapit. Missä välissä teillä on ne G-majorit ja gt_6:set? Efektilenkissäkö? |
Olen pitkällisen internet tutkinnan perusteella päätymässä screameriin Kokeile ja luota korviisi. Onko kämpälläsi yhtään kaappia? Voit testata soundieroja kytkemällä Screamerin oman kaiuttimen irti, katso vain, että impedanssit täsmää. Itselläni on combon kaverina tuo mainittu Marshallin 2x12" ja oivasti jytisee. Noita löytyy vähän hakemalla käytettynä n. 200-250 eurolla. Musamaailmassa oli joku 1x12" Rocktron satasella, sellainenkin saattaisi mukavasti tukevoittaa soundia. G-Major on minulla efektiloopissa. JuSu Ööö... Morjens. |
jiipeep 29.01.2004 21:45:38 (muokattu 29.01.2004 21:47:11) | |
---|
Siellä olisi behringerin 4x12 kaappi. Onko marshallin kaappisi umpikaappi? |
Fortune 29.01.2004 22:06:47 | |
---|
Siellä olisi behringerin 4x12 kaappi. Onko marshallin kaappisi umpikaappi? Vastaan vaikken ole JuSu. On se. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Pluto 30.01.2004 08:21:38 | |
---|
Joo kävin eilen kokeilemassa Screameria uudemman kerran, ja ajattelin sellaisen hankkia, sen verran hyvänkuuloinen ja monipuolinen pakkaus. Ja hintakin on kohdallaan. Nyt on enää ratkaistava että nuppi vai combo. Luultavasti päädyn komboon, kun en mitään hirvittävää oomphia kuiteskaan tarvitse. Kiitoksia kaikille! Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
Pluto 30.01.2004 11:41:00 | |
---|
Sellaista vielä, että kuka noita Engleitä Hesan alueella myy? Kun elän kaksoiselämää, opiskelen Tampereella mutta bändi & soittokamat on etelässä, niin kiinnostaisi tietää. Prkl... nuppi vai kombo? Hmm... Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |