Pahisguy 29.01.2004 17:47:36 | |
---|
...mun bassosa? Ensimmäisillä rotoilla soittelin vuoden verran, kunnes A napsahti tallapalan kohalta poikki, se keskipunos siis katkes. Vaihoin daddariot, soittelin puolitoista vuotta, ja vaihoin taas rotoihin ku oli semmoset laukussa ja daddariot alko oleen aika tumput. Kerkesin soitella kuukauen verran niin taas Aa poikki samalla tavalla samasta paikasta. Talla ei ilmeisesti kuluta, koska päälimmäinen punos on ehjä. Nuo kielet oli kyllä saksan maalta, myyvätkö jotain sekundaa sitten... Nyt on sitte vanha daddario aana ja muut rotoa. "Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka."
Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972 |
Incarnation 29.01.2004 17:54:31 | |
---|
Ehkä kuitenkin kannattaisi se talla tarkistaa. Soitatko plekulla? Jos soitat plekulla niin kuinka läheltä tallaa? "Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla."
-Jaristoteles |
Pallisti 29.01.2004 18:03:58 | |
---|
Jou! Eikö rotosoundit ole Englannista ja miten helvetissä kukaan voi soittaa samoilla kielillä yli vuoden? Meitsi vaihtaa kielet vähintään joka toinen kuukausi. |
Pahisguy 29.01.2004 18:05:28 (muokattu 29.01.2004 18:07:36) | |
---|
Ehkä kuitenkin kannattaisi se talla tarkistaa. Soitatko plekulla? Jos soitat plekulla niin kuinka läheltä tallaa? Oon kyllä kahtonu, ja tuntus että paskat daddariot antas periksi ennemmin... Soitan millä millonki, enemmän sormilla ku plekulla. Plekulla sahailen niin että kämmensyrjä on tallan päällä, en siis aivan tallan vierestä. Jou! Eikö rotosoundit ole Englannista ja miten helvetissä kukaan voi soittaa samoilla kielillä yli vuoden? Meitsi vaihtaa kielet vähintään joka toinen kuukausi. Jou vaan! On mutta ostin toomanilta. Maku asia nuo kielet, soitan kunnes menee poikki, ku tykkään vähä tumpummasta soundista. Ja sopiihan ne sormiinki paljo paremmin ku on puolisen vuotta soitellu samoilla! "Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka."
poppamies 29.01.2004 19:13:44 | |
---|
...ja miten helvetissä kukaan voi soittaa samoilla kielillä yli vuoden? Meitsi vaihtaa kielet vähintään joka toinen kuukausi. James Jamerson ei kuulemma vaihtanut niitä koskaa... eikä ikinä puhdistanut otelautaa. "G-strings are for strippers" |
Niskamies 29.01.2004 19:26:40 | |
---|
Jou! Eikö rotosoundit ole Englannista ja miten helvetissä kukaan voi soittaa samoilla kielillä yli vuoden? Meitsi vaihtaa kielet vähintään joka toinen kuukausi. Miten sulla on varaa? Kielet on kalliita, mulla menee ainaski 80 euroa kun kumpaakin vaihdan kielet, ja sitten kontraan en koskaan varmaan vaihdakkaan, kun en millään haluis maksaa yli 500 euroa kielistä. |
Pahisguy 29.01.2004 20:16:48 | |
---|
James Jamerson ei kuulemma vaihtanut niitä koskaa... eikä ikinä puhdistanut otelautaa. Hähä, eipä oo ikään tullu mieleenkään puhistaa otelautaa! Semmosiin paikkohin mihin sormet ei osu (nauhojen reunat, kielten välit ylhäällä laudassa) kertyy semmonen mänkki, jota joskus raaputtelen kynnellä. Mutta mitäs sitte? "Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka."
da_Punk 29.01.2004 21:13:25 | |
---|
Mul oli rotosoundin kielet bassossa reilut puolvuotta piti vaihtaa Warvickeihin koska olivat niin ohuet, ja käsittääkseni kyllä englannista Roto saapuvat. Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla |
Cornflake 29.01.2004 21:22:00 | |
---|
Niskamies: Miten sulla on varaa? Kielet on kalliita, mulla menee ainaski 80 euroa kun kumpaakin vaihdan kielet Tuohan on pirun suhteellista. Monilla (including me) menee aina silloin tällöin huntti kurkusta alas yhdessä illassa. Se on vähän miten asiat arvottaa. Minäkin vaihdan kielet n. 2kk välein. Lähtee särmä ja tulee se tylsä tumppu tilalle. Siitä jo mielellään maksaakin. Ainakin tuon aikaa ovat muuten Rotot aina kestäneet. Muutenkaan ei ole katkennut kieli kuin n. 2 kertaa, vaikka plekulla läheltä tallaa survonkin. Lick my lovepump! |
Niskamies 29.01.2004 21:23:30 | |
---|
Tuohan on pirun suhteellista. Monilla (including me) menee aina silloin tällöin huntti kurkusta alas yhdessä illassa. Se on vähän miten asiat arvottaa.. Noh, pari vuotta niin mä pääsen Yliopistoon ja rupeen saamaan opintotukea :) |
Pahisguy 29.01.2004 21:23:59 | |
---|
Myykä mulle nuo vanhat kielenne;) "Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka."
da_Punk 29.01.2004 21:24:09 | |
---|
Esitän kysymyksen: Paljonko ErnieBallin kielet maksavat suomenmaassa suurinpiirtein ? Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla |
Pahisguy 29.01.2004 21:26:13 | |
---|
Esitän kysymyksen: Paljonko ErnieBallin kielet maksavat suomenmaassa suurinpiirtein ? Ja minkälaisia nuo on käytössä, soundi lähinnä? (menee basistien offtopikiksi, kirjotusten aikaväleistä päätellen) "Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka."
Bäsisti: Myykä mulle nuo vanhat kielenne;) Senkus tulet noutamaan. Mä olen ihan huvikseni (ja varakieliksi) kerännyt niitä parin setin verran aina varastoon. Lick my lovepump! |
Pahisguy 29.01.2004 21:43:11 | |
---|
Bäsisti: Senkus tulet noutamaan. Mä olen ihan huvikseni (ja varakieliksi) kerännyt niitä parin setin verran aina varastoon. Ihan tosi, älkää perkele heittäkö meneen niitä, vaikka ette tykkää tumpuista soundeista. Mulle kelpaa paremmin ku uudet! "Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka."
hemmo 29.01.2004 22:35:39 | |
---|
Ihan tosi, älkää perkele heittäkö meneen niitä, vaikka ette tykkää tumpuista soundeista. Mulle kelpaa paremmin ku uudet! Pisnisidea! "Myydään tumppusaundien ystäville sopivan mukavasti käytettyjä kielisettejä, halavalla." Kaikki on hyvää! |
Teijo K. 29.01.2004 22:38:59 | |
---|
Pisnisidea! "Myydään tumppusaundien ystäville sopivan mukavasti käytettyjä kielisettejä, halavalla." Yhdessä vaiheessa neljäsosa H-kään punksbasisteista taisi soittaa mun vanhoilla kielillä. En vain tajunnut pyytää niistä rahaa. Damn. :-( Long = progressive.
-Aerodactev. |
hemmo 29.01.2004 22:43:54 | |
---|
Yhdessä vaiheessa neljäsosa H-kään punksbasisteista taisi soittaa mun vanhoilla kielillä. En vain tajunnut pyytää niistä rahaa. Damn. :-( Tyhymä. :-= Kaikki on hyvää! |
TN 29.01.2004 22:56:37 | |
---|
...mun bassosa? Kerkesin soitella kuukauen verran niin taas Aa poikki samalla tavalla samasta paikasta. Talla ei ilmeisesti kuluta, koska päälimmäinen punos on ehjä. Nuo kielet oli kyllä saksan maalta, myyvätkö jotain sekundaa sitten... Nyt on sitte vanha daddario aana ja muut rotoa. Aika jännä juttu. Hommasin nimittäin uudet Rotosoundit ja ihmettelin mikä mättää, kun E kieli resonoi törkeästi koko kielen ja kaulan matkalta, vaikkei mistään kohtaa kosketa nauhoja. Kaivoin toisesta setista uuden E:n eikä resonoi yhtään. Eli kieli oli siis p*skana suoraan paketista! Eikä ole mitään kauhean halpoja edes noi Rotot. Taytyy kai palauttaa. Ootteko kokeillu Fenderin kieliä? Omat kokemukset 7250 (nikkeli) ja 7350 (stainless) Fenkun kielistä ovat erittäin positiivisia. Eikä maksa kuin about 27€/setti. |
Niskamies 30.01.2004 07:51:09 | |
---|
Esitän kysymyksen: Paljonko ErnieBallin kielet maksavat suomenmaassa suurinpiirtein ? DLX:ssä tasan 40 euroa. Hyvin on pysynyt kiinni Yamahassa jo puoli vuotta, kestää. |