CaffeineAddict 18.11.2007 21:42:47 | |
---|
Olen soitellut useamman vuoden Ibanezin Gsr200:lla ja nyt kiinnostaisi hommata uusi nelikielinen, koska tämä kuulostaa hieman epävireiseltä varsinkin alemmilla vireillä. Eli suositelkaas bassoa josta löytyisi näitä ominaisuksia: - Yhtä kevytsoittoinen kuin gsr200:ssa (eli mielellään yhtä kapea kaula, koska soittotyylini on ehkä kaulalla hieman "wannabe-kitaristimainen") - Soi hyvin myös alasviritettynä (Bändin kanssa saa jauhaa CGCF-vireessä) - Hintaluokka 700€ asti - Suht. kevyt (tosin tällä ei niin hirveästi väliä, eiköhän sitä raskaampaakin totu) - Kiinnostaisi tietää erityisesti muista kuin Ibanezin bassoista, MUTTA kertokaa toki myös Ibanezeista, jotka saattaisivat tulla kysymykseen (Millaiset kaulat esim. warwickeissa on?) (- Plussaa on vielä, jos bassosta saa jonkunlaista slap-soundia ilmoille) Kiitoksia vastaamaan vaivaantuneille. Ex Nihilo Nihil Fit = Tyhmästä ei synny mitään |
pekezu 19.11.2007 15:35:42 | |
---|
Itselläni on spectorin legend 4 classic, joka kyllä on ainakin omasta mielestäni erittäin passeli laitos. Uutena tuolla on hintaa sellainen vajaa 600e. Kaula on mukavan kapea mutta silti myös tukeva, eikä letkua suuntaan tahi toiseen. Saundipuoli vehkeessä on aika middlevoittoinen. Itse en niin hirveästi läpsyttelyä harrasta, mutta mielestäni tuosta irtoaa myös peukkusaundit. Kaksialueinen Tone Pump Jr. eq ajaa asiansa. Itse tosin lisäsin tuohon toisen 9v patterin isomman headroomin saadakseni. Equlla saa muokattua soundia aivan tarpeeksi ainakin omaan makuuni, saa tuhnumpaa ja saa kirkkaampaa kolinaakin. Käytettynä tuon basson voi saada sellaiseen 4-500e hintaan, joten kannattaa tarkkailla toria. Myös Custom- mallia kyseisestä bassosta on liikkunut torilla, hintaluokassa 600-700e. Tuo customi onkin sitten EMG:n etuasteella ja HZ- sarjan mikeillä. PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
L.Ruoska 19.11.2007 17:16:38 | |
---|
Kuule! Testaa jossain esim. Ibanez SR800. Mulla on sellanen ja on joskus ollu GSR200:kin, ero on aika kova =) Toi SR800 on ensimmäinen soitin jota en ole heti ensimmäisen tilaisuuden tullen myynyt, liian hyvä peli edulliseen hintaan. Kaula on jonkun millin kapeampi kun GSR200 ja hulluna paremmat mikit ja säädöt. Paras soitin mitä olen omistanu! Soundi on tiettty parempi kun noissa halvoissa mutta mun mielestä tossa SR800 on overall tosi hyvä soundi sillä tehdas-setupillakin eli 3-alueinen aktiivi (=myös boostaava) EQ jossa mid-sweep ja aktiivimikit. Noita näkee Torilla ja eBayssa siinä 400-500€ hintaan, ei todellakaan paha sijoitus =) Myynnissä Crate 2x12" 120W tykki kitarakombo, 280 euroa. Edessä muutto kauas pois ja pakko luopua. Soita nyt, heti! |
Schecterin Stiletossa on mielestäni aika tavalla Ibanezmainen kaula. Ainakin tuntuu käteen aika samanlaiselta kuin GSR180. Kevyt ja hyväsoudinen peli. Släppäilynkin pitäisi onnistua, jos kerta minäkin jotain läpsyttelyä saan näillä taidoilla siitä aikaan. http://www.thomann.de/fi/schecter_stiletto_extreme_4_bch.htm Omani maksoi Soundatasta tilattuna 440. The 11th Hourilla vain uusia biisejä.
| >-)))> |
Jooba 19.11.2007 19:28:09 | |
---|
Ibanez SRX500. Tukeva, mutta ohut kaula. Nauhoitettiin bändin kanssa pitkäsoittoa tässä ja meillä oli juuri CGCF vire ja välillä jopa AGCF ja hyvin jaksoi painaa, on muuten mörssäri soundi. Uutena hintakin vain 500-600 euroa muistaakseni. |