Aihe: Pearl Free Floating - vaihtorunkospekulointia
1
Ihmepoika
18.11.2007 23:06:48

Olen tuumaillut, josko syvän puuvirvelin hankkimisen sijaan säästäisin rahojani, ja hankkisin vaahteraisen vaihtorungon Pearlin Free Floating -virveliini. Kysymys kuuluukin, minkälaisia kokemuksia rumpukansalla on tästä paketista. Minkälainen ero soundiin tulee, kun kyseisessä rummussa runkomateriaali vaihtuu messingistä vaahteraan?
vapauskauppias
19.11.2007 03:34:18 (muokattu 19.11.2007 03:35:31)
Äh, meinasin tarttua provoon.

Itse aiheeseen en kyllä osaa vastata. Luulisihan kyllä, että soundi muuttuu puisemmaksi, mutta kun en noiden free floatereiden kanssa ole ollut tekemisissä, en osaa varmaksi sanoa. Se "kehto" varmasti vaikuttaa soundiin - kysymys kuuluukin, minkä verran. Periaatteessa soundiin saattaa jäädä tuon kehdon aiheuttamaa metallimaista klangia, ja mahdollisesti kuulostaa osittain metallivirveliltä. Epäilisin kuitenkin, että soundi on enemmän puumainen kuin metallinen.
fifehole
20.11.2007 12:48:01

Olen tuumaillut, josko syvän puuvirvelin hankkimisen sijaan säästäisin rahojani, ja hankkisin vaahteraisen vaihtorungon Pearlin Free Floating -virveliini. Kysymys kuuluukin, minkälaisia kokemuksia rumpukansalla on tästä paketista. Minkälainen ero soundiin tulee, kun kyseisessä rummussa runkomateriaali vaihtuu messingistä vaahteraan?

No itse olen kyttäillyt kans samaiseen snareen runkoja. Itselläni on vaahtera, mutta olisin kiinnostunut messinkisesta rungosta. Harmi ettet asu Lahden seudulla niin olis voitu vaihtaa rumpuja hetkeksi.

Olishan tossa ollut myynnissäkin yksi, mutta kun on köyhä ja kipeä niin ei pysty.
Head for an eye
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)