Aihe: Tanssipalstan kehut
1 2 3 4 59 10 11 12 1391 92 93 94 95
Martso
16.11.2007 00:43:58
No velihän se on pihalla ku tampaksin naru, mutta niin tuolla työkaluviihteen sivulla lukee.

HOHO! Hitto kun meinasin olla narun nokassa.
Kaikki käy, eihän siinä mitään!
isojussi
17.11.2007 04:18:16
Suuri kiitos Helmi-orkesterin ukoille, kun auttoivat pulaan joutuneen kollegan Mersunrotiskoineen kotiin.

Hyvässä orkesterissa soittaa hyvä ihmisiä.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
ahvenonkala
17.11.2007 19:30:19

Myöhästyneet mutta sitäkin SUUREMMAT kiitokset Esalle Oulun pohjoispuolelle taannoisista tuurauksista. Parilla keikkalla on ollut kunnia hänen kanssaan soittaa ja kummallakin kerralla on meinannut omat soitot mennä aivan metsään kun jää suu auki niitä bassokuvioita kuuntelmaan. Jotkut ne vaan osaa...
- Alko - Tarvitset vain tekosyyn
sabian
17.11.2007 19:45:17
Lauri Tähkä & Elonkerjuu tuli nähtyä livenä. Saatanan tiukka bändi.
Tulis jo talavi niin näkis mitä köyhät pukoo yllensä
Tankero
18.11.2007 02:05:06
Myöhästyneet mutta sitäkin SUUREMMAT kiitokset Esalle Oulun pohjoispuolelle taannoisista tuurauksista. Parilla keikkalla on ollut kunnia hänen kanssaan soittaa ja kummallakin kerralla on meinannut omat soitot mennä aivan metsään kun jää suu auki niitä bassokuvioita kuuntelmaan. Jotkut ne vaan osaa...

Taidan tietää kenestä on kyse. Kantolan miehiä ja Uruttajan kouluttama.
Kyllähän se soitto menee, mutta kun se on niin totinen.
Varmasti, vissiin.
Martso
18.11.2007 03:35:55
Taidan tietää kenestä on kyse. Kantolan miehiä ja Uruttajan kouluttama.
Kyllähän se soitto menee, mutta kun se on niin totinen.

Ja jos on Uruttajan kouluttama?... Surullista... Mutta semmosta se on.
Tankero
18.11.2007 10:45:10

Sano muuta.
Varmasti, vissiin.
uruttaja
18.11.2007 16:31:54 (muokattu 18.11.2007 16:32:53)

Siis mä en todellakaan ole tehnyt mitään!!! Tai, ai niin, soittamaan vaikko siihen toiseen?
Tankero
19.11.2007 01:36:37
Kävin kuuntelemassa Saija Tuupasta ja bändiään. Toimi oikein mainiosti.
Varmasti, vissiin.
rintapek
19.11.2007 01:47:37

Kävin kuuntelemassa Saija Tuupasta ja bändiään. Toimi oikein mainiosti.

Aloitusviestistäni ja moden huomautuksesta huolimatta tämä ketju on toiminut vallan mainiosti. Pidetänkö tällä tiellä? Itse kehun tuota tämäniltaisen talentin drum/bass/kiipari- duoa. Ei ole juttuni, mutta oli siinä jotain, mistä pidin.
One kind of music only - the good kind
KoskPaavo
19.11.2007 01:55:07
Ainakin tuossa ohjelmassa olivat ihan parhaimmistoa , sen Tyros-miehen jälkeen
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
isojussi
19.11.2007 02:09:34
Jaa...hyvä ihmisiä?

Niinpä

Tekeekö Helmikin nykyään OMB-keikkaa ja stand uppia???Kun kollegoista puhut?

Ei - mut on joskus säestäneet mua.
isojussi
19.11.2007 02:10:39
...Itse kehun tuota tämäniltaisen talentin drum/bass/kiipari- duoa. Ei ole juttuni, mutta oli siinä jotain, mistä pidin.

Joo - ja pojat oli ottaneet tuomarien palautteesta onkeensakin.
Martso
19.11.2007 11:50:16
No jos kehuis vaikka Vikingilla soittavaa Celebration-bändiä(Bulgaria?)...hyvin vetävät, mitä vaan, laulut toimii, soitto toimii, hyvä bändi!

Ja ovat mukavia hemmoja!

Paitti musassa ei ole mitn kosketuspintaa. Se on semmosta dynamiikatonta hiplailua. Mutta "oikein" ne soittaa, ei siinä mitn. Ja mukavia ovat kans.
Musiikkia korville
19.11.2007 12:18:46

Heh..

Täytyy kehasta, että tuli lauantaina kuunneltua hyvää bändiä. Soitto toimi ja hyvä oli show. Bändi oli Kengurumeininki.
By: MK
WanhaWetäjä
19.11.2007 14:40:48

Paitti musassa ei ole mitn kosketuspintaa. Se on semmosta dynamiikatonta hiplailua. Mutta "oikein" ne soittaa, ei siinä mitn. Ja mukavia ovat kans.

No joo....siellähän on äänimiehet jotka voi taas tohon dynamiikkaan/saundiin vaikuttaa?Ymmärrän toki mitä tarkoitat tolla "hiplailulla, yhden suomalaisen ison tanssi/showbändinkin soitto on aika hiplailua välillä, vai mitä?Kilsat näkyy ja kuuluu, se on faktaa...
Rutiini on usein sitä (bändistä/tyylistä/musasta riippumatta) että kaikki, niin soitto/laulut, toimii mutta se suuri intohimo puuttuu, TOISAALTA, onko ihme....toi on witun kovaa työtä, soittaa eri laivoilla 6 kuukautta vuodesta, lähes joka päivä, ei tohon duuniin varmaan kovinkaan helposti vastaavan tasosta suomi-bändiä sais edes kasattua, kuka lähtis?

Juttelin sen tumman trumpetistin kaa, asuu muuten Raahessa, sanoi että kyllä joskus on raskasta, samat biisit samassa järjestyksessä illasta toiseen...kitaristi asuu vissiin Hesassa, muut lienee sitten ulkomaanesoja...

No kehutaan nyt sitten vaikka Hospitalia, hyvä bändi, vetää kovaa ja dynamiikka löytyy, Marjala veti hienon Benson-tyyppisen skat/skittasoolon yhteen biisiin, melkein yhtä hyvin kuin jos mä oisin vetänyt, HOHO!
Martso
19.11.2007 15:34:59
No joo....siellähän on äänimiehet jotka voi taas tohon dynamiikkaan/saundiin vaikuttaa?

Dynamiikaan nyt ei oikeastaan kukaan muu kuin soittaja itse voi vaikuttaa. Toki vaatii toimivan kontrollin.

Ymmärrän toki mitä tarkoitat tolla "hiplailulla, yhden suomalaisen ison tanssi/showbändinkin soitto on aika hiplailua välillä, vai mitä?Kilsat näkyy ja kuuluu, se on faktaa...

Näin on, eikä edes käy mielessä vastaan väittäminen. Toisaalta tuo on niin henk.koht. judenssi, että se kokonaisuus ei voi olla hyvä jos ei ite omalta kohaltaan tee asioita itteelleen selviksi. Jos jokainen panostaa omaan henkolökohtaiseen suoritukseensa tarpeeksi energiaa ja työtä, niin kokonaisuus toimii. Ja taas toisaalta mulle riittää normaalisti se, että pystyn hyvällä omallatunnolla vakuuttamaan itseni, että olen hoitanu duunini hyvin. Tähän en toki ihmisenä aina pysty, mutta itse kärsin eniten.

No kehutaan nyt sitten vaikka Hospitalia, hyvä bändi, vetää kovaa ja dynamiikka löytyy, Marjala veti hienon Benson-tyyppisen skat/skittasoolon yhteen biisiin, melkein yhtä hyvin kuin jos mä oisin vetänyt, HOHO!

Ne kyllä hoitaa hommansa hienosti!!
Riksteri
19.11.2007 15:47:20
Dynamiikaan nyt ei oikeastaan kukaan muu kuin soittaja itse voi vaikuttaa. Toki vaatii toimivan kontrollin.

Tuo dynamiikan puute on usein aika puuduttavaa nimenomaan tanssimusiikissa, mutta voihan siihen muutkin innostamalla vaikuttaa jos itsellä ei ole paljoa fiiliksiä. Bändi inspiroi tanssijoita ja ehkä joskus tapahtuu toisinkin päin. Ja jos bändissä yksikin soittaja saa kiksejä tekemisestään, tullee muu orkesteri peesaten perässä? Pelleilemällä saa ainakin helposti lisää dynamiikkaa, hitaat biisit voi vetää ihan täysillä ja nopeat sopivasti sleepaten.
Martso
19.11.2007 15:50:05
Tuo dynamiikan puute on usein aika puuduttavaa nimenomaan tanssimusiikissa, mutta voihan siihen muutkin innostamalla vaikuttaa jos itsellä ei ole paljoa fiiliksiä. Bändi inspiroi tanssijoita ja ehkä joskus tapahtuu toisinkin päin. Ja jos bändissä yksikin soittaja saa kiksejä tekemisestään, tullee muu orkesteri peesaten perässä? Pelleilemällä saa ainakin helposti lisää dynamiikkaa, hitaat biisit voi vetää ihan täysillä ja nopeat sopivasti sleepaten.

Totta kai siihen tekemiseen ulkoiset ärsykkeet vaikuttaa, mutta loppujen lopuksi se ainoastaan soittaja itse joka niistå ärsykkeistäkin innostuu tai jättää innostumatta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)