Aihe: Musiikkikappaleesta soittimen poistaminen.
1
Kitaristi246
17.11.2007 21:17:36
Eli millä ohjelmalla pystyy poistamaan esim kitaran kappaleesta jos haluaa vaikka itse soittaa kitaran siihen päälle?
pwc
17.11.2007 21:29:24
Eipä onnistu. Tai ainakin jälki on aika kauheaa.
futhermucker
17.11.2007 21:29:51
Ihan windowsin omalla MS Paintillä lähtee, kun otat sen kumityökalun ja pyyhit sen siitä rohkeesti pois. Kannattaa varoa, ettei vahingossa poista esimerkiksi rummuista haikkaa samalla.
"Se tekee siitä sen" - Matti Nykänen
biibob
18.11.2007 02:01:00
Eli millä ohjelmalla pystyy poistamaan esim kitaran kappaleesta jos haluaa vaikka itse soittaa kitaran siihen päälle?

Yleensä biisit niputetaan kahdelle stereo-raidalle loppupeleissä, joten tällaisesta nauhasta ei ole mahdollista erotella enää raitoja erilleen. Toki on aina mahdollisuus käyttää taajuuskorjainta ja yrittää leikata tiettyjä taajuuksia, joiden alueella tietää tietyn soittimen liikkuvan, pois. Kuitenkin taajuuksien leikkaus tulee aina syömään myös muiden samalla taajuusalueella liikkuvien soitinten kuuluvuutta (esimerkiksi kitarat ja laulu).

Ainut keino saada täydellisesti poistettua vaikka kitara alkup. biisistä, on saada jostain käsiin alkuperäinen moniraitatallenne. Ja tässäkin tilanteessa vaaditaan myös se, että kitarat ovat äänitetty omalle/omille raidoilleen. Kuitenkin tällaisten nauhojen saannin helppous, sikäli kun niitä on edes saatavilla, onkin sitten jo aivan toinen kysymys...
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Klezberg
18.11.2007 11:15:19

Jos tarpeena on saada tausta jonka päälle itse soitella, niin keinoja on muitakin kuin tuo kohtalaisen toivoton yritys poistaa yksi soitinääni äänitteestä.

Käsittääkseni myytävänä on valmiita taustoja juuri tätä varten.

Automaattisäestysohjelmilla kuten band-in-a-box saattaa myös saada kelvollisen harjoitustaustan syöttämällä sille soinnut ja musiikkityylin. Lopputulos riippuu aika paljon minkä tyylisen musiikin kanssa on tekemisissä.
a'tini al-nay...
Kitaristi246
18.11.2007 13:32:43
Okei kiitos...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)