Aihe: Line6 Guitar Port
1
hullu_ukko
17.11.2007 20:21:39 (muokattu 17.11.2007 20:22:22)
Jotain lelua tietokoneelle äänittelyä varten olen nyt etsiskellyt ja tullut siihen tulokseen, että Line6:n kamat ovat vähän turhan kalliita lukuunottamatta juurikin Guitar Portia, pocket Podia tai vanhempia Pod-malleja.

Haku ei tästä ( http://www.thomann.de/fi/line6_guitar_port.htm ) laitteesta kerro juuri mitään, mutta löytyisikö käyttäjäkokemuksia joltakulta?

Muita vaihtoehtoja?

E: Hinta max. 250€. Mieluiten vähemmän.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
Lancelot
17.11.2007 20:35:16 (muokattu 17.11.2007 20:37:23)
Itse kyllä ottaisin mielummin toneport ux2:sen.(tompalla 189€) Guitar-portista ei kyllä ole kokemuksia mutta joskus omistin toneport ux1 ja tosi hyvä vehje soitteluun ja äänityksiin. Eikä ole pahan hintainen http://www.thomann.de/fi/line6_toneport_ux1.htm

Itse juuri metsästän tuota ux2, koska siinä on 2 mikkilähtöä phantomilla, jota tarvin konkkamikin käyttöön. Mut kyl tolla ux1 pääsee jo pitkälle.
WinterMad
17.11.2007 21:23:50
Toneportilla on myös tuo GX -malli, jota pitäisi saada alle 100€ luulisin. Itse ostin omani NYC:istä hintaan 70$. Todella hyvät soundit saa ainakin metallimusiikkiin.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave?
Megas
17.11.2007 21:32:34
Kannattaa myös tarkastaa M-Audio Black Box. Pelittää äänikorttina myös Pro Toolsin (M-Powered) kanssa, muutenkin hauska laite rumpukoneensa ja tempoon istuvien efektien kanssa. Ja onnistuu muljutus ilman tietokonettakin. Käytettynä irtoaa alle satasella, Saksasta 122e.

http://www.m-audio.com/products/en_us/MAudioBlackBox-main.html
L4t3
17.11.2007 22:04:39
Mitenköhän tuo TonePort + tarvittavat ohjelmat pelittävät perushyvällä kannettavalla (1gt RAM, Intel celeron M CPU 520@ 1,6 GHz ,Vista)? Eikös nuo Gearboxit yms. ole aika raskaita ohjelmia?
Antti1
17.11.2007 22:07:24
Ei omakohtaista kokemusta, mutta eiköhän ne pyöri melko helposti, mikäli taustalla ei pyöri kauheasti mitään muuta.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
Lancelot
17.11.2007 22:21:22 (muokattu 17.11.2007 22:25:33)
Mitenköhän tuo TonePort + tarvittavat ohjelmat pelittävät perushyvällä kannettavalla (1gt RAM, Intel celeron M CPU 520@ 1,6 GHz ,Vista)? Eikös nuo Gearboxit yms. ole aika raskaita ohjelmia?

Riippuu vähän ohjelmastakin mitä käyttää. Mul oli aluks 1,6Ghz ja 512 RAM. Käytin aluksi toneportin mukana tulevaa Abletonia. Tökki ja nyki niin helevatisti ja muutenkin sekavan oloinen ohjelma. CUbase 2:sen kans toimi huomattavasti paremmin ja pistin mä vielä 1Gigan verran muistia lisää ja hyvin potki!

Siinä ja siinä että kuinka sulla toimii. Vista kun syö enempi muistia kuin esim. Xp jota ite käytän. Saattaa se silti toimia sullakin.

Edit. Gearboxi ei kyllä mielestäni ole raskas ollenkaan. Hyvin pystyy kyl ihan vaan soitteleen mut sit kun on äänitys-softa käytös ni se saattaa käydä koneellee raskaaks.
L4t3
17.11.2007 23:23:30
Riippuu vähän ohjelmastakin mitä käyttää. Mul oli aluks 1,6Ghz ja 512 RAM. Käytin aluksi toneportin mukana tulevaa Abletonia. Tökki ja nyki niin helevatisti ja muutenkin sekavan oloinen ohjelma. CUbase 2:sen kans toimi huomattavasti paremmin ja pistin mä vielä 1Gigan verran muistia lisää ja hyvin potki!

Pystyykö äänittämiseen siis käyttämään Abletonin sijasta mitä tahansa muuta äänitysohjelmistoa, vaikkapa ihan Audacityä?
Lancelot
17.11.2007 23:26:48
Pystyykö äänittämiseen siis käyttämään Abletonin sijasta mitä tahansa muuta äänitysohjelmistoa, vaikkapa ihan Audacityä?

jees! lähes kaikki äänitys-softat tunnistaa kyl toneportin.
SlantSix
18.11.2007 12:09:29
Gearbox pyöri mulla ainakin mainiosti 533 penalla 384mhz muistia.
Guitarport ollu itellä jotain vajaa 2 vuotta ja toimii parhaiten hyvillä kuulokkeilla, line6.n sivuilta voi ladata muiden käyttäjien tekemiä saundeja kyllästymiseen asti...Silloin pari vuotta sitten makso jotain 340€ ja mukaan tuli OLP MM4 kitara, sekin hintaisekseen mainio peli...
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys...
rheinone
18.11.2007 12:40:41
Varoituksen sana TonePortista: Intelin emolevy, USB-yhteys ja TonePort eivät ole jostain syystä yhteensopivia. Aika yllättävää, mutta omakohtaisesti todettua.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
SlantSix
18.11.2007 13:59:47
Todellakin, Mulla on sellanen käpy nykyään et aina kun laittaa geaboxin päälle nin täytyy käyttää USB piuhaa irti guitarportista ja odottaa hetken ja sit kytkee takas, sitten alkaa toimimaan... VIA piirisarjalla on emolevy nykyään. Ennen oli Nvidia ja sillä ei moista "vikaa" ollut. Toimi kun junan vessa...
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys...
Lancelot
18.11.2007 14:10:32
Todellakin, Mulla on sellanen käpy nykyään et aina kun laittaa geaboxin päälle nin täytyy käyttää USB piuhaa irti guitarportista ja odottaa hetken ja sit kytkee takas, sitten alkaa toimimaan... VIA piirisarjalla on emolevy nykyään. Ennen oli Nvidia ja sillä ei moista "vikaa" ollut. Toimi kun junan vessa...

Tätä se mullakin saatto joskus tehdä( toneportilla) et valo näytti punasta. Johto irti ja takas ni muuttu valo vihreeks.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)