kondensaattori 28.10.2007 11:45:31 | |
---|
Suosittelen mieluumin käyttämään plektraa. Miksi? (sfgdsfkljsfljb) |
blackboot 28.10.2007 15:57:25 | |
---|
Miksi? (sfgdsfkljsfljb) Koska sitä kysyttiin. Olen aiemmin aina kylmästi sivuuttanut tämän kysymyksen, mutta nyt tuli voimakas tunne, että kaveria on autettava. |
kondensaattori 28.10.2007 16:31:45 | |
---|
Koska sitä kysyttiin. Olen aiemmin aina kylmästi sivuuttanut tämän kysymyksen, mutta nyt tuli voimakas tunne, että kaveria on autettava. Mutta perustelut, miksi juuri plektra? |
Jooba 28.10.2007 19:49:00 | |
---|
Sekä että vastaan itse. Tykkään henkilökohtaisesti soittaa sormilla, koska 1. se on monipuolisempaa ottaen huomiot eri tekniikat ja 2. se jotenkin tuntuu luontevammalta hiplata paksuja kielijä sormin. Soitan myös välillä plektralla joten em voi syrjiä kyseistä soittomuotoa, kumpaakin käytän tilanteen mukaan. |
Penasol 29.10.2007 10:13:35 | |
---|
Pitää nyt tässä kysyä tällaista vähän aiheen vierestä. Kaveri on pitkään väittänyt kiven kovaan, että nykyajan mallintavilla vehkeillä ei ole mitään väliä soittaako plekulla vai sormilla, näin niinkuin soundin puolesta. Kuulemma saa tasan saman soundin, soitti sitten miten hyvänsä. Myöskään bassolla ei siis ole merkitystä soundiin. En voi hyväksyä väitettä. En usko. Vai olenko väärässä ja asia on oikeasti noin? Jympsis jömpsis, passova soitan. "On siis helppo ja kevyt painaa koodit nuottiin" |
Pirkka 29.10.2007 10:18:01 | |
---|
Pitää nyt tässä kysyä tällaista vähän aiheen vierestä. Kaveri on pitkään väittänyt kiven kovaan, että nykyajan mallintavilla vehkeillä ei ole mitään väliä soittaako plekulla vai sormilla, näin niinkuin soundin puolesta. Kuulemma saa tasan saman soundin, soitti sitten miten hyvänsä. Myöskään bassolla ei siis ole merkitystä soundiin. En voi hyväksyä väitettä. En usko. Vai olenko väärässä ja asia on oikeasti noin? Et ole väärässä. Kaverisi vain on pihalla kuin lumiukko. |
Karlsson 29.10.2007 10:54:35 | |
---|
Pitää nyt tässä kysyä tällaista vähän aiheen vierestä. Kaveri on pitkään väittänyt kiven kovaan, että nykyajan mallintavilla vehkeillä ei ole mitään väliä soittaako plekulla vai sormilla, näin niinkuin soundin puolesta. Kuulemma saa tasan saman soundin, soitti sitten miten hyvänsä. Myöskään bassolla ei siis ole merkitystä soundiin. En voi hyväksyä väitettä. En usko. Vai olenko väärässä ja asia on oikeasti noin? Eihän mallintava laite mikään Midi-toosa ole. "Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner |
kondensaattori 29.10.2007 15:35:42 | |
---|
Pitää nyt tässä kysyä tällaista vähän aiheen vierestä. Kaveri on pitkään väittänyt kiven kovaan, että nykyajan mallintavilla vehkeillä ei ole mitään väliä soittaako plekulla vai sormilla, näin niinkuin soundin puolesta. Kuulemma saa tasan saman soundin, soitti sitten miten hyvänsä. Myöskään bassolla ei siis ole merkitystä soundiin. En voi hyväksyä väitettä. En usko. Vai olenko väärässä ja asia on oikeasti noin? Mallintava laite (tässätapauksessa varmaan multiefekti) yleensä muovaa ääntä, ei tee sitä tyhjästä. Tällöin myös äänilähteellä on merkitystä. |
Penasol 29.10.2007 16:34:19 | |
---|
Mallintava laite (tässätapauksessa varmaan multiefekti) yleensä muovaa ääntä, ei tee sitä tyhjästä. Tällöin myös äänilähteellä on merkitystä.
Tätä olen yrittänyt hänelle sanoa. Ei riitä. Tiukasti hän on kuitenkin väittänyt, että laitetta säätämällä saa saman soundin. Voipi olla hänellä midi-vehkeet mielessä. Semmoinen sälli kyseessä, että pystyy kertomaan vakuuttavasti asioista joista ei tiedä, ja sitä välillä tekeekin. Eikä myönny ellei ole täysin tyrmäävistä todisteista kyse. Jympsis jömpsis, passova soitan. "On siis helppo ja kevyt painaa koodit nuottiin" |
pekezu 29.10.2007 22:03:49 | |
---|
Hänelle kannattaa lyödä eteen joku naturelli ääninäyte vaikkapa jostain bubingaisesta Warresta ja iskeä sen jälkeen mallintava härveli ja agathis- beissi käteen. Jos saa samanlaisen saundin, otan puhelinnumeron ylös ja pyydän bassoteknikoksi. PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
Coprobasso 12.11.2007 19:21:28 | |
---|
plektralla JOUTUU vetämään, vaikka ranteet kärsii ja peukalo puutuu... Ei vaan riitä nopeus ja atakki metallibandihommissa, vaikka oon nähny Dimmunki basistin vetävän sormin, mulla ei toimi.. Omia kappaleitani himassa äänitellessä vetelen nykyään sormin, ku voi "alisuoriutua". :D |
Nuvola 12.11.2007 21:35:48 | |
---|
plektralla JOUTUU vetämään, vaikka ranteet kärsii ja peukalo puutuu... Ei vaan riitä nopeus ja atakki metallibandihommissa, vaikka oon nähny Dimmunki basistin vetävän sormin, mulla ei toimi.. Omia kappaleitani himassa äänitellessä vetelen nykyään sormin, ku voi "alisuoriutua". :D Lauri Porrakin vetää aika tyylikkäästi sormilla, siitä vaan harjoitteleen |
Coprobasso 13.11.2007 11:20:43 | |
---|
Metallityöntekijä-asentajan sormet on sen verran ulkohommissa jäykistyneet, ettei tuntunut pääsevän lähellekkään riittäviin nopeuksiin kahden tai kolmen sormen avulla, PAITSI jos käyttää yhtä sormea edestakaisin-osuvalla tyylillä, nahkapuoli-kynsi-nahkapuoli-tyyliin... en oo kenenkään kuullu mokomaa huijausta käyttäneen.. kuluttaisi kai kynnen loppuun, ja atakkia ei LÄHELLEKKÄÄN plekusoiton tasolle... :( |
2541 13.11.2007 11:27:59 | |
---|
PAITSI jos käyttää yhtä sormea edestakaisin-osuvalla tyylillä, nahkapuoli-kynsi-nahkapuoli-tyyliin... en oo kenenkään kuullu mokomaa huijausta käyttäneen.. kuluttaisi kai kynnen loppuun, ja atakkia ei LÄHELLEKKÄÄN plekusoiton tasolle... :( Chuck Rainey kertoi joskus joutuneensa turvautumaan pitkissä studiosessioissa tuohon taktiikkaan. Mies käytti silloin soitossaan vain etusormea ja joskus sitten voimat vaan loppuivat. Sittemmin otti myös keskisormen käyttöön. Bass Playerin haastattelusta luettua tämä. |
2randpo 13.11.2007 13:53:20 (muokattu 13.11.2007 13:53:50) | |
---|
Jaa, miksiköhän nahkapuoli-kynsi-nahkapuoli-tekniikka olisi "huijausta"? Minustakin sitä on joskus pakko käyttää. Sitä paitsi kynsilaukka-tyylistä (nimitys lainattu Anssi Kelan ao. tyylin esittelystä youtubessa) soundia ei voi oikeastaan muulla tavoin saadakaan aikaiseksi. |
Fessy 16.11.2007 22:20:07 (muokattu 16.11.2007 22:21:47) | |
---|
kannattaa soittaa plektralla! mun mielest siit lähtee hieno saundi!!! BassMan |
kauhu-köös 17.11.2007 10:08:09 | |
---|
Kannattaa soittaa sormilla, kuulostaa hyvältä. Kyllähän se plektralla rämpytyskin on hyvän kuuloista osaavissa käsissä, mutta itteltä ei suju( esim. Marco.H). Toisaalta sormet ovat vielä nopeammat kuin plektra ikinä. www.myspace.com/Kauhu |
ötzi 17.11.2007 11:09:15 | |
---|
Toisaalta sormet ovat vielä nopeammat kuin plektra ikinä. Tätä en kyllä usko, vaikka neljällä sormella vetäs niin kyllä plekulla menee kovempaa Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin |
Voisi melkein kokeilla että kummin on, mutta näin on itse tullut huomattua:D www.myspace.com/Kauhu |
ötzi 17.11.2007 19:06:25 (muokattu 17.11.2007 19:07:02) | |
---|
Voisi melkein kokeilla että kummin on, mutta näin on itse tullut huomattua:D No miten tuonkin sitten oikeen kokeilee, kyllä kummallakin pääsee tajuttoman kovaa mutta miten sen voittajan sieltä sitten päättää? Kumminkin nopeutta saa molemmilla tarpeeksi paljon että riittää nopeinpaankin grindcoreen. Plektrallahan se tietysti onnistuu helpommin, siis harjoittelun kannalta. Tämä on taas vähän tämmönen toiset tyttärestä toiset äitistä kysymys Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin |