pitk 14.11.2007 02:28:57 | |
---|
Minimivaateet olisi seuraavat: - asiallinen etunen - alapäänleikkuri - vaiheenkääntö - kanavakohtainen phantom - peruskorjain, kiinteät ylä- ja alapäät, puoliparametriset midlet - 8 auxia, kaikki saatava preeksi (lue: mahdollisuus käyttää sekä FOH että mon) - 24 +2-4 stereo kanaalia - 8 ryhmää, joissa insertit, mielellään faderit konffattavissa auxeille - asiallinen mittarointi - hintaluokka alle 5k€ (- analookinen) Mikä siis miellyttäisi kyseisillä kriteereillä? Jos mikään muu kuin XL-ziljuuna ei miellytä, niin voi jättää vastaamati, tuo on siis hintaluokan yläraja. Alaraja voisi olla jossain 2,5 kHz tienoilla.. Pitk. |
Einherjar 14.11.2007 04:45:29 | |
---|
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
ragol 14.11.2007 12:24:14 | |
---|
Kaveri mietti pitkään tuon GB8:n ja A&H:n vastaavan (GL2800 tai GL3800) välillä, ja päätyi Alluun. Itse olen miksannut hänen GL3800:lla sekä toisen kaverin GB4:llä, ja kyllä täytyy sanoa, että ottaisin itse myös tuon Allun jos pitäisi valita. Muutenkin olen tykännyt siitä aika paljon. Noissa on joitain pieniä eroja, mutta riippuu toki käyttäjästä kuinka paljon vaikuttavat. Ja käytännössä taas GL2800:n ja GL3800:n suurin ero on siinä, että 3800:ssa on mittarisilta (ryhmät+masterit) sekä paremmat liu'ut. Ja mittarisillan ainoa tarkoitushan on se, että casesta tulee paksumpi, jolloin pysyy paremmin pystyssä, eiks je? :) No joo, jotain muitakin pieniä eroja toki on, mutta nuo on ne tärkeimmät. http://www.glseries.com/gl3800.php ja http://www.glseries.com/gl2800.php tuossa vielä suorat osoitteet, A&H:n sivut eivät nimittäin aina valitettavasti ole niitä parhaimmin toimivia. Ainakaan jos käyttää jollain muulla kuin Win+IE -yhdistelmällä. Hmm... Tuo GL3800 taitaa kyllä vähän mennä yli hintahaarukasta, ainakin kun laskee casen mukaan, mutta en osaa sanoa kuinka paljon. Näin tällä kertaa. Puukorvaisen miksaajan seikkailut: http://puukorva.vuodatus.net |
-ez- 14.11.2007 12:53:21 | |
---|
Minimivaateet olisi seuraavat: - asiallinen etunen - alapäänleikkuri - vaiheenkääntö - kanavakohtainen phantom - peruskorjain, kiinteät ylä- ja alapäät, puoliparametriset midlet - 8 auxia, kaikki saatava preeksi (lue: mahdollisuus käyttää sekä FOH että mon) - 24 +2-4 stereo kanaalia - 8 ryhmää, joissa insertit, mielellään faderit konffattavissa auxeille - asiallinen mittarointi - hintaluokka alle 5k€ (- analookinen) Mikä siis miellyttäisi kyseisillä kriteereillä? Jos mikään muu kuin XL-ziljuuna ei miellytä, niin voi jättää vastaamati, tuo on siis hintaluokan yläraja. Alaraja voisi olla jossain 2,5 kHz tienoilla.. Pitk. Terve! Kyllä oman käyttökokemuksen pohjalta kallistun tuohon GB8:aan. Mulla tuo on ollut FOH-käytössä kohta pari vuotta jä hyvin tuntuu toimivan. Tässä kohtaa pitäisi varmaan koputtaa puuta... :D Sellainen huomio tosin tuosta tiskistä, että kun kääntää faderit auxeille niin siitä huolimatta signaali lähtee pihalle pöydästä aux-reiästä eikä ryhmän xlr-ulostulosta... Näin siis ainakin tuossa omassa laudassa. Eli tarvii tinata muutama adapteri. Tätä "ongelmaa" ei muistaakseni ainakaan vanhempien Allan Hagertien kanssa taida olla. Monitoripäässä en ole tuota käyttänyt, mutta ainakin omaan käteen salin puolella nuo etuset ja EQ sopivat Allua paremmin. Rakkaudesta painaviin puulaatikoihin
(Äijä don't get it) |
Reddie 14.11.2007 13:33:18 (muokattu 14.11.2007 13:35:32) | |
---|
|
multipaavo 14.11.2007 15:01:19 | |
---|
Mikä siis miellyttäisi kyseisillä kriteereillä? Jos mikään muu kuin XL-ziljuuna ei miellytä, niin voi jättää vastaamati, tuo on siis hintaluokan yläraja. Alaraja voisi olla jossain 2,5 kHz tienoilla.. Ma ei ole varma meneekö budjetin yli, mutta ehdotan silti samaa pöytää mikä on Kuopion Henkassa eli APB Dynasonics Spectra C24-4 Ihan hyvä levy, olkoonkin että middle EQ:n Q-arvo on leveä (1 oct). Plussana tuossa on VCA. Samalta firmalta löytyne edukkaampiakin vaihtareita. http://www.apb-dynasonics.com -Paavo Liian paljon päätetehoa on aivan oikein |
miffe 14.11.2007 17:18:31 | |
---|
Mikä siis miellyttäisi kyseisillä kriteereillä? Jos mikään muu kuin XL-ziljuuna ei miellytä, niin voi jättää vastaamati, tuo on siis hintaluokan yläraja. Alaraja voisi olla jossain 2,5 kHz tienoilla.. Jos se olis alviton budjetti, niin päivän kurssilla ( http://valuutat.fi/) saisit Svealandiasta mm. käytetyn 56-rännisen Amek Recallin. http://www.uasl.se/index.php?option … p;catid=2&adid=86&Itemid=52 Tuo täyttää sun mainitsemat kriteerit, vaikka ehkä melkoisen yliampuva itse aparaattina onkin. turkulainen |
LHU 14.11.2007 18:29:38 | |
---|
saisit Svealandiasta mm. käytetyn 56-rännisen Amek Recallin. Tuo täyttää sun mainitsemat kriteerit, vaikka ehkä melkoisen yliampuva itse aparaattina onkin. V...tu sä jaksat Miffe olla rasittava ihminen. Onko lääkitys vaihteeksi kenossa kun täytyy taas joka asiaan päästä pätemään? Pitk kysy 24 kanavaista tiskiä ja sä pässi tarjoat vaihtoehdoksi 56:a. Huh huh, mee lääkäriin. Liimatainen: "Sanotaanko näin että kyllähän 20% voi yhtä-äkkiä tuntua paljolta mutta haluan muistuttaa että meidän tallissa on henkilöitä jotka korreloi kenttää että kosketuspinta säilyy". |
pitk 14.11.2007 21:17:20 | |
---|
|
stnprkl 14.11.2007 21:21:41 | |
---|
Menee yli budjetin (alviton hinta n. 8k) mutta MH2 saa mun äänen. Saathan sä toki tosta jonkin verran varmaan tingattua ;) Viltsu
audiokantaja |
miffe 15.11.2007 00:45:05 | |
---|
Mä haluun nähdä, kun sä tunget tota Kaarinan Old Texasin miksauspositioon... Moottorisaha, leka, poravasara ja muutama muu työkalu auttaa. Tosin tollanen laiva täyttäis sen koko tanssilattiankin. Ja mainitaan ny, että läpällä heitin sen. Mutta Liuhuhan tuttuun tyyliinsä ei sitä niin ottanut... turkulainen |
LHU 15.11.2007 07:04:10 (muokattu 15.11.2007 07:07:23) | |
---|
Ja mainitaan ny, että läpällä heitin sen. Mutta Liuhuhan tuttuun tyyliinsä ei sitä niin ottanut... Johtuiskohan se siitä että kaiken muun ohella sun "huumori" on tollasta teekkarityyppistä, ei mee oikeen jakeluun, monellakaan. Mutta asiaan, komppaan Viltsua tuon MH2:n suhteen. A&H mahtunee budjettiin mut niissä on ollut kaikenlaista kränää uutena. Olen joutunut tekemisiin parin yksilön kanssa, uusia tiskejä missä on ollut mittari- ja kanavahätiä, ei oikein lämmitä mieltä viedä samantien takuuhuoltoon. Craftin GB-sarjasta kuten myöskään Mackien uusista ei midn kokemusta, ei kai nekään kummempia ole, tuohon hintaan. Mackieta netistä tutkaillessani kiinnittyi huomio tiskin päällä oleviin jäähdytysreikiin, näytti aika riskaabelilta, niistä taitaa mennä pöly, hiekka ja siideri aika sujuvasti sisään. Liimatainen: "Sanotaanko näin että kyllähän 20% voi yhtä-äkkiä tuntua paljolta mutta haluan muistuttaa että meidän tallissa on henkilöitä jotka korreloi kenttää että kosketuspinta säilyy". |
pitk 15.11.2007 10:02:57 | |
---|
Menee yli budjetin (alviton hinta n. 8k) mutta MH2 saa mun äänen. Saathan sä toki tosta jonkin verran varmaan tingattua ;) MH2 sai mun ääneni 32+4 muodossa jo reilu vuosi sittten, kun sellaisen ostin. Kyllä samanlainen 24+4 versiona olisi toki pojanpoikaa. |
kauppi 15.11.2007 14:34:12 | |
---|
Minimivaateet olisi seuraavat: - asiallinen etunen - alapäänleikkuri - vaiheenkääntö - kanavakohtainen phantom - peruskorjain, kiinteät ylä- ja alapäät, puoliparametriset midlet - 8 auxia, kaikki saatava preeksi (lue: mahdollisuus käyttää sekä FOH että mon) - 24 +2-4 stereo kanaalia - 8 ryhmää, joissa insertit, mielellään faderit konffattavissa auxeille - asiallinen mittarointi - hintaluokka alle 5k€ (- analookinen) Mikä siis miellyttäisi kyseisillä kriteereillä? Jos mikään muu kuin XL-ziljuuna ei miellytä, niin voi jättää vastaamati, tuo on siis hintaluokan yläraja. Alaraja voisi olla jossain 2,5 kHz tienoilla.. Pitk. Jos kahdeksasta ryhmästä voi tinkiä neljään niin Allen&Heath ML3000-24 voisi olla vaihtoehto. Hintaa Saksan maalla ~4.5k€. Plussaa esim. MH2:een verrattuna 10cm vähemmän leveyttä ja syvyyttä ja 34 kg vähemmän painoa (MH2 68kg vs ML3000 34kg). Miinuksena hieman heikommat ominaisuudet. |
Locrian 15.11.2007 14:52:30 | |
---|
Suosittelen vakavasti tutustumista Mackien Onyx80-sarjaan. Siitä toi 2480 on varmaan lähinnä noita kriteereitä, mutta tohon 5k€ hintaan tulis viel tommonen 3280. Löytyy kaikki noi sun mainitsemat ominaisuudet ERITTÄIN selkeään layouttiin rakennettuna. Mul on itellä toi sama etunen + EQ tossa Onyx 1640:ssa enkä ole katunut ostosta päivääkään. Ennen ku ne Mackie-ennakkoluulot iskee päälle niin suosittelen edes testaamaan. http://www.mackie.com/products/onyx2480/index.html http://www.mackie.com/home/showimag … onyx2480/images/ZOOMED_ONYX2480.jpg http://www.thomann.de/fi/mackie_onyx_2480.htm Mä oon vedelly pikku Onyxeilla jonku verran ja täytyy sanoa etten ainakaan taajuuskorjaimista diggaa sitte yhtään. Joutuu käskemään ihan liikaa ja sitte ku toimii ni saundaa... paskalta. Etuset on kai ihan jees. Allun perussettiä tulee jokapaikassa vastaan ja aina niillä pärjää. Vikoja, kuten jo todettu, tosin löytyy melkeen aina. Mä en hirveesti mittarisiltoja tuijottele mut esim. liukuvikoja yms. noissa on tullu vastaan. Mun ääni tähän mennessä esitellyistä kiskoista menis tonne GB:n suuntaan. EQ toimii, jos soundcraftista tykkää, ja muutenkin tiski on sarjassa "perushyvä kaikinpuolin". Mites toi Crestin tarjonta? Anyone? En nyt jaksa kaivaa hintoja mut ne X-sarjalaiset millä mä oon vetäny on ollu suht kivuttomia. Lukuunottamatta sitä hirveetä saundia ku vehje klippaa eli varovarovasti... Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. Ostetaan Liquid Mix jos joku nyt haluaa luopua. |
stnprkl 15.11.2007 17:10:04 | |
---|
Mä oon vedelly pikku Onyxeilla jonku verran ja täytyy sanoa etten ainakaan taajuuskorjaimista diggaa sitte yhtään. Joutuu käskemään ihan liikaa ja sitte ku toimii ni saundaa... paskalta. Etuset on kai ihan jees. Allun perussettiä tulee jokapaikassa vastaan ja aina niillä pärjää. Vikoja, kuten jo todettu, tosin löytyy melkeen aina. Mä en hirveesti mittarisiltoja tuijottele mut esim. liukuvikoja yms. noissa on tullu vastaan. Mun ääni tähän mennessä esitellyistä kiskoista menis tonne GB:n suuntaan. EQ toimii, jos soundcraftista tykkää, ja muutenkin tiski on sarjassa "perushyvä kaikinpuolin". Mites toi Crestin tarjonta? Anyone? En nyt jaksa kaivaa hintoja mut ne X-sarjalaiset millä mä oon vetäny on ollu suht kivuttomia. Lukuunottamatta sitä hirveetä saundia ku vehje klippaa eli varovarovasti... X sarjan valmistus on lopetettu ja tilalle tullut HP sarja on ainaskin mun mielestä hanurista. Jos tiskiä kohti puhaltaa niin liuut saati potikat ei saa liikkua ;) Viltsu
audiokantaja |
Reddie 15.11.2007 18:20:54 (muokattu 15.11.2007 18:23:07) | |
---|
Mä oon vedelly pikku Onyxeilla jonku verran ja täytyy sanoa etten ainakaan taajuuskorjaimista diggaa sitte yhtään. Joutuu käskemään ihan liikaa ja sitte ku toimii ni saundaa... paskalta. Etuset on kai ihan jees. Oho? Meitsi on nimenomaan diggaillu tota EQ:ta. Oon aina saanu ruuvattua sillä haluamani soundin, jopa silloin kun lähtösoundi on ollut ns. "paska konvehti" josta olis pitäny kultaa vuolla. No mut joo, mielipiteitä, mielipiteitä... Etusista mä diggaan kans kovasti. Jos sua Pitkä rupee toi iso Mackie kiinnostamaan, mut et löydä semmosta testiin niin tosiaan täältä ainakin löytyy tommonen 1640 testattavaks. |
miffe 17.11.2007 03:47:48 | |
---|
X sarjan valmistus on lopetettu ja tilalle tullut HP sarja on ainaskin mun mielestä hanurista. Ja HP-sarja alkaa ainakin mulle olemaan sellanen "ota varakone mukaan" sarjan laite. Se on nähtävästi eka Crestin tiski, jossa on käytetty lyijytöntä tinaa juotoksissa ja sellaset ei kyl kestä pienintäkään väkivaltaa laitteen käsittelyssä. Jos tiskiä kohti puhaltaa niin liuut saati potikat ei saa liikkua ;) Mun muistot Midas Veronasta oli tollaset. Tosin sitten ne kyllä valahti alaskin omia aikojaan. Oli vissiin demokone, muttei silläkään paljoa kilometrejä takana ollut. turkulainen |
Onko GB8:ssa ja GB4:ssa jotain merkittäviä eroja? Paitsi vähemmän ryhmiä ja stereokanavia? Lähinnä etari ja korjaimet? Hintaero on kuitenkin jonkinmoinen. ThanX Pitk. |
-ez- 17.11.2007 14:08:09 (muokattu 17.11.2007 14:15:15) | |
---|
Onko GB8:ssa ja GB4:ssa jotain merkittäviä eroja? Paitsi vähemmän ryhmiä ja stereokanavia? Lähinnä etari ja korjaimet? Hintaero on kuitenkin jonkinmoinen. ThanX Pitk. Ainakin sen verran on eroa, että GB8:ssa kaikki auxit (8 kpl) pystyy vaihtamaan pre tai post, GB4:ssa vain auxit 1-4. EQ ja etuset ovat ymmärtääkseni samanmoiset. Lisäksi matriisimixien määrä kasvaa neljällä, eli noissahan kaikki ryhmämiksaukset voidaan ajaa matriiseihin L-R ja C-mixin lisäksi. GB4:stä taitaa myös puuttua 1kHz oskillaattori. Ja olisko ollut niin, että tuohon GB8:iin tulee mittarisilta mutta GB4:ään ei... Muuta en ainakaan tähän hätään muista. edit: ajatusvirheitä Rakkaudesta painaviin puulaatikoihin
(Äijä don't get it) |