Aihe: Line6 Spider III Ja Ibanez RG350EX BK
1 2
Umas
17.11.2007 12:32:06

Eli mitä mieltä olette, että olisko Line6 Spider III 30W tai 75W hyvä ostos. Tällä hetkellä on joku Ibanezin 10W surkimus missä ei ole edes säröä. Kysyisin myös, että onko tuo Ibanezin RG350EX BK hyvä? Nätti ainakin..

Kiitos jo etukäteen!

Line6 spider = Kamala.
Mihkä tarkoitukseen vahvaria oot hankkimas?
Kitarasta en osaa sanoa.
Stoner to the boner
marko.m
17.11.2007 13:47:10
Vox Valvetronix sarja ja Roland Cube sarja taitaa olla aika varma valinta vahvistin puolelta.

Tuo ibanez on varmasti muuten hyvä kitara mutta tuo edge III floikkatalla on vissiin aika herkkä kulumaan eikä pidä sen jälkeen virettä. En sitten tiiä pitääkö paikkansa. Ei se kyllä kulu jos ei sitä kampea käytä. ;)
Umas
17.11.2007 14:09:39

Vox Valvetronix sarja ja Roland Cube sarja taitaa olla aika varma valinta vahvistin puolelta.

Tuo ibanez on varmasti muuten hyvä kitara mutta tuo edge III floikkatalla on vissiin aika herkkä kulumaan eikä pidä sen jälkeen virettä. En sitten tiiä pitääkö paikkansa. Ei se kyllä kulu jos ei sitä kampea käytä. ;)

...ja jos ei kampea käytä ei ole mitään järkeä hankkia floikallista kitaraa. Kiinteä tallanen on ehdoton ykkönen jos ei floikkaa tartte.
Stoner to the boner
Jounae
17.11.2007 14:19:06
Aion käyttää kampea. Olen ostamassa aika varmasti tuota kitaraa. Kaverin veljellä sama kitara, mutta valkoinen ja en ole kuullut siitä mitään huonoa.

Itsekin olen kuullut , että Line6 Spider on kamala. Suositelkaa jotain n.30-50W vahvaria ja hintaa noin 200-300e. Pitäisi olla hyvät säröt, luotettava ja muutenkin todella hyvä tuohon hintaluokkaan.
Point
17.11.2007 14:34:35 (muokattu 17.11.2007 14:37:39)
itse omistan line 6 spider II sarjan nupin ja kaapin. nupissa on 75wattia ja kaappi on 4x12 taivutettu yläkaappi. aivan loistavan soundin saa, kun vaan jaksaa väännellä niitä potikoita. spider III series omaa kaikki samat ominaisuudet kun spider II, mutta lisäksi siinä on ihan hitosti kaikkia presettejä sun muuta kivaa. kannatta käydä tsekkaamassa http://line6.com/ tuolta vaikka niitä soundeja. ne ääninäytteet on aika todenmukasia mielestäni.

kyseisen ibanezin meinasin hommata, mutta tuntui vähän lelulta. en tiedä mikä siinä oli mutta silti.. ja tuo edge III talla ei ole mitään kestävintä laatua kuulemma, mutta jos ei kampea ihan hirveesti käytä niin kyllä se sitten toimii varmaan ihan hyvin. kaula on wizard II , eli kaikinpuolin ohut ja kapea, mutta silti ihan hyvän tuntunen ainakin mun lapaseen. body on basswoodia joka mielestäni on ainakin ihan kohtuu hyvä materiaali.eli kyllä ihan toimiva yhdistelmä voisi olla.

edit: no, jos line6 tuotteet ovat sulle pahan kuulosia, niin suosittelisin rolandin cube-30x:ää. siinä on vähän kaikkea, ja ei edes maksa paljoa.
Umas
17.11.2007 16:06:34 (muokattu 17.11.2007 16:10:33)

Jos säröt on ainoa syy vahvarin vaihtoon niin suosittelen hankkimaan jonku multilankun ennemmin kuin uuden vahvarin. Hankkii sitten kerralla kunnon vahvarin jolla voi soitella bändinkin kanssa.

edit. Tuosta saa asialliset soundit
http://www.thomann.de/fi/vox_ad30vt_valvetronix_gitarrencombo.htm
Stoner to the boner
Velli
17.11.2007 16:19:28 (muokattu 17.11.2007 16:26:53)
Tuossa RG350:ssa on muuten ihan ok specsit paitsi talla on huono. Se on tehty kevytseosmetallista. Ajan myötä metalli alkaa väsymään ja kitaraan alkaa tulla vireongelmia. Mitä enemmän kampea käyttää, sitä nopeammin ongelmia ilmenee. Joissain tapauksissa vireongelmia on jo alusta alkaen.

edit. satasen verran kun laitat kitarabudjettiin lisää, niin saat jo käytetyn RG500-sarjalaisen, joka on tehty Japanissa laatuosista. Eli saat aidon Ibanezin toisin kuin tuo RG350, jonka on valmistanut Cort Koreassa. Tai no aito Ibanezhan se RG350:kin on, mutta ei Ibanezin valmistama.
Takajeejee
17.11.2007 16:28:20
Tuossa RG350:ssa on muuten ihan ok specsit paitsi talla on huono. Se on tehty kevytseosmetallista. Ajan myötä metalli alkaa väsymään ja kitaraan alkaa tulla vireongelmia. Mitä enemmän kampea käyttää, sitä nopeammin ongelmia ilmenee. Joissain tapauksissa vireongelmia on jo alusta alkaen.

Jep. Saattaapi soittoinnostus kadota jossain vaiheessa, kun huomaa että 70% soittamiseen tarkoitetusta ajasta meneekin virittämiseen ja päivittelyyn, kun ei pysy enää missään vireessä mitenkään millonkaan.
Point
17.11.2007 17:23:03
Jep. Saattaapi soittoinnostus kadota jossain vaiheessa, kun huomaa että 70% soittamiseen tarkoitetusta ajasta meneekin virittämiseen ja päivittelyyn, kun ei pysy enää missään vireessä mitenkään millonkaan.

ehdottomasti samaa mieltä(kokemuksia on siitä jatkuvasta virittelystä, hermot siinä vaan menee). kannattaa metsäsätää käytettyjä.
Jounae
17.11.2007 21:43:26
No on se nyt parempi talla kuin FAT-10 Tremolo! Itellä GRX40 ja menee vire ihan heti, sen takia ajattelin uutta hankkia ja siinä (RG350) on parempi soundikin. Vahvaria en osta sen takia, että vanhassa ei ole säröä. Vaan sen takia, koska siinä ei ole tarpeeksi tehoa tai jos laittaa täysille niin rätisee ihan liikaa. Muutenkin vanha on aivan lelu.
marko.m
17.11.2007 23:26:42
No on se nyt parempi talla kuin FAT-10 Tremolo! Itellä GRX40 ja menee vire ihan heti, sen takia ajattelin uutta hankkia ja siinä (RG350) on parempi soundikin. Vahvaria en osta sen takia, että vanhassa ei ole säröä. Vaan sen takia, koska siinä ei ole tarpeeksi tehoa tai jos laittaa täysille niin rätisee ihan liikaa. Muutenkin vanha on aivan lelu.

En minä ainakaan usko että sen iban talla aivan susi on. Kyllä minun 6-7 vuotta vanhan Jacksonin lisenssi floikka (JT500) on aivan kunnossa vielä. Ja sen floikan voi vaihtaa jos se kuluu loppuun. Ja tuskin se aivan heti on finaalissa.

Joko olet vahvistimen löytäny?
Umas
18.11.2007 01:32:13

Valvekunkku combo sitten vaan, riittää volat bändinkin kans, kyl putkikone aina trankut voittaa =P
Stoner to the boner
Ade the Great
18.11.2007 10:33:31 (muokattu 18.11.2007 10:33:55)
Mulla on tuollainen 30w Spider.. Koulussa sitten soittelen 30w Cubella ja mielestäni tuo oma Spider on ehdottomasti parempi. Cuben rankempi särö on mielestäni vain sellaista kohisevaa kuraa, ettei siitä saa paljoa selvää. Noh, eihän toi Line 6 ole myöskään mikään maailmanluokan nakinsavustin, mutta kelpaa kotio minulle. Reenikämpälle voisi joskus (kun on rahaa) ostaa sellaisen putki-Spider nupin... 8)
Jounae
18.11.2007 11:29:38 (muokattu 18.11.2007 11:33:38)
Joo kitaraksi varmaan otan tuon RG350EX BK:n. Nyt olen ajatellu uutta vahvaria kun en varmaan tuota Spideriä ota. Kaveriki sano et ei kannata.
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=59eaee
Tuollaista nyt ajattelin.

E: Itellä on myös BOSS DS-2 Distortion säröpedaali.
Billsner
18.11.2007 12:59:35
Joo kitaraksi varmaan otan tuon RG350EX BK:n.

Ihan ok peli tuo on (testasin tuota soitin & tarvikkeella). Ei se Edge III floikka niin älyttömän huono ole. Mulla on nyt noin puolisen vuotta ollut Ibanezin RGT42 jossa on sama floikka ja ihan hyvin vire on pitänyt vaikka kampea on käytetty raskaallakin kädellä. Ajan saatossahan tuo talla saattaa "löystyä", mutta senhän voi aina vaihtaa.

Nyt olen ajatellu uutta vahvaria kun en varmaan tuota Spideriä ota. Kaveriki sano et ei kannata.
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=59eaee
Tuollaista nyt ajattelin.

Hyvä valinta.

E: Itellä on myös BOSS DS-2 Distortion säröpedaali.

Et sä tarvi tuota Envoyn kans :)
Wrapped in plastic
Jounae
18.11.2007 21:12:54
Jooh nyt aloin ajatella yhtä asiaa... Että mitäs jos hommaisinkin tuosta RG350:stä valkoisen version eli RG350DX WH:n? Kun ajattelee niin se on kyllä nätimpi vielä kun on helmiäispleksi. Kumpi teidän mielestänne on hienompi? Tieädn kyllä, että se on oma valintani...
Umas
18.11.2007 21:17:03

Jooh nyt aloin ajatella yhtä asiaa... Että mitäs jos hommaisinkin tuosta RG350:stä valkoisen version eli RG350DX WH:n? Kun ajattelee niin se on kyllä nätimpi vielä kun on helmiäispleksi. Kumpi teidän mielestänne on hienompi? Tieädn kyllä, että se on oma valintani...

Omasta mielestäni valkoinen näyttää paremmalta... Mä ottaisin valkoisen.
Stoner to the boner
rainmaker
18.11.2007 21:28:58

Ei hyvät pojat... No, nyt kun kysyit, niin minusta koko rg on jo kitarana saakelin ruma - ihan minkä värisenä tahansa :)

Pointti oli siis se, että itsellesi sinä sen kitaran hankit. Ota se, mikä miellyttää eniten omaa silmää ja sopii parhaiten käteen.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Jounae
18.11.2007 21:56:22
Joo aioinkin mennä tässä Soitinmestaan kokeilemaan RG350DX:ää kun niitä sinne tulee varastoihin lisää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)