baron 17.11.2007 00:14:13 | |
---|
Jos olisi sairaanhoitajilla samat ammatilliset määritteet kuin mikä määritellään keikkailevaksi muusikoksi voisi noita sairaanhoitajan hommia tehdä kuka tahansa ja pääsisi niihin sairaanhoitajan hommiin supliikit kaverit vailla sairaanhoitajan työn osaamista. Erona tietysti se että jos käännämme tämän sairaanhoitaja vs. muusikko käsitteen toisin päin olisi sairaanhoitajan työ todella paska palkkaista ja muusikot tienaisivat n. keskimäärin 1900 EUR/kk ja kinuisivat nyt tätä 500-600 euron palkan korotusta. Sairaanhoitajan duuni on tehdä potilas tyytyväiseksi hoitoon, meidän kuulija soittoon. Se joka onnistuu, on hommaan ammattitaitoinen. "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox) |
uruttaja 17.11.2007 00:16:28 | |
---|
Menee tieteen puolelle tuo teidän yleistys. Humppa on humppaa ja ryssä on ryssä vaikka voissa paistais. |
Tankero 17.11.2007 00:17:29 | |
---|
Menee tieteen puolelle tuo teidän yleistys. Humppa on humppaa ja ryssä on ryssä vaikka voissa paistais. Sanoo hapankaalin ystävä Patelasta. Varmasti, vissiin. |
uruttaja 17.11.2007 00:19:35 | |
---|
Sanoo hapankaalin ystävä Patelasta. Hapankaalin haju ruoansulatuskanavan läpiviennin jälkeen vastaa monien palkankorotusten vertaista tulosta. |
rintapek 17.11.2007 00:24:44 (muokattu 17.11.2007 00:44:54) | |
---|
Hapankaalin haju Isi tuli kotiin ja haisee ihan soitolle... sorry, menee offitopikiksi....edit, eli jatketaan asialla. Nuo sairaanhoitajarinnastukset eivät tuossa oikein toimi. Jos joku tahtoo sairaalaan töihin, niin www.mol.fi. Kirurgin virkaa on turha kysellä ilman koulutusta, mutta avustavaan hoitoduuniin pääsee oitis, vaikka olisi ammattikoulutukseltaan vasenkätisen haitarin soittaja. Sitten se on ammatti, ja siitä saa sopimuksen mukaista palkkaa. Voi tuota "harrastellakin". Monessa hoitolaitoksessa tietääkseni käy vapaaehtoisia ihan vain sanomassa morjens, tai lukemassa ääneen tms. Euroviisuissa oli noita vapaaehtoistyöntekijöitä useitakin. Ei nuo roudariliiton jäsenet motkottaneet. Jos olet kylätoimikunnan juhannustansseissa järjestyksenvalvojana, niin ei paikalliset poliisit ruikuta siitä, että nyt amatööri tuossa syö ammattilaisen leipää. En ole myöskään kuullut, että palomiehillä olisi mitään vapaapalokuntatoimintaa vastaan. jne One kind of music only - the good kind |
Anonymous-jazz 17.11.2007 03:02:55 | |
---|
En ole myöskään kuullut, että palomiehillä olisi mitään vapaapalokuntatoimintaa vastaan. jne Mutta silloin olisi jos vapaapalokuntalaiset voisivat aina halutessaan lähteä vakituisten palomiesten sammutuskeikoille halutessaan kuitaten samalta työnantajalta minimipalkan. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
isojussi 17.11.2007 04:42:16 | |
---|
Hei muuten, päivärahat kuuluu jollei saa kahta lämmintä ateriaa. .. Niinpä onkin - eli ihan oikein meni. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Jokuset soittajatkin ovat nyt sitten ilmeisesti menossa lakkoon muusikoiden liiton tukemana: http://www.yle.fi/uutiset/24h/id75178.html Ei tosin koske tanssimusiikkia (tässä alavireinen hymiö) Suomen Kansallisoopperassa ei oo vielä huomattu, että "Ooppera on aina tragediaa" koskee vaan librettoja - ei laitoksen toimintaa... Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Ukko 17.11.2007 12:12:50 | |
---|
Kortinpeluu 10c panoksilla ei yleisesti ottaen ole uhkapeliä. Kuinka suuri panoksen pitää olla että se sellaiseksi muuttuu. Eiks tuosta ole olemassa jonkinlainen määrittely jos oikein muistan. |
baron 17.11.2007 15:24:41 | |
---|
Eiks tuosta ole olemassa jonkinlainen määrittely jos oikein muistan. Panosten pitää olla jossain suhteessa ansioihin että muuttuu uhkapeliksi, ei oo euromääräisiä rajoja. "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
brunorygseck 22.11.2007 03:20:55 (muokattu 22.11.2007 03:30:51) | |
---|
E: Poistan kaiken... Parempi housut paskassa kuin paskat housuissa |
sutikomppi 23.11.2007 17:00:32 | |
---|
Lopetin keikkailun tällä talousalueella kokonaan ainakin pändituurausten osalta, kun tuo liksa olisi ollut 80 ekua yleensä aina, jota tarjottiin. Harvan haitarikeikan saatan joskus tehdä yksin, mutta yllä olevalla hinnalla on turha pyytää. Eipä ole kyllä pyydettykään, sillä paikalliset haitaripaavot ja muut harrastajat tekevät varmaan ne mielellään ja jopa ilmaiseksi kahvi ja pullapalkalla. Näin on. Kun keikasta jäi käteen 90 euroa, niin minulle riitti. 150 euroa keikasta on asiallinen hinta, siis per nuppi. Mileipiteet ovat tietysti yksilöllisiä mutta tuossa menee meikäläisen ylpeyden raja. Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla. |
baron 23.11.2007 17:27:39 | |
---|
Näin on. Kun keikasta jäi käteen 90 euroa, niin minulle riitti. 150 euroa keikasta on asiallinen hinta, siis per nuppi. Mileipiteet ovat tietysti yksilöllisiä mutta tuossa menee meikäläisen ylpeyden raja. Tää on hyvä kysymys mistä liksasta puhutaan, siitä mitä laskutetaan vai siitä mitä tulee käteen/tilille. 300 laskutuskeikasta mulle tulee 100 tilille, satasen "harmaasta" perhejuhlakeikasta saman verran. "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
isojussi 23.11.2007 22:55:34 | |
---|
Aijaijai - "Harmaa talous, musta tulevaisuus!" Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
baron 24.11.2007 00:06:01 | |
---|
Aijaijai - "Harmaa talous, musta tulevaisuus!" Sanonko Jussi sulle ruman sanan niinkuin se on? Jos mä keikkailisin yksin niinkuin sinä, tekisin juuri kuten sinä. Mutta mulla on bändissä mun lisäksi viisi persaukista harrastelijarenttua, jotka haluaa akuutisti käshiä maksimaalisesti. "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
isojussi 24.11.2007 00:18:08 | |
---|
Sanonko Jussi sulle ruman sanan niinkuin se on? Hehe - sano vaan, sulla on siihen aina lisenssi. Jos mä keikkailisin yksin niinkuin sinä, tekisin juuri kuten sinä. Mutta mulla on bändissä mun lisäksi viisi persaukista harrastelijarenttua, jotka haluaa akuutisti käshiä maksimaalisesti. Ne on semmosia - liian pieni palkka päätyöstä tai vaimo ei anna vaan muuten taskurahaa.... Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |