Aihe: Mp3 soittimet
1 2
Svensson
25.01.2004 15:43:21

Hei. Onko kokemusta kannettavista ämpeekolos soittimista, olisi nyt aikomus sellainen hankkia. Olen katsellu creativen malleja. Onko kokemusta?
Dj.Dumbass
25.01.2004 16:06:23
Miksi hankkia korvalappustereot kun tarjolla myös nauhottavia minidiskejä joilla voi tehdä muutakin kuin kuunnella musiikkia.
Kas kun ei automaattivaihteet!
Janne19691
25.01.2004 16:53:36

Mulla on Philipsin Expanium matkustuskaverina ja on siis kannettva CD-soitin joka soittaa myös mp3:sia. On näissä se etu minidiskiin verrattuna että CD-levylle menee verrattomasti enemmän musiikkia kuin minidiskille. Mulla on esim. Beatlesien koko studiotuotanto yhdellä CD:llä, ei tarvii vaihdella levyjä usein jos vain musa miellyttää.

Tää Expanium voitti jonkun hifi-lehden testin joskus joten ei se vissiin ihan paska ole. Creativesta ei ole kokemusta, siinä tais olla kovalevy sisällä joten saattaa viedä paristoja/akkua enemmän. Akkuhan näissä tietysti on järkevämpi vs. paristot.
Rule #1: There are no rules.
poppamies
25.01.2004 17:46:14

No kyllä minäkin olen sitä mieltä että CD soitin on kätevämpi(ja halvempi). Siihen saa helposti mahtumaan toistasata kappaletta.
Itsellä on tuollainen marketti soitin joka soittaa mp3 ja CD-RW joka sinänsä on kätevää. Eika maksanut kun 70€. Ainoa asia mikä kannatta tarkistaa ennen ostamista on että sitä laitetta kärsii vähän täräyttää ilman että pätkii.
"G-strings are for strippers"
Leikari
25.01.2004 18:20:51
Miksi hankkia korvalappustereot kun tarjolla myös nauhottavia minidiskejä joilla voi tehdä muutakin kuin kuunnella musiikkia.

jep - ja MD on kätevämmän kokoinen, ei ole herkkä liikkumisesta aiheutuville tärinöille ja lp2-asennossa saa vielä melkein hifi-toistoa eli että ei liikkuessa kuulokkeilla erota paremmasta laadusta, disketille 160 minuuttia (ja onhan se lp4:kin - 320 min- joka sitten vastaa jotain kohtuutiukasti pakattua mp3:sta)
Svensson
25.01.2004 21:39:00

En halua tietää miksi ei kannata ostaa mp3 soitinta
Syyt miksi olen mp3kolosen puolella:

Ei ota häiriötä tärinästä
Pieni
En tarvitse mdeen käyttötarkoituksia
Hyvä cd soitin maksaa liikaa

Haluan hyvän ja kohtuu hintaisen pienen soittimen joka kulkee helposti mukana.
Juice
26.01.2004 02:32:13
Tarkoittanet ilmeisesti sellaista ram(?) muistiin perustuvaa soitinta johon saa yleensä jotain alle gigan tavaraa.

Kuitenkin itselläni on tuollainen Creative (Nomad Jukebox) Zen NX 30Gb ja voin suositella kaikinpuolin varauksetta.

Olen kokeillut soittaa hifi-laitteistonikin kautta ja ihan hyvälaatuista on.
Paskahädän kanssa aina pärjää.
Svensson
26.01.2004 19:03:52

Kyllä toi 30 gigan muisti on vähän liian suuri mun käyttöön , riittäis jos olis edes kymmenesosa siitä.
Juice
27.01.2004 16:23:23 (muokattu 27.01.2004 16:24:33)
Niin tuo mun sisältää ihan (kannettavan) kovalevyn ja nuo pienemmät kai perustuu ihan tuollaseen muistiin missä ei kai fyysisesti suuremmin liiku mitään. En tiedä tiesitkö, mutta kuitenkin.

Kyllähän sitä vähemmälläkin varmaan tulis toimeen, mutta on toisaalta mukavaa kun ei tarvitse poistaa mitään minkään tieltä kun kaikki mahtuu. Ennenkaikkea ei myöskään tarvitse räplätä minkään CD:itten kanssa.

Myöskin värkki toimii aivan tavallisena kovalevynä eli sinne voi tallentaa kuten tietokoneellekin ja rontata vaikka sitten kaverin koneelle ja siirtää kamat sinne.
sormunen
27.01.2004 17:33:41
Mulla on esim. Beatlesien koko studiotuotanto yhdellä CD:llä, ei tarvii vaihdella levyjä usein jos vain musa miellyttää.

Ei voi mitään, pakko kysyä, että onko toi musan kuuntelu teillä (ei siis pelkästään sulla) sitä, että kunhan nyt laulumelodia erottuu ja vähän ykköstä pohjalle?
Janne19691
28.01.2004 08:30:06

Ei voi mitään, pakko kysyä, että onko toi musan kuuntelu teillä (ei siis pelkästään sulla) sitä, että kunhan nyt laulumelodia erottuu ja vähän ykköstä pohjalle?

En ymmärrä, ostan vokaalin. Mutta kysymykseen vastaus että ei ole ollut.
Juice
28.01.2004 18:26:11

Nyt ei olla kyllä samalla aallonpituudella.
Svensson
28.01.2004 21:00:11

Ei todellakaan.
Enkä pahemmin kuuntele musiikkia jossa on laulua ;)
Janne19691
29.01.2004 22:13:20

Joo ymmärrän pointtisi. Ton mainitun "beatles levyn" mp3 laatu on 128 kbps eli tiivistetäänhän siinä matsku 1/10 osaan wavista ja kärsiihän siinä laatu mutta riittänee korvalappuihin ihan ok.

Hyvä keskustelu tuo eri näkökulmia aiheesta esiin eli hyvä meininki :)
Juice
29.01.2004 22:39:48 (muokattu 30.01.2004 12:50:09)
No tää oli nyt vain viittaus noihin tallennusmääriin. Niissä pakataan reippaasti. Pakattaessa häviää informaatiota eikä sitä sinne ole useinkaan vahingossa äänitetty. Niinpä silloin kuunnellaan, ei sitä musaa, vaan enemmän tai vähemmän hyvää kuvaa siitä musasta. Demoa siis tai näytettä, mihin mp3 onkin bueno. Ei tässä sen ihmeempää enkä mä suingan toivo mitään vääntöä, en vaan malttanut.

Tästä voisi jauhaa vaikka maailman tappiin :) Onhan se niinkin, mutta sanoisin näin, että mp3-laatuun toiston taso ei kyllä tuossa tilanteessa kaadu. Se on oikeastaan vähäisin osa missä sitä informaatiota häviää. Eli korvalappu, markettistereo yms. tasolla on aivan sama onko se CD vai mp3 mikä siellä pyörii.

En ole loppuunasti perehtynyt mp3:ten ja CD:itten väliseen eroon, kun ei ole CD-soitintakaan(muutakuin cd-rom) tällä hetkellä, mutta käsittääkseni wav on sama kuin cd-tiedosto.

Itselläni on sanotaan suht hyvä hifi-laitteisto ja kyllä esim. jo hyvin pakattu 256kbs mp3:n on niin hyvälaatuista, että kuka tahansa saa tosissaan kyllä keskittyä, että yleensä erottaa ne tosistaan. Jos erottaa.

Jos periaatteesta on kyse niin se on eriasia :)

Itse olen tässä kyllä etsiskellyt jo tovin hyvää CD-soitinta, mutta kätevää muutenkin kuunnella kun omat CD:t on pakattuna koneelle.
TheWickerMan
08.02.2004 15:48:38
Mulla on joku iPOD, johon mahtuu 10 gigaa mölyä.
"Vittu, kaikki on joskus aloittelioita" - Lord of the strings
Svensson
08.02.2004 20:41:12

Wickmanille; ei kiinnosta vaikka sulla olisi pönttö johón mahtuu 10 kiloo paskaa.
Ya yo gakk
Sacce
12.02.2004 21:49:28
Hei. Onko kokemusta kannettavista ämpeekolos soittimista, olisi nyt aikomus sellainen hankkia. Olen katsellu creativen malleja. Onko kokemusta?

Creativen Nomad Jukebox 3 on aika kätevä vehje, johon mahtuu noin 20 gigaa musiikkia. Line In -liitännän ansiosta sitä voi käyttää kätevästi myös musiikin (tai minkä tahansa metelin) äänittämiseen. Ainoa miinuspuoli on laitteen koko (hieman tavallista kannettavaa cd-soitinta isompi), mutta ei se liikaa häiritse.
It's in my head, it's in my soul, the fire burns and my heart is sold to the melody and the music
ozz3
01.03.2004 17:13:21
Aiptek MP3 Combo Player 256MB USB.
Tyylikäs hopeanvärinen digitaalinen soitin - mukaan matkalle tai kuntoiluun. LCD-näyttö.

Tukee Windows 98/2000/ME/XP. Integroitu FM-radio.

Tukee MP3 ja VMA äänitiedostoja.

Fyysinen koko 92 x 32 x 21 mm.

Mukana tulee myös nappikuulokkeet.

Tuollaisen olen ajatellut ostaa...mutta, mutta! Esittelyssä (verkkokauppa.com) ei mainita mitään vehkeen virtalähteestä. Akku tahi patterit? Kertokaa minulle! Itse aavistelisin, että akulla toimii, mutta en voi olla varma...

Tuolla kuva, jos siitä on apua: http://images.google.fi/imgres?imgu … %26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26sa%3DN
"Dance Of Death is a gold record, we sold half million records, so somebody is buying them and it's no the fucking reindeer. Welcome to the Dance Of Death" - Bruce Dickinson, 21.12.2003
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)