![]() 15.11.2007 21:18:51 | |
---|---|
E2: Erikoista, että säkin pidät mua niin vihreenä, että painelen tonne vaikka omalla kustannuksella. Voi olla, että kaupan-/sopimusten teossa multa löytyy yks mnetin vahvimmista ammattitaidoista, vaikken monen mielestä mikään muusikko ookkan, keikkani saan tehdä selkä suorana, sopimuksia polkematta. Toisin kuin monet "ammattilaiset". Mä myyn osaamistani, en halpaa keikkahintaa. Enpä ole niin sanonut, että vihreä olisit. Jotain, jopa kadehdittavaa mystiikkaa taktiikkaasi liittyy, koska niinkin kovia liksoja vetelet. Nostelen nyt pikkusen kissaa pöydälle. Jos sä tekisit normitanssiravintolakeikkaa omb;llä ja jos sulla olis yksi keikka siellä Rovaniemellä tai vaikka tuossa meidän kulmakuppilassa, niin se reilu 600 euroa kilometrikorvauksia, ruoat, majoitus + sun normikeikkaliksa muodostaa sellaisen yhtälön, joka ei toteudu. Jostain pitää antaa periksi. Kysynnän ja tarjonnan laki kun on sellaista. Majoitus ja ruoat kuuluu automaattisesti,ei niiden päälle voi/tarvitse laskea mitään. Blue1;llä kyydit maksaa luokkaa 100 euroa. Vai maksaako niinkään paljon. | |
![]() 15.11.2007 22:14:15 (muokattu 15.11.2007 22:18:04) | |
Enpä ole niin sanonut, että vihreä olisit. Jotain, jopa kadehdittavaa mystiikkaa taktiikkaasi liittyy, koska niinkin kovia liksoja vetelet. Kadehdittavaa mystiikkaa? Ei siinä mitään kikkoja ole - tuotteen on vaan oltava hintansa väärtti. Nostelen nyt pikkusen kissaa pöydälle. Jos sä tekisit normitanssiravintolakeikkaa omb;llä ja jos sulla olis yksi keikka siellä Rovaniemellä tai vaikka tuossa meidän kulmakuppilassa, niin se reilu 600 euroa kilometrikorvauksia, ruoat, majoitus + sun normikeikkaliksa muodostaa sellaisen yhtälön, joka ei toteudu. Jostain pitää antaa periksi. Kysynnän ja tarjonnan laki kun on sellaista. Sen takia just jätin ottamatta mulle sieltä tarjotun yhden illan kuppilavedon. Sanoin suoraan, että ei kannata. Nyt paljastan suuren salaisuuden: En tee normitanssikeikkaa kuppiloissa omb:llä - tai millään - lukuun ottamatta joitakin tu(u)rauksia ihan vaihtelun ja mielenkiinnon vuoksi. Niitä keikkoja tekee ne, jotka saa keikkoja palkän halvan hinnan ansiosta. Majoitus ja ruoat kuuluu automaattisesti,ei niiden päälle voi/tarvitse laskea mitään. Blue1;llä kyydit maksaa luokkaa 100 euroa. Vai maksaako niinkään paljon. Varmaan - mä lensin Finnairilla ja vaikka oli majoitus ja päivisin lounas tuli lisäks kokopäiväesa. No, jos ehtoommalla nälätti / janotti, se menin omaan piikkiin. Perillä toki tilaaja hoiti kuljetuksen. Mutta mitä vittua nä mun liksat tähän aiheeseen liittyy - kyllä mä pidän niistä huolen???? Eiköhän tällaisen threadin ilmaantuminen (taas) ole pikku vinkki siitä, että sun pitäis kääriä hihat ja alkaa tehdä asialle jotakin????? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 15.11.2007 22:16:19 | |
Sitten sen täytyy olla minä ... Väärin. Lukekaas tätä threadia alummasta. Jostain kumman syystä mä kuitenkin edelleen treenaan keskimäärin tunnin joka päivä, jotain ?? varten. Sä ootkin fiksu realisti. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 15.11.2007 22:33:31 (muokattu 15.11.2007 22:34:32) | |
Kadehdittavaa mystiikkaa? Ei siinä mitään kikkoja ole - tuotteen on vaan oltava hintansa väärtti. Mutta mitä vittua nä mun liksat tähän aiheeseen liittyy - kyllä mä pidän niistä huolen???? Nimenomaan, tuohon pitää pyrkiä. Kunpa kaikki tämän palstan lukijat hoksaisivat tuon.Kapakoilla on varaa maksaa kunnon liksaa, kunhan vaan sitä osaa/ilikiää vaatia. Riittävän monta kertaa vuosien saatossa olen ottanut asian esille. Jokainen ohjelman ostaja taatusti tietää paljonko suomalaisen muusikon työpanos maksaa, siitä on ihan painettuakin tietoa. Jos pystyy erottautumaan toisesta bändistä jollain keinoin, arvottamaan oman tuotteensa muita paremmaksi, niin siitähän pitää hyötyä nimenomaan itse, rahana. Ei niitä euroja kannata liimataisille työntää vapaaehtoisesti. Palkankorotus on siis lähempänä kuin luulemmekaan. Ohjelmatoimistojen ketjusopimukset syövät myös muusikon palkkaa. Mutta,mystiikka loppuikin sitten siihen. että et teekkään kapakkakeikkaa. Privaatit/firmakeikat on asia erikseen, se joka niitä tekee, tietää että niistä saa parhaimmillaan moninkertaisesti tes:n tariffiin verrattuna isommallakin bändillä. Jaksan kuitenkin väittää, että erittäin iso osa privaattikeikoista, hää/synttäri-tms tehdään pimeästi. Älä, hyvä veli, ota tästä nyt itseesi, mutta noista hääpalstojen tms. umpiturakaisbändeistä monet ei edes pääsisi vaikkapa Valtikkaan vetämään. Niistä iso osa on niin hirveitä pyydyksiä, että morsianosastolla ne pantais susiruman kyltin alle. Sen verran se liittyy, että olet aika kärkevästi suolannut pystyyn muutamia ammattimiehiä, osittain aiheetta. Enkä mä ole puhunut sun liksoista muuten, kuin liksana. En euromäärinä, ne me säästellään pikaviestiosastolle. Ottaisit mieluummin framille ne, jotka tekevät oikeasti halvalla. Halpa on minusta alle puolet tes:n tariffista. Niitä on kiltalaisillakin. Minä en ilkiä sanoa, kuka tekee Halvalla, vaikka faktaa kyllä on olemassa.. Mun puolesta sen kun tekevät, ei se ole multa pois. Eikä toisaalta mulle lisää, oma suu se on kuitenkin lähimpänä. EDIT: Jostain syystä jotkut meistä saa keikkaa muutenkin kuin hinnalla. | |
![]() 15.11.2007 22:46:35 | |
Jaksan kuitenkin väittää, että erittäin iso osa privaattikeikoista, hää/synttäri-tms tehdään pimeästi. Älä, hyvä veli, ota tästä nyt itseesi, mutta noista hääpalstojen tms. umpiturakaisbändeistä monet ei edes pääsisi vaikkapa Valtikkaan vetämään. Niistä iso osa on niin hirveitä pyydyksiä, että morsianosastolla ne pantais susiruman kyltin alle. Sen verran se liittyy, että olet aika kärkevästi suolannut pystyyn muutamia ammattimiehiä, osittain aiheetta. Enkä mä ole puhunut sun liksoista muuten, kuin liksana. En euromäärinä, ne me säästellään pikaviestiosastolle. Ottaisit mieluummin framille ne, jotka tekevät oikeasti halvalla. Halpa on minusta alle puolet tes:n tariffista. Niitä on kiltalaisillakin. Minä en ilkiä sanoa, kuka tekee Halvalla, vaikka faktaa kyllä on olemassa... Olet ihan oikeessa - ja olen ottanutkin - mä aion vielä ajaa läpi sen, että myös perhejuhlista saisi kotitalousvähennyksiä. Muistatko, minkälainen haloo nousi Mnettiä myöten, kun varoittelin Naikkareissa morsiamia maksamasta pimeitä keikkaliksoja. Taas Sääksmäen karhu elämöi - se nosti kämmentäns ja löi.... Mutta ei toki sua. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 15.11.2007 23:59:44 | |
Olet ihan oikeessa - ja olen ottanutkin - mä aion vielä ajaa läpi sen, että myös perhejuhlista saisi kotitalousvähennyksiä. Muistatko, minkälainen haloo nousi Mnettiä myöten, kun varoittelin Naikkareissa morsiamia maksamasta pimeitä keikkaliksoja. Taas Sääksmäen karhu elämöi - se nosti kämmentäns ja löi.... Mutta ei toki sua. Tuossapa oiva idea, joka saattaisi virallistaa privakeikkojen markkinoita, koska siellä mennään harmaan talouden puolella vahvasti. En muista sellaista keskustelua, hyvä että olet ottanut asian esille. | |
![]() 16.11.2007 00:14:46 | |
Tuossapa oiva idea, joka saattaisi virallistaa privakeikkojen markkinoita, koska siellä mennään harmaan talouden puolella vahvasti. En muista sellaista keskustelua, hyvä että olet ottanut asian esille. Mä oon jutellut asiasta jo yhden kansanedustajan kanssa, ja hän pyysi sähköpostitse lisäinfoa. oli innostunut asiasta. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 16.11.2007 00:20:09 | |
Mä oon jutellut asiasta jo yhden kansanedustajan kanssa, ja hän pyysi sähköpostitse lisäinfoa. oli innostunut asiasta. Pistän omalta osaltani asiaa myös eteenpäin. | |
![]() 16.11.2007 07:29:01 (muokattu 16.11.2007 07:51:45) | |
Jaksan kuitenkin väittää, että erittäin iso osa privaattikeikoista, hää/synttäri-tms tehdään pimeästi. Veikkaan, mitä olen kuullut , että täällä enämpi sääntö kuin poikkeus, jos yleensä keikkoja tekee ja niitä saa. Viimeisestä hääkeikastani olisiko n. 5 vuotta, turhaa oli verokirjaa tyrkyttää. Veikkaanpa, että myös eri eläkeläisetn tanssi-illoissa, joissa turskuttaa joku haitari-duo tai vastaava, niin palkat lyödään esim. arpajaistuloista tai päämymaksuista soittajan kouraan kyselemättä verokirjoja. Tuskin tes-hintoja edes kuitenkaan maksetaan. Näin olen kuullut täälläkin tehtävän paikalisten joidenkin muusikkoturskuttajien kyntäessä humppaa heidän bileissään. Ollaan sitten niin liiton miehiä, niin liiton miehiä. | |
![]() 16.11.2007 11:08:20 (muokattu 16.11.2007 11:08:37) | |
"Jaksan kuitenkin väittää, että erittäin iso osa privaattikeikoista, hää/synttäri-tms tehdään pimeästi. " Heitän villin arvauksen että pimeästi tehdään 98% noista. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta | |
![]() 16.11.2007 12:08:38 (muokattu 16.11.2007 12:08:58) | |
"Jaksan kuitenkin väittää, että erittäin iso osa privaattikeikoista, hää/synttäri-tms tehdään pimeästi. " Heitän villin arvauksen että pimeästi tehdään 98% noista. Veikkaanpa, että talousalueellamme prosentti on täysi 100% | |
![]() 16.11.2007 12:12:53 | |
Veikkaanpa, että talousalueellamme prosentti on täysi 100% Tai 110%, kun Savossa kerran ollaan. | |
![]() 16.11.2007 12:33:07 | |
Varmaan - mä lensin Finnairilla ja vaikka oli majoitus ja päivisin lounas tuli lisäks kokopäiväesa. No, jos ehtoommalla nälätti / janotti, se menin omaan piikkiin. Hei muuten, päivärahat kuuluu jollei saa kahta lämmintä ateriaa. Tuosta väännettiin kättä erään pohjoisen liimiksen kanssa, joka tuumasi: " Ei niille pojille päivärahoja, ne on saanet syyäkseen siell". **kele, emannus tuli kattomaan, mikä mulla oli hätänä kun puhelimessa suomensin tuolle papalle :) Silloin harvoin kun on tuon konttorin keikkoja, käsken vakituista toimistoa laskuttamaan liksat siltä. En asioi enää suoraan sinne. Ei hermot kestä. Humppaa tai soita humppaa | |
![]() 16.11.2007 13:39:36 (muokattu 16.11.2007 13:43:39) | |
Juu, onhan sitä palkkaa korotettu alkuajoista. Nyt vaan ei tunnu enää korotukselle löytyvän maksajia. Alkaa vetämään paikassa kuin paikassa hiljaiseksi, kun hinnasta puhutaan. Ja tuolla huoneessa se minun laskelma olikin. Ei siis pitäisi mahdoton summa olla. Mutta tässä päivätyössä, jossa vielä viikon verran olen (sitten taasen muutaman kuukauden tauko, jos muuta ei löydy) tuli oikein 3,5% palkankorotus. Jee! Mitäs ne tehyläiset hakikaan, 25%? Mitä noihin tanssipaikkoihin tulee, niin kyllähän ne näyttää vähenevän. Tosin täällä töissä, missä on myös minua nuorempia henkilöitä, niin he käyvät tansseissa. Taas sitten 35-40 ikäluokka on niin hevi/rock henkistä, ettei mitenkään voi sietää iskelmää. On huvittavaa, kun ~nelikymppiset naiset kuuntelee vakavissaan jotain YleX:ää ja sitten taas nämä meidän 25v tytsyt iskelmää ja järviradiota. Mutta kai se näin menee. Ehkä tulevaisuutta saattaa kuitenkin olla. Minulla on musiikin saralta sellainen "vintage" maailmojen ajatus mielessä mutta enpä kerro ja se ei oikeastaan liity tanssimusiikkiin. Humpasta rautalankaan... | |
![]() 16.11.2007 16:05:19 | |
Mun "vintage"-ajatus on ollut viimeiset 3,5 vuotta viisrivisessä haitarissa, vaakapeleillä tehdään silloin tällöin rahakeikkaa jos ilkiää "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta | |
![]() 16.11.2007 16:33:05 | |
Jokuset soittajatkin ovat nyt sitten ilmeisesti menossa lakkoon muusikoiden liiton tukemana: http://www.yle.fi/uutiset/24h/id75178.html Ei tosin koske tanssimusiikkia (tässä alavireinen hymiö) ...so what? | |
![]() 16.11.2007 16:40:01 | |
Jokuset soittajatkin ovat nyt sitten ilmeisesti menossa lakkoon muusikoiden liiton tukemana: http://www.yle.fi/uutiset/24h/id75178.html Ei tosin koske tanssimusiikkia (tässä alavireinen hymiö) Siitä vaan, vaikeneepahan sekin möly vähäksi aikaa. | |
![]() 16.11.2007 16:41:40 | |
Pahinta tässä on, että ammattilaiset olettavat asian olevan pääsääntöisesti noin ja monen työn jäljessä ja varsinkin työhönsä suhtautumisessa se näkyy. PS: Se "pikku piru" et oo sä, Ukko. Kerkesin jo toivoon olevani :( | |
![]() 16.11.2007 16:47:49 | |
"Jaksan kuitenkin väittää, että erittäin iso osa privaattikeikoista, hää/synttäri-tms tehdään pimeästi. " Heitän villin arvauksen että pimeästi tehdään 98% noista. Syykin on selvä. Silloin kun soittajat tekevät hommansa duunareina, ei palkanmaksaja kertakaikkiaan halua ottaa sitä pientä vaivaa itselleen että hoitaa lel sun muu kulut. Toinen on tietty se että soittajat saavat ko. palkanmaksu tyylillä isomman kertakorvauksen kuin virallisena. No se on tietty eläkeistä pois. | |
![]() 16.11.2007 21:40:14 | |
Mun "vintage"-ajatus on ollut viimeiset 3,5 vuotta viisrivisessä haitarissa, vaakapeleillä tehdään silloin tällöin rahakeikkaa jos ilkiää Joo, haitarit alkaa olla jo "vintagea". Mitähän tuokin sana oikein tarkasti pitää sisällään... Tuo minun "päähaitari" on vissiinkin vuodelta 1986 ja itse ostin sen 1990. Hinta oli silloin muistaakseni jotain 5500 tai 6000mk. Nyt ei kyllä taida minkäänlaista, vanhaakaan, casottoa löytää 1000€:lla, siellä 2500-3000€ haarukassa näkyy sellaiset soitettavat pelit olevan. Hanuristina kaipaisi kyllä pientä palkankorotusta. Uusi soittopeli on jo sitten siellä 7000€:n päältä. Noita digihirmuja saa kyllä halvemmalla mutta pitäähän se olla oikea, sitä vintage-tyyliä. Humpasta rautalankaan... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)