Minulla olisi kiikarissa Jacksonin MG Dinky tai Pro DK2. DK2 olen soitellut, ja kaikin puolin tuntui sopivalta kitaralta minulle, mutta MG Dinky on ulkoisesti aika paljon nätimmän näköinen. Kysymys onkin, onko näiden kahden sarjan välillä suuria laatu tms. eroja? Ovatko kaulat samanlaisia? Vai onko MG vain sama kitara kuin DK2, mutta erilaisella ulkoasulla ja mikityksellä? Mikit olisivat luultavasti molemmista kuitenkin menossa jossain vaiheessa vaihtoon, joten niillä ei nyt ole niin suurta merkitystä. Ja floikattomat mallit ovat tähtäimessä. |
Suurin piirtein ovat. MGT:ssä on vain emg 81&85 satsi, kaareva kansi, piranha-inlayt ja reverse-lapa. DK2t:ssä taas Seymour duncanin mikit, normaali kansi, sharkfin inlayt. Kaulat noissa on täysin samanlaiset mitoiltaan. Se riippuu ihan siitä, että kumpi on silmälle parempi. Itse ottaisin noista kahdesta tuon DKMGT:n. Kaarevalla kannella on vähän erilaisempi soundi ja tuo reverse-lapa on parasta, mitä on. Mikitkin siinä olisivat jo tarpeeksi hyvät, niitä ei tarvitsisi enää vaihdella. Tänään täytyy tehdä sen, mitä huomenna voi jättää tekemättä. |