Aihe: Mikä siinä kiehtoo?
1 2 3 4 5 6
Manuel Pyrhullo
16.11.2007 04:43:55
Minua kiehtoo yli KAIKEN ainaiset Heavy Metallin- olemus keskustelut.

sama
totta
kyllä
jne
BondakeBunny
16.11.2007 10:58:02 (muokattu 16.11.2007 10:59:05)

Ite ku kuuntelen deathia ja bläkkiä, niin niissä kiehtoo se raakuus ja viha. Tietysti myös deathissa osittain teknisyys ja hienot riffit ja bläkissä kiinnostaa myös itse sanoma ja aate vähäsen.
Edit: perkele nyt se tuli kahesti tänne.
Kun katsot hornaan myös horna katsoo sinuun
AZa
16.11.2007 11:32:44
Itse voisin kliseisesti sanoa kuuntelevani hyvää musiikkia. Joissain genressä sitä tulee paljon vastaan, ja toisissa ei ole vielä tullut vastaan. Mutta raskaassa musiikissa kiehtoo se ilmaisuvoima ja energia. En kuitenkaan yleensä jaksa kuunnella semmoista musiikkia, jossa paahdetaan kokoajan täysillä. Pitää olla myös hengähdystaukoja ja "dynamiikkaa", esim. Opeth on tästä hyvä esimerkki.
Varch
16.11.2007 23:41:05
Death metalissa energia, raakuus, viha. Hienot riffit tietysti. Grindcoressa nopeus ja energia jne...
Sori kirotus virheet.
Terrorwrist300
17.11.2007 11:37:49

Kai se mikä metallissa yleensä viehättää (ainakin mua) on yksinkertaisesti se kaiken äärimmäisyys ja sanottaisko kultivoitunut alkukantaisuus ;o). Sitä kaikkea tuskaa, surua ja synkkyyttä, raivoa, vihaa ja murhaa on hieno fiilistellä, tuntee olevansa elossa ja tuntee olevansa ihminen. Vaikka kyllä se loppupeleissä pitää aika huumorilla ottaa. Verrataan vaikka musiikin kehitystä maailman muuhun menoon ja ihmisen touhuihin. Jos vaikka ensimmäiset afrikan metsissä syntyneet rummutukset ja renesanssin klassiset sävellykset kuvasivat hyvin planeettamme sen hetkisiä ihmisen muokkaamia ympäristöjä, niin sanoisin myös metallin edustavan aika hyvin tätä nykyaikaa. Voi kyllä, loppumme on lähellä.
Muutenkin koko tää mättömeininki edustaa mulla semmosta aika maanläheistä meininkiä. Kuolemaahan se kaikki nyt melkein käsittelee, ja mikäs sen kiehtovampaa ja silti niin tavallsita ja luonnollista. Vaikken black-metallia hirveästi kuuntelekkaan, mun mielestä se on paikotellen hyvinkin asiallista. Synkkiä metsiä ja pakanallisuutta. Erikseen on sitten kaikki saatananpalvonta-meiningit, joka nyt ei oo muuta ku käänteistä kristinuskoa. En myöskään satanismista hirveesti perusta, toi sosiaalinen darwinismi on musta aika naurettava ajatus.
Henko
18.11.2007 20:20:51

bläkissä kiinnostaa myös itse sanoma ja aate vähäsen.

Jaa oikeistobläkkis? :D
Tosin truu-oikeistobläkkärit on kuulemma lopettaneet black metalinkin kuuntelun, kun se juurtaa rockenrolliin ja bluesiin, mikä on mustan miehen keksintöä...
Tämä hissi menee vain alaspäin.
anssopikasso
18.11.2007 22:59:20
HEVISÄ KIEHTO VIINA NAISET SEKSIS RAHA NASET AUTOT RAHA KEIKKA VIINA!!!!!!!!!!
"Paskaa voi syödä vain niin paljon ennenkuin alkaa oksettamaan." -Maelstorm @ M.Net
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)