Aihe: Jackson Kelly
1
Juide
03.09.2007 02:13:43
Moro!

Itelläni on jenkkiläinen oikein kaunis ja hyvä Jackson kelly, mutta valitettavasti melko kaulapainoinen.. Tietääkö joku onko kaikki Kellyt kaulapainoisia..
DZN
03.09.2007 10:00:22
Ei kaikki ole. Vanhat SD-kellyt, joissa oli vielä se isompi body, eivät ole kaulapainoisia. Nämä pienikoppaiset saattavat olla. Tämäkin riippuu täysin bodyn puun laadusta ja ominaisuuksista.
Aka. Dino and 6077dino
Juide
04.09.2007 00:42:05
Aivan.. äkkiä tietysti kokematon ois arvellu, et jenkki kellyssä ois puut valittu huolella... Mistäs näistä aina tietää..
LosLipos
12.11.2007 22:25:45
Oma kelly ainaki on aika kaulapainonen. (: Ja malli siis on ke-3 blk update. (:
Jazkaa
12.11.2007 23:24:38
Ainakin kaikki Explorer/Kelly kitarat ovat puoltaneet kaulaanpäin jollain rimpulalla nylon-hihnalla. Kunnon nahkahihna ja menoks.
rainmaker
13.11.2007 00:01:13
Jos haluaa kotikonstein vähentää kaulapainoisuutta, voi sen etummaisen hihnatapin siirtää siihen necplaten päälle. Yhden kaulankiinnitysruuvin voi laittaa kulkemaan sen hihnatapin läpi. Tietysti mitä lähempänä kaulaa se tappi on sitä vähemmän kaulapainonen se kitara on. Toinen konsti on hankkia leveä ja kunnollinen nahkahihna, niin ei pääse kitara kääntymään lattiaa kohti.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
WinterMad
13.11.2007 00:08:34
Jos haluaa kotikonstein vähentää kaulapainoisuutta, voi sen etummaisen hihnatapin siirtää siihen necplaten päälle. Yhden kaulankiinnitysruuvin voi laittaa kulkemaan sen hihnatapin läpi. Tietysti mitä lähempänä kaulaa se tappi on sitä vähemmän kaulapainonen se kitara on. Toinen konsti on hankkia leveä ja kunnollinen nahkahihna, niin ei pääse kitara kääntymään lattiaa kohti.

Eikös ainakin tuo USA -Jackson ole neckthru? Siinä tapauksessa tämä ruuvinsiirtokikka ei oikein auta. Leveä ja hyvä nahkahihna on ilmeisesti tässä se ratkaisu. Tahi jotain lyijymönttejä elektroniikkapoteroon.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave?
Jormaz
13.11.2007 00:33:27
Mun RR ainakin herkästi sukeltaa liukkaan nylonhihnan kanssa. Mut ei se haittaa, mä yleensä pidän kitarasta kiinni kun sitä soitan.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
rainmaker
13.11.2007 13:37:58
Eikös ainakin tuo USA -Jackson ole neckthru? Siinä tapauksessa tämä ruuvinsiirtokikka ei oikein auta. Leveä ja hyvä nahkahihna on ilmeisesti tässä se ratkaisu. Tahi jotain lyijymönttejä elektroniikkapoteroon.

Ai perskeles, ne amerikkalaiset onkin neckthru -malleja.. Miulla ei oo kokemusta ku noista halvemmista, niin en osannut tuota ottaa huomioon ;D
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
McNulty
13.11.2007 13:59:35
Ai perskeles, ne amerikkalaiset onkin neckthru -malleja.. Miulla ei oo kokemusta ku noista halvemmista, niin en osannut tuota ottaa huomioon ;D

Nostamalla lähemmäksi Kellyn "evää" sitä peräpään hihnanuppia, pitäisi kaulapainoisuuden hieman helpottua. Tuolla konstilla kitara asettuu lievään kulmaan, joka on ainakin itselleni mieluisa juttu, Les Pauleista tuttu. Se on sitten eri asia kehtaako porailla omaan USA Jaakkoon reiän...

Olikos Kellyssä se takaosan hihnatappi takakannessa vai bodyn reunassa? En kuollaksenikaan muista kun onpi USA Kellyn nypläilystä sen verran aikaa kulunut.

Olen hieman pohtinut samaa ratkaisua omaan Schecteriin joka on aavistuksen kaulapainoinen ohuehkon rungon takia. Tässä siis rungon kyljessä tuo hihnatappi.
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
CanYouStayStill
13.11.2007 14:33:25

Itselläni on Ke3 cs update ja on kaulapainotteinen. Mutta mitä väliä sillä edes loppujen lopuksi on? Jos ei ole habaa kannatella sitä kaulaa niin sitten eri. Mutta en kyllä huomaa itse mitään eroa muihin kokeilemiini kitaroihin. Itseäni ei tällainen pikku juttu haittaa mitään.
McNulty
13.11.2007 15:07:26 (muokattu 13.11.2007 15:14:05)
Itselläni on Ke3 cs update ja on kaulapainotteinen. Mutta mitä väliä sillä edes loppujen lopuksi on?

Toiset voivat pitää sitä huonona, että esim. lead-soiton aikana täytyy otekädellä tukea jatkuvasti kaulaa, jotta kitara pysyy halutussa asennossa. Toisille taas runkopainoiset soittimet aiheuttavat murheita... esim. väsyneet hartiat tms.

Jos ei ole habaa kannatella sitä kaulaa niin sitten eri. Mutta en kyllä huomaa itse mitään eroa muihin kokeilemiini kitaroihin. Itseäni ei tällainen pikku juttu haittaa mitään.

Se ei kauheasti muita helpota, jos sinua ko. asia ei haittaa... edit: no offence. Monelle tuollainen kaulapainoisuus tai -painottomuus on vuosien aikana omaksuttu ja sillä voi olla vaikutusta monen soittotekniikkaan ja siihen miten työkalu kourassa käyttäytyy. Samasta syystä on erilaisia kaulaprofiileja, erilaisia nauhoja (ohut/leveä, matala/korkea jne.)

Eli lopulta on kysymys siitä, mikä soittajasta tuntuu itselleen hyvältä.
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
LosLipos
14.11.2007 19:55:36
Piti iha kokeilla tuota nahkahihnaa ja komeestiha se toimi. Paljon parempi oli soittaa ku sai kitaran pysymää hyvin, pitämättä sitä. Kiitos tästä vinkistä! ;)
Mrezzye
15.11.2007 10:04:57

Minulla on Friedman Kelly ja jos molemmat kädet nostaa pystyyn ja hihna on liukasta mallia, niin kaula tuppaa painumaan vähän alaspäin. Jos oikea käsi on soittoasennossa, niin hyvin pysyy paikallaan eikä vasemmalla todellakaan tarvitse kaulaa kannatella. Nahkahihna tietysti estää eteenpäin niiauksen myös seisoskellessa vaikkapa kädet taskussa. Eli en näe tuota ongelmana. Onneksi uskalsin ostaa tuon kitaran ulkomailta testaamatta, vaikka kieltämättä minuakin askarrutti tuo kaulapainoisuus, josta olin huhuja kuullut.
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

Theodor
15.11.2007 21:01:17
H******i kun en oo ennen tullut ajatelleeksi...Mulla on ruvennut otekäsi väsymään v-mäisesti sillon tällön ku soittelen..voisko tää johtua justiin kaulapainoisesta kitarasta (jackson warrior)?..hihnakin on joku rimpula nyloni joka kyllä luistaa liiaksi..Vai olisiko kenties syynä tuo lättänä kaulaprofiili?
Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin
Theodor
15.11.2007 21:01:19 (muokattu 15.11.2007 21:01:37)
tuplathan sieltä sitte tuli..
Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin
Prkl
15.11.2007 21:18:49
H******i kun en oo ennen tullut ajatelleeksi...Mulla on ruvennut otekäsi väsymään v-mäisesti sillon tällön ku soittelen..voisko tää johtua justiin kaulapainoisesta kitarasta (jackson warrior)?..hihnakin on joku rimpula nyloni joka kyllä luistaa liiaksi..Vai olisiko kenties syynä tuo lättänä kaulaprofiili?

Ei oma warriori oo mitenkään erityisen kaulapainoinen, mutta tuskin se kaulastakaan johtuu, on se kuitenkin paljon paksumpi kuin esim. iban 1550:ssa, jolla on tullu enemmän soiteltua.
R.I.P. J.A-K
Theodor
15.11.2007 22:49:21
Ei oma warriori oo mitenkään erityisen kaulapainoinen, mutta tuskin se kaulastakaan johtuu, on se kuitenkin paljon paksumpi kuin esim. iban 1550:ssa, jolla on tullu enemmän soiteltua.

Niin no ei se kaulan paksuus niinkään, mutta muoto. Se kun on sellanen lättänä, joka ei anna tukea kämmenelle nimeksikään. Pitäis käydä testaamas joitain muita skeboja niin ehkä huomais onko vika kaulan profiilissa :)
Prkl
16.11.2007 09:36:58
Niin no ei se kaulan paksuus niinkään, mutta muoto. Se kun on sellanen lättänä, joka ei anna tukea kämmenelle nimeksikään. Pitäis käydä testaamas joitain muita skeboja niin ehkä huomais onko vika kaulan profiilissa :)

No toisaalta eipä se iban kaulakaan mitenkään tukea anna, lähestulkoon saman muotoinen mutta ohuempi. :P Joo kannattaa kokeilla, ittekkään en enää oikein tykkää noin ohuista kauloista, mutta ei niistä kuitenkaan käsi oo kipeäksi tullu. Olisko soittoasento muuten huono tai jännität liikaa kättä?
R.I.P. J.A-K
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)