Aihe: Pieni palkankorotus..??
1 2 3 4 5
brunorygseck
15.11.2007 11:35:34
Olihan sitä jalua vähän nautittu ennenkuin tuli avauduttua mutta...

Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Sama sille, onko se tämänhetkinen keikkapalkka 10 vai 1000 euroa, kunhan kaikki saisivat korotuksen hintoihin. En nyt lähtisi vääntämään torttua siitä kuka on ammattilainen. Tai amatöörit polkevat hintoja ja vievät työt. Näistä aiheista on keskusteltu ja mihinkään ei päästä. "Niinku maho lehmä vetteen paskantais..."

Jos vielä vähän vääntäis rautalangasta. Vuosi sitten diesellitran sai 20senttiä halvemmalla kuin nyt, palkka pysyy kuitenkin vuodesta toiseen samana. Kuinkahan monta vuotta persnahka kestää tällaista...

80eurolla en lähtisi mihinkään, no ehkä paikalliseen vanhainkotiin vetämään eldankajärveä, hyväntekeväisyydestä (kai siitä joku saattais tykätäkin?)..

Oon vielä poijjaanmulukku, mutta käsitykseni mukaan tanssikulttuurin kuolemista on ennustettu jo vuosikymmeniä. Kertokaa sit mullekin kun se oikeasti kuolee. Voip sitten siirtyä muihin hommiin, oon ajatellu sentraalisantran hommia...
Parempi housut paskassa kuin paskat housuissa
KoskPaavo
15.11.2007 12:11:51
On se täällä etelässä jo kuollut, villi arvaukseni on että 5% on oikeaa rahaa keikoista saavia soittajia 20 vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
half
15.11.2007 12:21:24
On se täällä etelässä jo kuollut, villi arvaukseni on että 5% on oikeaa rahaa keikoista saavia soittajia 20 vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna

On se 20 vuoden takainen systeemi kutakuinkin kuollut täällä etelässä. Toisaalta on auennut muita "markkinarakoja", kun pitää silmänsä ja korvansa auki ja vaivautuu vähän näkemään vaivaakin.
KoskPaavo
15.11.2007 12:23:49
On se 20 vuoden takainen systeemi kutakuinkin kuollut täällä etelässä. Toisaalta on auennut muita "markkinarakoja", kun pitää silmänsä ja korvansa auki ja vaivautuu vähän näkemään vaivaakin.

Näin on, IsoJ on ihan oikealla tiellä. Respektiä vanhalta kyynikolta.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
uruttaja
15.11.2007 12:31:18 (muokattu 15.11.2007 12:58:58)

Väärä arvio. Täällä on enemmän ammattibändejä tällä hetkellä ku 10 tai 20 vuotta sitten.

EDIT: Palkankorotus tuli 1.11.2007.
KoskPaavo
15.11.2007 13:28:52
Väärä arvio. Täällä on enemmän ammattibändejä tällä hetkellä ku 10 tai 20 vuotta sitten.

EDIT: Palkankorotus tuli 1.11.2007.

Puhuinkin etelästä , tässä sadan kilometrin säteellä ei varmasti ole 20 ammattibändiä ja porukkaa on satojatuhansia.
uruttaja
15.11.2007 13:50:28
Puhuinkin etelästä , tässä sadan kilometrin säteellä ei varmasti ole 20 ammattibändiä ja porukkaa on satojatuhansia.

Kumman syy?

Etelästä on pidempi matka pohjoiseen kuin pohjoisesta etelään. Tästä on puhuttu aiemminkin.
KoskPaavo
15.11.2007 13:52:43
Kumman syy?

Etelästä on pidempi matka pohjoiseen kuin pohjoisesta etelään. Tästä on puhuttu aiemminkin.

Olet oikeassa , ennen täältäkin ajettiin sinne kovin , nyt ei aja kuin "Onnenmaa"-orkisteri kun Rahka-Eskokin on edesmennyt.
uruttaja
15.11.2007 13:56:29
Olet oikeassa , ennen täältäkin ajettiin sinne kovin , nyt ei aja kuin "Onnenmaa"-orkisteri kun Rahka-Eskokin on edesmennyt.

Kapakkabändien keikkamarkkinoiden painopiste on tästä hiukan pohjoiseen.

Saitko sä Isoj ihan oikeasti Rovaniemen keikasta 635 euron kilometrikorvaukset palkkasi/yrittäjätulosa päälle?
baron
15.11.2007 14:10:29

Kapakkabändien keikkamarkkinoiden painopiste on tästä hiukan pohjoiseen.

Saitko sä Isoj ihan oikeasti Rovaniemen keikasta 635 euron kilometrikorvaukset palkkasi/yrittäjätulosa päälle?

Mulle ainaskaan ei makseta, siksi en tulekaan sinne, pitäkää hyvänänne!
Saatteko te kun tulette stadiin?
"Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
uruttaja
15.11.2007 14:20:08
Mulle ainaskaan ei makseta, siksi en tulekaan sinne, pitäkää hyvänänne!
Saatteko te kun tulette stadiin?

Ei kuuttasataa mutta joitain satoja kyllä,
isojussi
15.11.2007 16:04:40 (muokattu 15.11.2007 16:13:44)

Laskutus oli sovittu veloitus per päivä jonka päälle tuli lentoliput, kokopäiväraha ja majoitus.

Eli käytännössä oikeasti sain. Laske itse, mitä maksaa Pirkkala-Helsinki-Rovaniemi menopaluu ja neljä yötä Cumuluksessa.

E: Laskutettavaa summaa ei mun tarvi paljastaa, muuta kun sen verran, että koska tilaaja huolehti matkakuluista, oli se toki normia pienempi, mutta verotettavaa tuloa jäi reilusti yli tessin.

E2: Erikoista, että säkin pidät mua niin vihreenä, että painelen tonne vaikka omalla kustannuksella.

Voi olla, että kaupan-/sopimusten teossa multa löytyy yks mnetin vahvimmista ammattitaidoista, vaikken monen mielestä mikään muusikko ookkan, keikkani saan tehdä selkä suorana, sopimuksia polkematta. Toisin kuin monet "ammattilaiset". Mä myyn osaamistani, en halpaa keikkahintaa.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Ukko
15.11.2007 16:21:39

"pikku pirulle" (hehe) vastaan, että ammattilainen saa tästä hommasta leipänsä ja amatööri vaan harrastaa. Muita määritelmiä ei voi olla. Välimuotoja toki. Riittävä ammattitaito on se, millä pääsee haluamilleen keikoille..

Toi ei varmaankaan voi tarkoittaa mua mutta vastataanpa silti. Jos joku ottaa esim. 50 % tuloistaan duunista A ja 50 % tuloistaan soittohommista, on hän nähdäkseni ammattilainen siinä missä se täysipäiväinenkin muusikko. No näkökanta kysymyksiähän nämä tietty ovat.
Ukko
15.11.2007 16:28:07

Tai amatöörit polkevat hintoja ja vievät työt. Näistä aiheista on keskusteltu ja mihinkään ei päästä. ...

Toi "amatöörit vievät työt" ei oikein kuulosta realistiselta tai jokin mättää ja pahasti. Esim. meikäläisen leipätöissä (= remppahommat) ei amatööreillä ole mitään asiaa kehiin pitkässä juoksussa. Amatööriltä ei vaan homma taitu ja tilaaja huomaa sen aika vikkelästi ja loppusumma on tulos tai ulos. Eli....onko soittohommat niin helppoja että ne luonnistuvat keneltä tahansa koska niitä voi kaikesta päätellen tehdä kuka tahansa vai eikö tilaaja välitä paskankaan vertaa lopputuloksesta kunhan vaan pääsee halvalla.
KoskPaavo
15.11.2007 16:32:21 (muokattu 15.11.2007 16:32:33)
"tilaaja välitä paskankaan vertaa lopputuloksesta kunhan vaan pääsee halvalla."
Kyllä se usein noinkin on.
Sertzo S
15.11.2007 17:01:34

Näin nimenomaan.
baron
15.11.2007 17:07:44

Eikä paljon paskan vertaa lopputuloksesta vaikka hintakin olisi kohdallaan!
Enhän mä muuten olisi kuvioissa:-)
"Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
isojussi
15.11.2007 17:45:41 (muokattu 15.11.2007 17:46:18)

Pahinta tässä on, että ammattilaiset olettavat asian olevan pääsääntöisesti noin ja monen työn jäljessä ja varsinkin työhönsä suhtautumisessa se näkyy.

PS: Se "pikku piru" et oo sä, Ukko.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
KoskPaavo
15.11.2007 19:04:18
Pahinta tässä on, että ammattilaiset olettavat asian olevan pääsääntöisesti noin ja monen työn jäljessä ja varsinkin työhönsä suhtautumisessa se näkyy.

PS: Se "pikku piru" et oo sä, Ukko.

Sitten sen täytyy olla minä , mä pidän itseäni "kyynis-realistina". Omasta mielestäni oon niin paljon nähnyt ja kiertänyt että omanlaiseni näkemyksen olen tästä tanssimusiikkigenrestä saanut. Muista musiikkilajeista en tiedä sitäkään vähää.
Jostain kumman syystä mä kuitenkin edelleen treenaan keskimäärin tunnin joka päivä, jotain ?? varten.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)