Aihe: "ampiaissärö"
1
musicman92
13.11.2007 01:03:31
okei, eli etsin tuollaista "ampiassäröä" (type o negative, him) ja varusteina olisi jackhammer pedaali ja peaveyn vahvistin. olen itse niitä namikoita pyöritellyt jo kyllästymiseen asti ja siksi kysynkin apua ja vastausta kysymykseen onko noilla kamoilla edes mahdollista päästä lähelle sen tyyppistä saundia?

saundin tulisi olla siis bassoinen mutta silti kirkas ja terävä, mutta ei mikään räjähtävä.

mikäli noilla kamoilla ei voi tavoitteeseeni päästä, niin millä?

kitarani on tokai sg eli humbucker mikit.
Umas
13.11.2007 01:16:20

okei, eli etsin tuollaista "ampiassäröä" (type o negative, him) ja varusteina olisi jackhammer pedaali ja peaveyn vahvistin. olen itse niitä namikoita pyöritellyt jo kyllästymiseen asti ja siksi kysynkin apua ja vastausta kysymykseen onko noilla kamoilla edes mahdollista päästä lähelle sen tyyppistä saundia?

saundin tulisi olla siis bassoinen mutta silti kirkas ja terävä, mutta ei mikään räjähtävä.

mikäli noilla kamoilla ei voi tavoitteeseeni päästä, niin millä?

kitarani on tokai sg eli humbucker mikit.

Fuzz?
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Stoner to the boner
saastara
13.11.2007 02:10:13
Fuzz voisi tosissaan olla kova sana.. Typen kitarakamoista en ole tietoinen mutta ainakin Linde kuluu pitävän mukanaan melkoista fuzz-armeijaa mukanaan.

Semmoinen juttu tuli myös mieleen, että kitaran tonejen kanssa kannattaa suorittaa avoitna testausta soundin "möyhimiseksi".
-This is madness! -Madness? This is m.neeeeeeeeeeeet!!!!!!1
trih
14.11.2007 15:36:37
Typen kohdalla kannattaa muistaa että se on se Steelen bassosärö mikä on aivan älytön ampiainen. Steele on ite sanonu että haluaa keskiäänet pois ja paljon bassoa ja "fizziä" yläpäähän. Kennyn kitarasoundi on ollut Rectosta lähtösin jollei ole viimeaikoina muuttanut setuppiaan. Ainakin jossain haastiksessa sanoi että studiokäytössä on vanha Recto. Steele käyttelee Bossin pedaaleja.
Enemmän säröä ja vähemmän middleä.
Sicktoid
15.11.2007 04:37:36 (muokattu 15.11.2007 04:38:50)
Paska marsu paskalla elementillä (=fuzz), volat kaakkoon ja tonea pois kitarasta... Sillä ainakin itsellä lähtenyt :P

Mutta joo, kitaran tonesäädin on melkeinpä se avainjuttu noiden soundien kans.
Liikaa ei ole tarpeeksi.
Sensonic
15.11.2007 15:59:53
Jos haluaa kuulla kunnon "ampiaissäröä", niin sitten kannattaa kuunnella Mick Marsin soolo Mötley Crüen "Generation Swine" -levyllä olevasta "Glitter" -biisistä. Siinä sitä vasta onkin ampiaisäröä ;-) Aika siisti soundi tehty "rotation speaker" -efektillä.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KP3C, Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, ADA Pitchtraq, Digitech GSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini jn
ninos
15.11.2007 22:22:36

Kuten ylhäällä sanottu kannatan Fuzzia. Oktaaveri lisukkeeksi voisi tuoda sitä ampparia lisää saundiin, ellei mennä jo hyttysen puolelle
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)