Aihe: Pieni palkankorotus..??
1 2 3 4 5
brunorygseck
14.11.2007 02:49:45
Tässä sitä nyt sitten katsellaan kun suuri osa palkansaajista saa hyvät korotukset omiin taksoihin. Sairaanhoitajat vaativat oikein kunnon mälliä itselleen(minä kyllä mällit näytän..)

Mites me kusiset humppamuusikot?

Analyytikot tuumivat inflaation nousevan jyrkästi kyseisten palkankorotuksien vuoksi. Humppamiehet eivät osaa ajatella tätä ollenkaan. Kuka T.Turakainen olisi maksanut esim. vuonna1997 13euroa (miltei 80markkaa) tanssilipusta. Hinnat ovat siis nousseet, muttei tekijöiden palkat..

Siispä ehdotan:

Amatöörimuusikon palkka 100eurosta 110euroon, bändin taksa 1000eurosta 1100euroon, tähtiartistin keikkaveloitus 2000eurosta 2200euroon..

Mikähän yhteisö ajaisi tätä..??

Minä hkökohtaisesti en uskalla tätä kenellekään ehdottaa, ohjelmatoimisto antaa potkut, bändiliideri antaa potkut, artisti antaa potkut, liitto antaa potkut.. Kaikki kyllä kumartelee mut silti..

PRKL
Parempi housut paskassa kuin paskat housuissa
isojussi
14.11.2007 05:16:35 (muokattu 14.11.2007 05:21:41)
Jaaha - taas joku leveilee keikkaliksoillaan.

Amatöörimuusikon? Amatööribändin?

Luepas ensin tuota mennyttä liksakeskustelua täältä.

Ongelma ei ole amatöörien privakeikoissa, vaan ammattilaisten julkivedoissa.

Nytkin tekevät alle liiton tariffien, kun eivät kuulemma muuten saa keikkoja. Kylmä söyrinki perseen ympärillä uskalletaan nippa nappa edes tessi ottaa.

Rautainen, paljon privapuolen turaajia kovempi ammattitaito ei auta.

Mä oon niin paljon hakannu päätäni seinään näitten humppapaskahousujen kanssa, kun mitään muutosta tai parannusta ei voi edes yrittää ajaa tai keikat loppuu. *yhyy - niisk*

Oli se sitten oman liiton tariffeista kiinni pitäminen tai jonkin hotelliketjun aisoihin pistäminen.

Toisaalta - olispa taas kiva saada tän päivän päivitys koottuihin selityksiin alan miehiltä. Haastanko oikein nimimerkkien kanssa - vai riittääkö cohonesit ees täällä nickin suojista vastailuun?

EDIT: Mun lääke olis, että jos toimisto ei maksa, niin myydään itte. Jos joku paikka ei maksa, niin olkoot ilman. Tää on ihan meistä ittestä ja omasta saamattomuuden tasosta kiinni. Elävän musiikin kenttä on kumminkin ollut niin kovassa rakennemuutoksessa jo niin pitkään, että kohta noi kapakkakeikat on sitä marginaaliosastoo.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
jjsound
14.11.2007 07:34:06
...Ongelma ei ole amatöörien privakeikoissa, vaan ammattilaisten julkivedoissa.

...

Mä en nyt oikein ymmärrä tota?
"No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..."
Fuzzy Boner
14.11.2007 07:53:48
Mikä on ammattilaisen määritelmä?

(Päästetään peto irti)
Neljä Ruuvia
14.11.2007 08:03:32

Amatöörimuusikon palkka 100eurosta 110euroon,

Tässähän puhutaan jo ammattimiesten palkoista!
Sertzo S
14.11.2007 08:28:32 (muokattu 14.11.2007 08:29:18)
Lopetin keikkailun tällä talousalueella kokonaan ainakin pändituurausten osalta, kun tuo liksa olisi ollut 80 ekua yleensä aina, jota tarjottiin. Harvan haitarikeikan saatan joskus tehdä yksin, mutta yllä olevalla hinnalla on turha pyytää. Eipä ole kyllä pyydettykään, sillä paikalliset haitaripaavot ja muut harrastajat tekevät varmaan ne mielellään ja jopa ilmaiseksi kahvi ja pullapalkalla.
Sertzo S
14.11.2007 08:30:31
Tässähän puhutaan jo ammattimiesten palkoista!

Kyllä tuolla hinnalla voisi tunnin turskuttaa haitaria.
tope2
14.11.2007 14:09:25
Perinteinen hummpakeikkailu alkaa luultavasti oleen lähitulevaisuudessa katoavaa kansanperinnettä. Paljon riippuu tietysti, miten "uudet sukupolvet" ottavat tanssi- ja iskelmämusiikin omakseen. Enkä tarkoita nyt lavatansseissa pyöriviä nuoria nk. tanssihölmöjä, vaan kokonaisia ikäryhmiä.. Jos ei tanssiravntoloissa käy jengia, kysyntää tanssibändeille (oli ne sitten ammattilaisten tahi päivätyöläisten) ei synny ja keikat loppuu jonain päivänä lähes kaikilta. En tiä, liittyikö taaskaan alkuperäiseen aiheeseen kommenttini!!?? heh..
Sertzo S
14.11.2007 14:18:12
Perinteinen hummpakeikkailu alkaa luultavasti oleen lähitulevaisuudessa katoavaa kansanperinnettä. Paljon riippuu tietysti, miten "uudet sukupolvet" ottavat tanssi- ja iskelmämusiikin omakseen. Enkä tarkoita nyt lavatansseissa pyöriviä nuoria nk. tanssihölmöjä, vaan kokonaisia ikäryhmiä.. Jos ei tanssiravntoloissa käy jengia, kysyntää tanssibändeille (oli ne sitten ammattilaisten tahi päivätyöläisten) ei synny ja keikat loppuu jonain päivänä lähes kaikilta. En tiä, liittyikö taaskaan alkuperäiseen aiheeseen kommenttini!!?? heh..

Voi hyvinkin olla noin, kuten ennakoit - aika näyttää.

Nämä palkkausasiat ovat sellainen ikuisuusaihe näissä keskusteluissa.
Kysynnän ja tarjonnan laki ne pääosin määrää edelleenkin, oli tes-sopimukset millaiset tahansa. On niin paljon harrastelijapändejä, joille keikoille pääsy on tarkeämpää, kuin palkkaus ja heitä liimikset hyväkseen käyttävät sen kun ehtivät tai pändit myyvät itsensä sillä hinnalla millä keikoille pääsevät. Tämä asia ei korjaudu koskaan, se on jo nähty iät ajat aina vain pienenevillä markkinoilla. Harvoilla ja kysytyillä pändeillä, sekä solisteilla menee vielä ok. ja jopa oikeinkin hyvin. Tulevaisuutta voimme vain ennustella.
Musiikkia korville
14.11.2007 15:21:40

Kysynnän ja tarjonnan laki ne pääosin määrää edelleenkin, oli tes-sopimukset millaiset tahansa. On niin paljon harrastelijapändejä, joille keikoille pääsy on tarkeämpää, kuin palkkaus ja heitä liimikset hyväkseen käyttävät sen kun ehtivät tai pändit myyvät itsensä sillä hinnalla millä keikoille pääsevät. Tämä asia ei korjaudu koskaan, se on jo nähty iät ajat aina vain pienenevillä markkinoilla. Harvoilla ja kysytyillä pändeillä, sekä solisteilla menee vielä ok. ja jopa oikeinkin hyvin.

Nimenomaan näin. Tämän takia mun mielestä on väärin arvostella ammattilaisia, jotka tekee työkseen julkisia tanssipaikkakeikkoja hinnanpolkemisista tai muusta vastaavasta. Jokainen varmasti pyrkii saamaan sen hinnan, mikä itselle kuuluu tai jopa enemmän, mutta minkäs teet jos ei maksajaa löydy?..

Tuossa kommentissa en puhunut itsestäni enkä meidän bändistä ja tämä huomio vaan sen takia, ettei joku ala taas spekuloimaan toisen käden tiedoilla.
By: MK
KoskPaavo
14.11.2007 15:22:06
Mä olen jo yli kymmenen vuotta ainokassismaisesti ennustanut että paritanssiminen loppuu tähän sukupolveen johon itsekin kuulun. Kysynnän vähetessä palkkaa ei saa perinteisin keinoin , pitää olla "lehmäpukua" yms (sori Jussi) , jotka nekään ei auta pitemmän päälle . (sori Jussi) Tissi ja perse ovat ne kestomyyjät jotka toimivat vielä pitkään.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Musiikkia korville
14.11.2007 15:25:02

Mä olen jo yli kymmenen vuotta ainokassismaisesti ennustanut että paritanssiminen loppuu tähän sukupolveen johon itsekin kuulun. Kysynnän vähetessä palkkaa ei saa perinteisin keinoin , pitää olla "lehmäpukua" yms (sori Jussi) , jotka nekään ei auta pitemmän päälle . (sori Jussi) Tissi ja perse ovat ne kestomyyjät jotka toimivat vielä pitkään.

Jussilla onkin ainakin toistaseks hyvä tilanne sen puoleen, että sillä on tuote, jonka myynnissä ei ole kilpailua. Sillon on vara pyytää ja maksajiakin löytyy.
By: MK
Sertzo S
14.11.2007 15:28:00

Me, jos mitkä, tiedämme tämän ja hyvän, kun jo aikanamme huomasimme keikkojemme vähentyvän. Kilpailtiin keikoista kanssa puolalaisten, jopa joskus saamisistamme pändärinaisten. ;)
Ukko
14.11.2007 16:14:11

Mikä on ammattilaisen määritelmä?

(Päästetään peto irti)

Se on ammattilainen joka saa keikastaan rahaa. Oli sitten kokoaikainen tai puoliaikainen. Tuloa mitä tuloa. Tuohon palkankorotukseen ei voi sanoa muuta kuin sen että muusikoiden tarttis ottaa oppia Tehyltä. Hommat loppu jos ei palkat nouse. Tää tars myös puolivillaisten 300 euron bändien tajuta. Ite pistin pillit pussiin rokettiroll bändissä kun kävi täysin selväksi että rahakeikkoja ei siinä poppoossa tipu eikä osa poppoosta ollut edes kiinnostunut soittamaan taloudellista hyödykettä vastaan. Ajattelin omalta osaltani jättää ne keikat nuoremmille ja innokkaammille yrittäjille joille riittää keikkapalkkioksi pari kaljaa ja pitsa.
Sertzo S
14.11.2007 16:15:30
Se on ammattilainen joka saa keikastaan rahaa. Oli sitten kokoaikainen tai puoliaikainen. Tuloa mitä tuloa. Tuohon palkankorotukseen ei voi sanoa muuta kuin sen että muusikoiden tarttis ottaa oppia Tehyltä. Hommat loppu jos ei palkat nouse. Tää tars myös puolivillaisten 300 euron bändien tajuta. Ite pistin pillit pussiin rokettiroll bändissä kun kävi täysin selväksi että rahakeikkoja ei siinä poppoossa tipu eikä osa poppoosta ollut edes kiinnostunut soittamaan taloudellista hyödykettä vastaan. Ajattelin omalta osaltani jättää ne keikat nuoremmille ja innokkaammille yrittäjille joille riittää keikkapalkkioksi pari kaljaa ja pitsa.

Tähän on tultu ja piste.
Sertzo S
14.11.2007 16:18:21
Jussilla onkin ainakin toistaseks hyvä tilanne sen puoleen, että sillä on tuote, jonka myynnissä ei ole kilpailua. Sillon on vara pyytää ja maksajiakin löytyy.

Näin varmasti on ja tervettä yrittelijäisyyttä toimissaan. Kannustukseni.
isojussi
14.11.2007 21:22:07
Näin varmasti on ja tervettä yrittelijäisyyttä toimissaan. Kannustukseni.

Kiitos Setä ja MK.

Joo - ja koko aja on mietintä myssyssä, miten tilanne pidetään jatkossakin sellaisena. Eli - mitenkään tavallisia tanssibändejä missään määrin väheksymättä - mun tuote pitää mun filosofian mukaan olla sellainen, että asiakas miettii, ottaako se mut vaiko vaan pelkän tanssibändin.

Mutta mikä pistää näkemään punaista on flegmaattinen yrittämättömyys.

ja sille yhdelle "pikku pirulle" (hehe) vastaan, että ammattilainen saa tästä hommasta leipänsä ja amatööri vaan harrastaa. Muita määritelmiä ei voi olla. Välimuotoja toki. Riittävä ammattitaito on se, millä pääsee haluamilleen keikoille.

Etiikkakysymykset on sit erikseen

ja jääräpäiset periaatteet.

Mutta tehkää nyt perkele äijät jotain - ei teidän vittu tarvii ihan oikeesti pitää itseenne niin huonoina, että rahasta pitää tinkiä keikoille päästäkseen. Mä oon varmasti mukana rintamassa ja on se munkin etuni jos hummpaliksat nousee.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
mack the knife
14.11.2007 22:12:02
On se jännää olla kahdessa työssä yhtä aikaa, missä ei lakkoilut tai vastaavat nosta palkkoja mihinkään.

Vituttaa ku Mäkitalon Väinöä.
COVS n:o 1.
baron
15.11.2007 01:24:08

On se jännää olla kahdessa työssä yhtä aikaa, missä ei lakkoilut tai vastaavat nosta palkkoja mihinkään.

Vituttaa ku Mäkitalon Väinöä.

Kyllä mun keikkaliksat nousee. Eilisiltanakin tuli uusi "ennätys".
OK, tietysti kun tarpeeksi alhaalta lähtee, ei ole muuta suuntaa kuin ylöspäin.
"Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)