Aihe: vahvistin + kaappi, mutta mitkä?
1
kosmonautti5000
13.11.2007 07:58:06
typerän tuntusta kirjottaa jo niin moneen kertaan kysyttyjä juttuja, mut ei vaan tahdo saada kerättyä sitä tietoa yhteneväks nipuks..
siis, vahvistin ja kaappi pitäs laittaa hankintaan, mutta mitään vuoden päästä päivitettävää en tahtois ruveta hankkimaan.
ensin vahvari: perus putki vs. trankku. soundin pitäis olla tarkka ja selkeä, pienenpieni pehmeä särökään ei pahitteeksi. kuulostaa putkeen kallistuvalta? voiko trankkuvehkeet tarjota mitään vastaavaa? ne kaiketi puhdasta ääntä antaa kuitenkin ihan hyvin?
sitten kaappi: monet on näyttänyt suosivan 4x10 + 1x15 yhdistelmää, mutta onks se tarpeeksi vai pitäskö hankkia jtn vielä isompaa?
ja molemmat yhdessä: kombon pitäis taistella 100w putkinuppia ja 4x12 kaappia vastaa (siis kitaravehkeitä. molemmat laatukamaa) jäämättä jalkoihin ja puuroutumatta keikoillakaan. potkua ja hyvää soittoon vastaavuutta siis kaivataan.
ja ei, niiden ei tarvi olla alle 1000e budjetissa vaan sitä tavaraa mikä tarjoaa haluttua tulosta (halpa kun harvemmin on hyvää), joskaan kuitenkaan en überpro laitteisiin ylläkään :P
auttakaa minut pois kitaravahvistimien läpi soittamisesta :(
fh
13.11.2007 09:06:49
Itse soitan G&K backline 600 nupilla ja kahdella warren 211pro kaapilla. Lähes aina keikoilla miksaajat sanoo, että vaikea saada balanssiin kaikkea, koska lavalta tulee niin kovaa...

Rumpali soittaa todella kovalla kädellä, joten volumet lavalla on sitten muotoutunut tuollaisiksi.

Sitten siihen kysymykseen. Itse pärjään kovasti noilla kamoilla keikoilla. Ei ole ollut mitään ongelmaa ja nupissa olisi varaa vaikka kuinka vielä. Nupin tehot 300w trankkutehoa ja kaapit 400w/8ohm.

ko. nupissa on särökanava, mutta se on aika sirkkeliä...Buustilla ajamalla puhdasta kanavaa yli saa sellasta kivaa pikkuista "murinaa".

Jos nyt haluaa asiaa käännelllä niin 6x10 olisi hyvä vaihtoehto jos nyt ostaisin kaappeja.

Noissa omissa kamoissa suuri plussa niiden kevyt roudattavuus!
En mä enää tiedä mitä mä haluan.
balzary
13.11.2007 09:21:06

Mä nappaisin tämän nupin pois sen kummemmin aikailematta:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=197786

Todella hyväsoundinen ja tehokas nuppi. Siihen alle sitten joku hyvä kaappi niin jo alkaa puntti tutisemaan!
ahmake
14.11.2007 14:44:10
mulla on behringer bx4500 nuppi, asdown mag410t ja siihen viel boss me50b multiefekti ja keppi esp/ltd ax..kyllä soi!!!
ahmake
15.11.2007 10:07:27
kyllähän nuo ashdownit on hyviä ja tässä muutamat herrat jotka käyttää kyseistä merkkiä:
Adam Clayton (U2), Shavo Odadjian (System of a Down), James LoMenzo (Megadeth), Mark King (Level 42), Guy Pratt (Pink Floyd) ja Nate Mendel (Foo Fighters)
ötzi
15.11.2007 16:18:42
Shavo Odadjian kyllä vaihtoi Ashdowniin, en tiedä mistä syystä. Kumpaakaan merkkiä en ole päässyt testaamaan niin paha sanoo midis
Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin
J.Hollström
15.11.2007 18:31:35
Kaikille merkeille löytyy kovia nimiä, niillä on turha spekuloida.

Mutta, jos lähdetään siitä, että otetaan parasta mitä rahalla saa, niin putkiosastolla lähtisin Ampegin kelkkaan, ja transistorissa Markbassin talliin.

Ai miksi, no kun noista on ittellä parhaat kokemukset. Muuta perustelua en osaa kertoa.

Molemmissa on huonot puolensa, Ampegissa huono saatavuus ja roudattavuus, Markbassissa eksoottiinen ulkonäkö.
Dropped C
15.11.2007 19:23:18
Molemmissa on huonot puolensa, Ampegissa huono saatavuus ja roudattavuus, Markbassissa eksoottiinen ulkonäkö.

Tämä on kyllä hieman offtopic, mutta ainakin Markbassin classic sarjan kaapit näyttivät todella mageilta, kun Soundstoressa Kalliossa sellaiset oli (4x10 ja 6x10). Ne muut Markbassin kamat kyllä sitten olivat rumia.
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)