Aihe: Ostin Vetan! Kokemuksia?
1 2
Meisseli
12.11.2007 14:52:34

Hah! Loppu se pedaalien kytkeminen. Tosin tää painaa ihan vitusti.
Pitäsköhän alkaa voimaileen.
www.strangefruit-band.net www.groovinghighallstars.com www.ketolajawitikainen.com Syksyistä meininkiä.
McNulty
12.11.2007 14:54:26
Kaverin Vettaa kaupassa aikanaan ihmettelin kun oli hälle tilattu. Takana taisi olla pari PC-koteloista tuttua tuuletinta. Kenties 80x80 tai 120x120 mutta kuitenkin. Kyllähän sillä hätätilassa tukan kuivaa.
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
Insane Kane
12.11.2007 15:04:30

Onnea.
Sun katu-uskovaisuus tipahti just nollasta miinus 200 selssiusasteeseen.
Varmasti ihan pätevä peli.
Ei näin! >=)
Tami
12.11.2007 15:22:44 (muokattu 12.11.2007 15:26:12)

Mulla oli kanssa kombo-mallisena, ja on kyllä iso (liian iso) ja painava laite. Mulla olleista mallintavista toi oli kyllä ehdottmasti parassoundisin laite.
Loppujen lopuksi ruuvailu on helppoa kunhan sielunelämän oppii tuntemaan. Soundit olivat aluksi kauhea pettymys, mutta kun aloin soundien teon ihan puhtaalta pöydältä ja tein soundeista "simppeleitä" niin johan potki.. Ja sillä isolla polkimella sai vähintään riittävän monipuolisen soundipaletin aikaseksi. Mulla soundit oli enimmäkseen tehty niin että samassa presetissä oli a- vahvistin cleanina ja b-vahvistin oli sama mallinnos säröllä => 1. ja 2. kanava normistyrkassa. Mä en niihin mesansäröt ja fenkun kliinit yhdistelmiin jaksanut paneutua vaan ajattelin enempi perinteisellä mallilla....

Hieno laite kaikinpuolin. ..... semmoisen voisi toisaalta nuppimallina vielä hankkiakkin.. hinnathan noissa alkaa olemaan jo ihan siedettävällä tasolla...

Olikos tuo se uudenkaupungin laite, joka oli/on torilla?
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... Neulo, Sami imas oluen....
Lärvätsalo
12.11.2007 15:32:52
Vettoja en hirveästi ole nähnyt torilla, kertooko se siitä että käyttäjät ovat yleensä tyytyväisiä laitteeseen, vai jotain muuta?
Youtube your shred or it didn't happen!
tracyjacks
12.11.2007 15:39:41 (muokattu 12.11.2007 15:40:23)
Vettoja en hirveästi ole nähnyt torilla, kertooko se siitä että käyttäjät ovat yleensä tyytyväisiä laitteeseen, vai jotain muuta?

Luultavasti, ja ei varmaan mikään hirveen yleinenkään ole täällä Suomessa ainakaan. Tosi päteviä pelejä noi kyllä on, itse hommaan sellaisen kanssa tässä jossain vaiheessa, kun Torille tai johonkin tupsahtaa sopivana ajankohtana. :)
"Only God can save us!"
Tami
12.11.2007 15:42:29 (muokattu 12.11.2007 15:43:23)

Mä luulen, ettei noita Vettoja ole kovin paljon liikkellä koska ne ovat olleet uutena älyttömän kalliita ja kuitenkin niistä ei oikein käytettynä saa rahnua ( mallintavat jne jne). Niimpä ne jotka ovat tuommoisen uutena ostaneet eivät raaski niitä myydä persneton pelossa?? Laite itsessään on kuitenkin käypänen laite moneen vääntöön, joten käyttäjät lienevät myös melkoisen tyytyväisiä härpäkkeeseen..

Tosin onhna niitä nytkin siellä torilla useampi.. => ostoksille vaan...
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... Neulo, Sami imas oluen....
Lärvätsalo
12.11.2007 16:18:20
Tosin onhna niitä nytkin siellä torilla useampi.. => ostoksille vaan...

Blaah...mä oon puristi.
Youtube your shred or it didn't happen!
Meisseli
12.11.2007 23:32:28

Olikos tuo se uudenkaupungin laite, joka oli/on torilla?

Jep, sehän se.
www.strangefruit-band.net www.groovinghighallstars.com www.ketolajawitikainen.com Syksyistä meininkiä.
-Cale
12.11.2007 23:38:14
Itseänikin kiinnostaisi kokemukset kyseisestä laitteesta. Laitahan ketjun aloittaja jotain kunhan ehdit testailla, mielellään ääninäytteiden kera :) Tuo Vetta saundasi kyllä hyvältä Steve Howen käsittelyssä livenä.
joukov
13.11.2007 20:44:00
Vetta on erinomainen vahvistin, tosin herkkänahkaisen ei kannata sitä ostaa. Sen verran tulet saamaan moderneja laitteita pelkääviltä puristeilta ja tietämättömiltä idiooteilta kuittia kuten ylempää huomaat. :)

Suosittelen lämpimästi!
"I don't think, therefore I am."
tuluppa
14.11.2007 10:52:17

Vähintäänkin kiinnostava laitos kieltämättä. Omista ennakkoluuloista huolimatta poskettoman hyviä soundeja olen tuosta laitteesta kuullut lähtevän live-olosuhteissa. Mutta valitettavasti noita on kai levinnyt käsiin aika paljon.
Sanchez
14.11.2007 10:53:14
Itsekkin olen usein kuolannut tuon Vetan perään, mutta pelottaisi kyllä laittaa lähes 2000e mallintavaan laitteeseen. PODeihin olen ollut kyllä ihan tyytyväinen.

Miten tuo Vettta toimii esim. bändikäytössä?

Ja onko noita missään Suomessa testattavana?
Juzzu
14.11.2007 11:05:33 (muokattu 14.11.2007 11:06:19)
Miks tää menee aina tähän?

Kuuluu kitarakamat-palstan luonteeseen.
Komee diy-lespa, btw.
tracyjacks
14.11.2007 11:27:24
Itsekkin olen usein kuolannut tuon Vetan perään, mutta pelottaisi kyllä laittaa lähes 2000e mallintavaan laitteeseen. PODeihin olen ollut kyllä ihan tyytyväinen.

Miten tuo Vettta toimii esim. bändikäytössä?

Ja onko noita missään Suomessa testattavana?

Itse ajattelin jossain vaiheessa upottaa rahat tuohon Vettaan, pitää vaan myydä vahvistin ja efektit pois tieltä, kun ei niillä sitten paljoa tee enää - periatteessa.

Mutta niin bändikäytöstä mulla ei henkilökohtaisesti ole kokemusta, mutta esim. The Cardigansin kitaristi ja kosketinsoittajakitaristi soittelee Vetta-vahvistimilla, joten ihan hyvin ne varmasti toimii.
"Only God can save us!"
HeavyMachinery
14.11.2007 11:41:54

Itse ajattelin jossain vaiheessa upottaa rahat tuohon Vettaan, pitää vaan myydä vahvistin ja efektit pois tieltä, kun ei niillä sitten paljoa tee enää - periatteessa.

Mutta niin bändikäytöstä mulla ei henkilökohtaisesti ole kokemusta, mutta esim. The Cardigansin kitaristi ja kosketinsoittajakitaristi soittelee Vetta-vahvistimilla, joten ihan hyvin ne varmasti toimii.

Jaa...a

Ostin aikoinaan vetan ja se oli minulla reilun vuoden josta se vietti erillaisissa takuu huolloissa vajaan vuoden.

Ensimmäinen kone käynnistyi kerran ja toisella kertaa tuli ruutuun teksi : program error

Seuraava tuli ja sen ongelma oli tausta sirinä ja se kävi monesti huollossa kunnes tuli taas uusi kone...

En koskaan saanut siitä hyvää soundia bändin kanssa kotona nauhoitellessa se oli kiva lelu mutta ei se koskaan oikein minua ilahduttanut siihen nähden mitä se maksoi...
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
GuitarManiac32
14.11.2007 11:43:03
Olen käyttänyt Vettaani keikoilla ja bändikäytössä koko ajan, ja ainakaan teho ei lopu missään kesken. Joskus on tehoa liikaakin, esim. humppakeikoilla volumepotikka on ollut n. 2-3. Rokkikeikoilla kun on päässyt luukuttamaan kovempaa, on voimakkuus n. 4-5. Kotisoittoon ei laite kovin hyvin sovellu mielestäni. Global control-potikat ovat myös hyvä lisä keikkatilanteisiin. Tilat ovat aina erilaisia, ja joskus tarvii enemmän esim. bassoa. Global controlin ansiosta ei tarvi jokaisen soundin toneasetuksia muutella erikseen. Kotinauhoittelussa (ja studiossa) Vetta on myös kätevä (Podin tapaan, paitsi paremmilla soundeilla). Kannattaa hommata se iso floorboardi myös, saa paljon enemmän irti Vetasta. Olin myös yllättynyt, miten hyvät wahisoundit Vetasta saa irti. Omasta mielestäni Vetta on kyllä paras laite, jonka olen hommannut, kaikki boutique-efektit ja vahvistimet mukaanlukien.
Linkit rakennuskuviini: http://img335.imageshack.us/gal.php?g=reunalistapetsitoinenkulma9zj.jpg ja http://www.mikseri.net/users/kuvat.php?id=110922
olzzu
14.11.2007 12:31:31
Itselläni vetan II nuppiversio oli aikoinaan vuoden kutakuinkin. Ihan aktiivisesti soittelin sillä ja keikoilla toimi etenkin puhtaalla puolella verrattomasti, oli siellä paljon turhiakin mallinnoksia mutta sitten muutama enemmän kuin käyttökelpoinen. Eniten jäin kaipaamaan xlr ulostuloja ja säröpuolelta sitä uberin mallinnusta. Halpa oli kun mikä, käytettynä itsekin ostin.
Muusikon tavoitetteena on kasvattaa tukka, kasvattaa parta, tulla läskiksi ja siinä sivussa opetella soittamaan jos tarve vaatii.
rajajoki
14.11.2007 14:59:38 (muokattu 14.11.2007 15:01:58)

Et taida katella sit hirveen tarkkaan :)
Helvetin hyvä livepeli mun mielestä, fenkun kliinit loistavat ja 5150 mallinnus puhumattakaan efektipuolesta ja nimenomaan et pystyy rakentamaan vaik mitä ubercyber juttuja helposti, sais vaan myytyä niin ostaisin uusimman podin nauhotus hommiin heti, toi vetta on liian järeä siihen.

mulla siis vetta hd ja line6 412 slant ja fbx boordi myynnis tooril..
piiskaa sydäntalvella julkisesti!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)