Aihe: Kawai digipiano
1
mack the knife
14.11.2007 22:22:28
Heips!

Hjelp, hyvät ihmiset. Digipianoa olemme ostamassa, mutta umpi ummikoina. Muutamassa liikkeessä ollaan nyt käyty niitä vertailemassa, mutta vaikeaa on. Eniten meitä tähän mennessä on miellyttänyt Kawai CN-21. Mutta. Eräs tuttu sanoi, että vain Roland tai Yamaha kannattaa hankkia. Ja eräs kauppias sanoi, ettei hän ota Kawaita edes vaihdossa (myi itse Yamahaa ja kai jotain muutakin). Kertokaa siis, mikä ihme siinä Kawaissa sitten oikein on vikana? Ainut oikea perustelu minkä olen saanut on se, että sen jälleenmyyntiarvo on niin huono. Onko se siis heikko, huono sointinen vai vain aliarvostettu merkki?

On siinä paljon tuota samaa kuin uusien automerkkien kanssa. Kukaan ei tiedä periaatteessa niistä mitään, niin varmuuden vuoksi sanotaan, että ihan paska.

Ajattelepa niin päin, että jos tykkäät siitä Kawaista, niin se kestää kotikäytössä aivan helvetin kauan. Ei tarvi paljon vaihtoarvoja miettiä. Jos kymmenen vuoden päästä rupeat vaihtamaan, niin et sä siitä rolandista tai jamahasta paljon enempää saa.

Eli osta se Kawai, jos se miellyttää, mä oon sitä mieltä. Oma fiilis on parempi kuin kauppiaan merkkiuskollinen vedätys.
COVS n:o 1.
JPQ
15.11.2007 05:43:02

Aikas pska kauppias ettei ota kawaita vaihdossa tai sitten on kauppias joka ei tunne niiden arvoa eli tuntee omat merkkinsä muttei muita. Täällä päin ainakin joskus tuntui kaupan omat merkit tunnetaan jotenkin mutta muut on sitten vieraampia. joten voida hyvittää yms kun ei tiedetä arvoa,mallin ikää jne.
Siiseli
15.11.2007 13:08:10
Kiitos teille! Taidetaan sitten tosiaankin se Kawai ostaa, koska sen äänimaailma eniten omia korviamme miellytti. Hyvä kuulla, ettei siinä mitään varteenotettavaa vikaa pitäisi olla. Ammattimuusikoiksi emme aio tulla, joten eiköhän tuolla kotitarpeiksi pimuputtele :D
KoskPaavo
15.11.2007 13:39:38
99%:n todennäköisyydellä ihan hyvä peli , mä kokeilin kanssa Casio Priviaa josta on sanottu että aivan anuksesta koko peli. Itse en vaan mitään huonoa huomannut.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
JPQ
15.11.2007 14:33:39

Kiitos teille! Taidetaan sitten tosiaankin se Kawai ostaa, koska sen äänimaailma eniten omia korviamme miellytti. Hyvä kuulla, ettei siinä mitään varteenotettavaa vikaa pitäisi olla. Ammattimuusikoiksi emme aio tulla, joten eiköhän tuolla kotitarpeiksi pimuputtele :D

Muistathan virhevastuun joka varmaan aika pitkä ja siihenhän velvoittaa laki (takuutahan laki ei vaadi...) eli jos hajoaa tietyssä ajassa se pitäs saada valmistajan piikkiin korjaus.

KoskPaavo: pitkän päälle nykyajan Casio ongelman vasta näkeekin eli kestävyys voi olla huono. eräissä vanhoissa kotisoittimissa oli muutakin viritys,ja aivan kamalat soundit ei edes huonolla tapaa siistit ala ensimmäiset digisynat.(No ekat tarkoittaa nyt Roland D50,PPGWave jne)
Leikari
15.11.2007 15:35:16
sehän on selvä, että kauppias kehuu omaa merkkiään myös jälleenmyyntiarvolla.

ulkomaanlehdissä Kawai on saanut hyviä arvioita - kestävyydestä niissä luonnollisestikan ole voitu ottaa kantaa. laitteen yleinen ulkoinen toteutustapa kertoo kyllä sisuksistakin.

omaa kokemusta noista ei ole..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)