Aihe: Martin Mini Mac huolto. 1 | |
---|---|
![]() 14.11.2007 16:52:19 (muokattu 14.11.2007 17:04:18) | |
Tervehdys kaikille. Minulla olisi yksi viallinen Martin Mini Mac josta on palanut sekä lamppu, että lampun sytytin?. Mitähän tuollaisen korjauttaminen maksaa ja kukahan sen edullisesti tekisi? Kiitos. | |
![]() 14.11.2007 17:21:01 | |
Tervehdys kaikille. Minulla olisi yksi viallinen Martin Mini Mac josta on palanut sekä lamppu, että lampun sytytin?. Mitähän tuollaisen korjauttaminen maksaa ja kukahan sen edullisesti tekisi? Kiitos. Et ole sitten maahantuojalta kysynyt? http://www.electrosonic.fi/henkilokunta.html ja sieltä Jorma Eloheimo. turkulainen | |
![]() 14.11.2007 18:11:16 | |
Itse asiassa kysyinkin ja siellähän tuon homman varmasti saa hoidettua. Kuitenkin tuntiveloitus 80e tunti ja käyttö harrastusmeiningillä niin ei viitsisi polttaa useita satasia kyseiseen hommaan. Uuden sytyttimen ja lampun kuitenkin saa 150e:llä. | |
![]() 15.11.2007 01:04:03 | |
Eli nyt sitten on itse ratkottu ongelmaa eteenpäin toista ehjää laitetta hyödyntäen :) Eli rikki on ainoastaan musta möhkylä polttimon lisäksi joka on varustettu seuraavin merkinnöin B1002 SM ja möhkylässä on siis 2 kantaa ja siitä kulkee virta läpi. Möhkylä on viimeinen komponentti minkä jälkeen virtakaapeli kulkee lampun kantaan. Toisessa möhkylän kanoista lukee myös 100 C ja astemerkki. Eli aika varmasti kyseessä on termostaatti. Mistähän kyseisen komponentin saisi kivuttoman helposti ja järkevään hintaan. Jotenkin tuntuisi että bebekiltä en kyseistä palikkaa saa. Toinen kysymykseni koskee laitteen polttimoita. Alkuperäinen polttimo on Osram HTI 150 (150w) joka toimii 100 voltilla. Olisiko polttimo kuitenkin mahdollista korvata Osram HTI 152 polttimolla joka taas toimii 95 voltilla mutta on kuitenkin 150w. Kanta on sama. Hintaa vaan on puolet vähemmän mutta isompi mikä tässä kiinnostaa on polttimon käyttötuntien määrä joka on 2000 (vertaa hti 150 jossa vain 750 tuntia). HTI 152 polttimolla värilämpötila oli alhaisempi mutta mitä käytännön merkitystä lopulta jää jos vaihdan polttimot samalla kaikkiin laitteisiin? | |
![]() 15.11.2007 03:47:27 | |
Alkuperäinen polttimo on Osram HTI 150 (150w) joka toimii 100 voltilla. Olisiko polttimo kuitenkin mahdollista korvata Osram HTI 152 polttimolla On mahdollista ja toimii. Hintaa vaan on puolet vähemmän mutta isompi mikä tässä kiinnostaa on polttimon käyttötuntien määrä joka on 2000 (vertaa hti 150 jossa vain 750 tuntia). HTI 152 polttimolla värilämpötila oli alhaisempi mutta mitä käytännön merkitystä lopulta jää jos vaihdan polttimot samalla kaikkiin laitteisiin? Pähkäilin tätä hommaa itse muutama vuosi sitten ja ostin muutamia HTI 152-polttimoita juurikin MiniMACiin. MiniMACissahan se valoteho ei mikään huima ole. Omat kokemukset baariympäristössä oli sellasia että HTI 150-polttimolla MiniMAC on vielä jotenkuten käyttökelpoinen jos kone on ehjä ja optiikka täysin puhdas. HTI 152-polttimolla valoteho putoaa juuri sen verran että siitä vehkeestä ei ole enää mitään iloa. Lisäksi tossa tuli vielä esiin sellainen juttu että siitä HTI 152-polttimosta rupesi silminnähden häviämään loppukin potku n. 1000 tunnin jälkeen. Eli vaikka siinä polttimossa on vielä "tunteja jäljellä" niin se rupeaa olemaan jo niin hailakka että ei näy mitään. Voi olla mahdollista sekin että musta vain _tuntui_ siltä että tehot hävis, mitenkään hirveän analyyttisesti tätä hommaa ei tullut silloin ihmeteltyä. Joka tapauksessa, hommattiin jälleen HTI 150-lamppuja koneisiin ja sitten rupesi taas näkymäänkin jotain. Älä osta T-kaupasta B-laitetta. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)