Aihe: Vahvistinta etsimässä?
1
niilopi
14.11.2007 14:58:59
Noniin elikkä on tullut aika hankkia ensimmäinen serious vahvistin kitaralleni, jolla voin soittaa yömyöhään ettei se äiti herää siellä alakerrassa ja treenikämpällä bändin kanssa kovaa rullaten! Musiikkityyleistä voin sanoa että tarvitaan marshallin rokkiominaisuudet, ja voxin bluessi. Clear pitää olla myös erittäin kirkas. Hintaluokkaa siinä alle 500euron mutta mitä halvempi sen parempi. Sen olen myös huomannut että 30w ei riitä bänditoimintaan, joten veikkaisin että joku 80-100w voisi vastata tarpeitani. Itse en näistä vahvistimista tässävaiheessa oikein mitään tiedä, kun kitaransoittokin on vasta melko uusi harrastus, mutta miehen se on vienyt. Vinkkejä, kokemuksia, niitä kaivataan! Tällähetkellä nyt siis mielessä Marshallin nuppi ja kaappi tai VOXin n.80w combo ?
McNulty
14.11.2007 15:04:07 (muokattu 14.11.2007 15:07:44)
Noniin elikkä on tullut aika hankkia ensimmäinen serious vahvistin kitaralleni, jolla voin soittaa yömyöhään ettei se äiti herää siellä alakerrassa ja treenikämpällä bändin kanssa kovaa rullaten! Musiikkityyleistä voin sanoa että tarvitaan marshallin rokkiominaisuudet, ja voxin bluessi. Clear pitää olla myös erittäin kirkas. Hintaluokkaa siinä alle 500euron mutta mitä halvempi sen parempi. Sen olen myös huomannut että 30w ei riitä bänditoimintaan, joten veikkaisin että joku 80-100w voisi vastata tarpeitani. Itse en näistä vahvistimista tässävaiheessa oikein mitään tiedä, kun kitaransoittokin on vasta melko uusi harrastus, mutta miehen se on vienyt. Vinkkejä, kokemuksia, niitä kaivataan! Tällähetkellä nyt siis mielessä Marshallin nuppi ja kaappi tai VOXin n.80w combo ?

Tuolla budjetilla joudut väkistenkin tinkimään jostain.
a) 500e ei oikein saa laadukasta putkivahvistinta (joka olisi eräs vaihtoehto ajatellen sanaa "serious")
b) 80-100W comboja transistoripuolelta löytyy, mutta niiden soundit eivät kyllä täsmää ihan yhteen noiden kanssa jota mainitsit... tosin kuulokeliitäntä varmasti löytyy jotta äitiä häiritsemätön yösoittokin onnistuu

Mielestäni tuollaiseen tarpeeseen VOX AD100 ValveTronix mallintava combo on kaikista paras vaihtoehto. Osuu about budjettiin, sisältää toimivia soundeja, voi soittaa luurien kanssa, 100W tehoa riittää reenikselle sen verran ettei ole soundi ihan heti muhjuna jne.

Siispä... VOX-kaupoille!

http://www.thomann.de/fi/vox_ad100vt_valvetronix_gitarrencombo.htm
Totuus vaihtelee!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)