![]() 04.10.2007 15:21:15 | |
---|---|
Mick Mars. En ainakaan ite ole hirveasti kehuja kaverista kuullut vaikka kova onkin. FIRE IT UP
LET THE ENGINES ROLL | |
![]() 04.10.2007 15:26:03 | |
Mick Mars. En ainakaan ite ole hirveasti kehuja kaverista kuullut vaikka kova onkin. Mick Mars äänestettiin joskus80-luvulla huonoimmaksi rock-kitaristiksi, en ole vielä tähänkään päivään asti ymmärtänyt miksi. Shred my son, shred. | |
![]() 04.10.2007 15:49:21 | |
Mick Mars äänestettiin joskus80-luvulla huonoimmaksi rock-kitaristiksi, en ole vielä tähänkään päivään asti ymmärtänyt miksi. Joo ei pysty ymmätämään. Eipä se mikään tekniikaan ruummilistuma ole, mutta tyylikkäät riffit ja soolot niin eipä tässä voi valittaa. FIRE IT UP
LET THE ENGINES ROLL | |
![]() 04.10.2007 17:16:29 | |
Mick Mars äänestettiin joskus80-luvulla huonoimmaksi rock-kitaristiksi Se oli katsokaas sitä aikaa, kun tilupetterit ja tekniikkahirmut olivat voimissaan ja suosionsa huipulla. Sign o'the times. Tosin samaisessa äänestyksessä taisi muuan Y.J. Malmsteen selvitä kärkiviisikkoon. I rather be a jerk than being hip like you. | |
![]() 04.10.2007 17:23:31 | |
Mick Mars äänestettiin joskus80-luvulla huonoimmaksi rock-kitaristiksi, en ole vielä tähänkään päivään asti ymmärtänyt miksi. Onhan sillä ihan hyviä riffejä mut soolot on aivan karseeta.. ainaki tos Suomen keikalle se vaa veivas sil kammellansa ja teki mukamas "outoja" ääniä säröt täysillä. ja sit jotai hendrix klisettä tais vetää kans. Ei kauheesti jaksanu innostaa sen jälkeen kun oli nähny Steve Morsen soolot Purplen viime keikalla Suomessa. Ja tuskin se soitto kauheesti on ainakaan honompaa kuin 80-luvulla. EI kyl missään nimessä paskin rock-kitaristi, paitsi ehkä kuuluisimmista kitaristeista sielt huonommast päästä. Steve Morse ainaki aika aliarvostettu, riippuu kyllä vähän piireistä mut yleisesti siis sanoisin. Kitaristien arvostelu on kyl hemmetin epätarkkaa touhua jo ihan siksikin et ei artistin tekemästä tuotannosta läheskään aina nää et mitä kaikkea tyyppi osaa. kyl varmaa monet nykyaikaisetkin kitaristit jotka vaa vääntää jotai voimasointukappaleita osaa ihan sujuvasti kaikkea edistyksellisempääkin soittaa. | |
![]() 05.10.2007 11:28:45 (muokattu 05.10.2007 16:46:13) | |
voi per*ele... ai slash aliarvostettu? heh jätkä on valittu maailman parhaaks kitaristiks 6789876784 kertaa joka kitaralehdessä ja systeemissä ja jätkän soolot sekä on valittu maailman parhaiks vähintääkin yhtä monta kertaa. onhan se äijä kingi mutta aliarvostettu? tuskin.. just mä tätä itkin jossain ketjussa. :( Siis joo onhan se mut se on kaikissa top100 listoilla jossai 50 hujakoilla tai ei ollenkaan. Ja monet sanoo sitä yliarvostetuks... vaikkei ole. Et pitäs olla teknisesti himo hyvä. Tyyliin nopeus yli 20nps (itselleni ei nps:sät merkkaa juuri mitään). Nice boys don't play rock n' roll | |
![]() 05.10.2007 15:39:02 | |
Tsekatkaas sellanen kaveri kuin Curt Kirkwood (Meat Puppets), parhaiten tunnettu pitkätukkana joka soitti kitaraa Nirvanan MTV- Unplugged levyllä. Loistava melodian taju ja hieno saundi. Lisäksi on teknisesti lahjakas :) Ns: Meat Puppets - Up On The Sun "The only danger is falling too much in love with guitar playing. The music
is the most important thing, and the guitar is only the instrument." -Jerry Garcia | |
![]() 05.10.2007 23:54:22 | |
Tsekatkaas sellanen kaveri kuin Curt Kirkwood (Meat Puppets), parhaiten tunnettu pitkätukkana joka soitti kitaraa Nirvanan MTV- Unplugged levyllä. Loistava melodian taju ja hieno saundi. Lisäksi on teknisesti lahjakas :) Ns: Meat Puppets - Up On The Sun AHAHAHAA! Just näin Nirvanan MTV Unplugged -keikan pitkästä aikaa ja kelasin että "ton kaikki tuntee 'sinä jätkänä joka soitti kitaraa Nirvanan Unplugged-keikalla'". Tais olla totta:D Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. | |
![]() 07.10.2007 14:41:00 | |
AHAHAHAA! Just näin Nirvanan MTV Unplugged -keikan pitkästä aikaa ja kelasin että "ton kaikki tuntee 'sinä jätkänä joka soitti kitaraa Nirvanan Unplugged-keikalla'". Tais olla totta:D Niimpä :D jos ketään nyt kiinnostaa niin Meat Puppets on tälläkin hetkellä kasassa ja kesäkuussa ilmestyi uusi levykin. "The only danger is falling too much in love with guitar playing. The music
is the most important thing, and the guitar is only the instrument." -Jerry Garcia | |
![]() 13.11.2007 14:40:16 | |
Kirk Hammett on kauhean aliarvostettu kitaristi täällä. hän soittaisi monet täällä suohon miten vain. ette varmaa kykenis yhtä hyvin vetään yleisön edessäkään. Tohon lisätäkseni Jameski vetäis varmasti porukkaa suoho | |
![]() 13.11.2007 18:19:14 | |
Tohon lisätäkseni Jameski vetäis varmasti porukkaa suoho Siinä vaan on se vissi ero, että täällä arvostetaan Hetfieldin soittoa. Toisaalta tämä on itsestäänselvyys, koska James soittaa bändinsä soolokitaristin suohon. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir | |
![]() 13.11.2007 18:59:01 | |
Lienee mainittu notta Michael Landau. täällä kolisseet viime aikoina Burning Waterin levyt kovasti :) "Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir.
Bustard #1 | |
![]() 14.11.2007 07:22:54 | |
Toi on kyllä ihme homma, miten Kirkki on noin aliarvostettu (muusikkopiireissä). Just vasta oli tuolla paikallisessa musaliikkeessäkin juttua kavereiden kans tästä aiheesta...eikä keskustelun aloittaja ollut edes minä ;-) James ei todellakaan soita Hammettia suohon sooloissa. Se, että sillä on levyillä pari hienoa sooloa (todella helppoja), ei tee siitä parempaa soolokitaristia, eikä Jamesin nykyinen komppauskaan ole lähelläkään sitä, mitä se oli joskus palttiarallaa teidän nuorimpien (ja ei ihan nuorimpien) palstalaisten ollessa vielä t-marketin hyllyllä margariinipaketissa (ainiin, eihän tuota t-kauppaa enää edes ollut tuolloin)...tosin ei myöskään Kirkin soolot ole samassa vedossa enää. Jos nyt vielä ihan vaan vertauksen vuoksi otetaan Hammett ja Friedman, niin kyllä Martyn livesoitanta on ollut vähintään yhtä ailahtelevaa, ja se on ryssinyt esimerkiksi tuon kuuluisan Tornado of soulsin soolon melko pahasti useita kertoja, vaikkei se nyt niin tajuttoman vaikea soolo ole, menee multakin paremmin, mitä monet Kirkin soolot. Monen mielestä Marty on silti pirun kova kitaristi, ja Kirk on aivan paska. Itse olen opetellut näiden molempien sooloja, ja tietyllä tavalla Martyn soolot ovat yleensä vaikeampia, vaikka olisivat hitaampia, koska ne "eivät pysy ollenkaan paikoillaan", eli ne on vähintäänkin vaikeampi oppia muistamaan. Kirkin soolojen vaikeus on yleensä ainoastaan oma nopeuden puute, etenkin jos haluaa, että siitä soolosta saa vielä selvää. Tosin vaikeushan ei tee soolosta hyvää, vaikka soittajasta osittain tekeekin. Niin, että sitä minä vaan ajattelin tässä julistaa, ettei näillä sängynlaitakitaristeilla ole kyllä yleensä varaa mennä Kirkkiä arvostelemaan, vaikka ne olis jo Fade to blackin soolot opetelleetkin :o) Yli 90% noista kavereista jää varmaan toiseksi soittotaidoissa, ja etenkin siinä livevarmuudessa. Friedman on silti mun "esikuva", vaikka tästä sepustuksesta sais ehkä toisenlaisen kuvan, ja vaikka vaikutteet olen saanut ehkä enemmän Kirkistä...tämä viesti kannattaa ehkä sivuuttaa kokonaan...väsyttää, kun on ollut yön töissä...kohta pitää lähtä kouluun. | |
![]() 14.11.2007 11:39:52 | |
Toi on kyllä ihme homma, miten Kirkki on noin aliarvostettu (muusikkopiireissä). Just vasta oli tuolla paikallisessa musaliikkeessäkin juttua kavereiden kans tästä aiheesta...eikä keskustelun aloittaja ollut edes minä ;-) James ei todellakaan soita Hammettia suohon sooloissa. Se, että sillä on levyillä pari hienoa sooloa (todella helppoja), ei tee siitä parempaa soolokitaristia, eikä Jamesin nykyinen komppauskaan ole lähelläkään sitä, mitä se oli joskus palttiarallaa teidän nuorimpien (ja ei ihan nuorimpien) palstalaisten ollessa vielä t-marketin hyllyllä margariinipaketissa (ainiin, eihän tuota t-kauppaa enää edes ollut tuolloin)...tosin ei myöskään Kirkin soolot ole samassa vedossa enää. Jos nyt vielä ihan vaan vertauksen vuoksi otetaan Hammett ja Friedman, niin kyllä Martyn livesoitanta on ollut vähintään yhtä ailahtelevaa, ja se on ryssinyt esimerkiksi tuon kuuluisan Tornado of soulsin soolon melko pahasti useita kertoja, vaikkei se nyt niin tajuttoman vaikea soolo ole, menee multakin paremmin, mitä monet Kirkin soolot. Monen mielestä Marty on silti pirun kova kitaristi, ja Kirk on aivan paska. Itse olen opetellut näiden molempien sooloja, ja tietyllä tavalla Martyn soolot ovat yleensä vaikeampia, vaikka olisivat hitaampia, koska ne "eivät pysy ollenkaan paikoillaan", eli ne on vähintäänkin vaikeampi oppia muistamaan. Kirkin soolojen vaikeus on yleensä ainoastaan oma nopeuden puute, etenkin jos haluaa, että siitä soolosta saa vielä selvää. Tosin vaikeushan ei tee soolosta hyvää, vaikka soittajasta osittain tekeekin. Niin, että sitä minä vaan ajattelin tässä julistaa, ettei näillä sängynlaitakitaristeilla ole kyllä yleensä varaa mennä Kirkkiä arvostelemaan, vaikka ne olis jo Fade to blackin soolot opetelleetkin :o) Yli 90% noista kavereista jää varmaan toiseksi soittotaidoissa, ja etenkin siinä livevarmuudessa. Friedman on silti mun "esikuva", vaikka tästä sepustuksesta sais ehkä toisenlaisen kuvan, ja vaikka vaikutteet olen saanut ehkä enemmän Kirkistä...tämä viesti kannattaa ehkä sivuuttaa kokonaan...väsyttää, kun on ollut yön töissä...kohta pitää lähtä kouluun. Aivan samaa mieltä! Plussa paukahtaa + | |
![]() 14.11.2007 14:10:48 | |
Lamb of Godin molemmat kitaristi. Todella taitavia kepittäjiä ja tekevät hyviä riffejä. The human condition is inherit claustrophobia. | |
![]() 14.11.2007 14:17:32 | |
Lamb of Godin molemmat kitaristi. Todella taitavia kepittäjiä ja tekevät hyviä riffejä. Täysin samaa mieltä. FIRE IT UP
LET THE ENGINES ROLL | |
![]() 14.11.2007 14:36:06 (muokattu 14.11.2007 14:37:02) | |
Niinkuin Iron Horse tossa vähän ylempänä mainitsikin, niin Uli Jon Roth on kyllä aivan liian aliarvostettu. Mies on tehnyt tuhottoman paljon hienoja biisejä ja niihin tyylitajuiset soolot. Soittaa usein nopeasti, mutta hyvällä maulla ja komeilla fraaseilla. komppaan. Ennenkaikkea Roth on toiminu esikuvana joko suoraan tai välillisesti lukemattomille nykyisille hevitiluttelijoille... Mm. niinkin pienet nimet kuin Ynkkä Malmsteen ja Michael Romeo ovat tunnustaneet hänet vaikuttajakseen. Esim. Sails of Charonin alkusoolo on varsinkin 70-luvun sooloksi todella aikaansa edellä. Silti miestä ei tunneta juurikaan muuten kuin alan piireissä, johtunee siitä että hän lähti niin pian psykedelian ja klassisen taiteilun piiriin valtavirtamusiikin parista. Myös itselleni Uli on ollut eräs kaikkein tärkeimmistä inspiraation lähteistä ja suosikkikitaristeja.. huvittavaa on se että innostuin oman soittelu-uran alkuaikoina Hendrixistä ja muusta perinteikkäämmästä meiningistä nimenomaan Rothin cover-vedon ansiosta! Ja se versio ei todellakaan ollut mikään perinteinen tilumiehen klassikkoraiskaus, vaan osoitti sen että ilmiömäinen tekniikka ja tyylitaju voivat myös yhdistyä. Allekirjoitus | |
![]() 14.11.2007 16:33:13 | |
Sen verran voisin vielä lisätä/korjata aamulliseen, että "Tosin vaikeushan ei tee soolosta hyvää, vaikka soittajasta osittain tekeekin." Melodian taju on kuitenkin sekä Hammetilla, että Friedmanilla sitä luokkaa, että kelpais itselle kumpi vaan, vaikka hyvin erilaisia sooloja soittavatkin. Koittakaapa itse keksiä edes yksi levyllinen parempia sooloja. "Friedman on silti mun "esikuva"" Esikuva oli ehkä väärä sana tähän...ennemminki niin, että fanitan Friedmania enemmän, mitä Hammettia. Ja vielä senkin sanon tähän, että kuunnelkaa pojat live-Metallicaa, niin huomaatte, ettei Hetfield tahdo pystyä soittamaan niitä kahta sooloaan puhtaasti ja oikein livenä, vaikka niin helppoja ovatkin. PS. Ja tiedän, että Jamesillä on tosiaan neljä sooloa (Master of Puppetsissa, Orionissa, To live is to diessa ja Nothing elsessä...noista kahta he livenä soittavat. | |
![]() 14.11.2007 18:15:30 | |
Sen verran voisin vielä lisätä/korjata aamulliseen, että "Tosin vaikeushan ei tee soolosta hyvää, vaikka soittajasta osittain tekeekin." Melodian taju on kuitenkin sekä Hammetilla, että Friedmanilla sitä luokkaa, että kelpais itselle kumpi vaan, vaikka hyvin erilaisia sooloja soittavatkin. Koittakaapa itse keksiä edes yksi levyllinen parempia sooloja. "Friedman on silti mun "esikuva"" Esikuva oli ehkä väärä sana tähän...ennemminki niin, että fanitan Friedmania enemmän, mitä Hammettia. Ja vielä senkin sanon tähän, että kuunnelkaa pojat live-Metallicaa, niin huomaatte, ettei Hetfield tahdo pystyä soittamaan niitä kahta sooloaan puhtaasti ja oikein livenä, vaikka niin helppoja ovatkin. PS. Ja tiedän, että Jamesillä on tosiaan neljä sooloa (Master of Puppetsissa, Orionissa, To live is to diessa ja Nothing elsessä...noista kahta he livenä soittavat. Komppaan tätä. Mun mielestä myös Hammettia vois pitää aliarvostettuna kitaristina. Aina vaan kehutaa Hetfieldia jonka komppi on kyllä auringon tarkka! mutta mun mielestä Hammetin soolot on myös todella hienoa kuunneltavaa ja sitä paitsi sillä jätkällä on tyylikkäin/kovin vibrato IKINÄ! Yksijalkaisia naisia on helppo kaataa sänkyyn. | |
![]() 14.11.2007 19:56:49 | |
sillä jätkällä on hirveimmän kuuloinen vibrato IKINÄ! Tuon takiahan sitä nimenomaan ei pysty kuuntelemaan. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)