Aihe: Nyt menee hermo
1 2 3 4 5 6 7 8
Kukitus
13.11.2007 15:59:18
Elikkä asun kerrostalossa ylimmässä kerroksessa ja n.2vko takaperin sain varoituksen sähkörumpujen soitosta huoneistossani.Voitteko kuvitella!?
Päättelin naapureitteni häiriintyvän basarin paukutuksesta, koska se on vasten lattiaa(myöhemmin isännöitsiä kertoi vielä nimenomaan kysymyksen olevan runkoäänestä).
Laitoin basarin alle muutaman pahvisuikaleen ja pyyhkeen, mutta taas viikko sen jälkeen isännöitsijä soitti: "älä soita. muuten lennät ulos."
Kysyin olisiko mahdollista päästä sitten kerhohuoneelle soittamaan kun hän oli vielä aijemmin sitä ehdottanut. Isännöitsijä lupasi soittaa seuraavana päivänä kun tietää asiasta enemmän, ei soittanut. Joten soitin hänelle juuri äsken ja sain tietää että se ei ole mahdollista, koska kerhohuoneen yläpuolella on asuntoja.
Se häiritsee samalla tavalla asukkaita kuin nyt. Voi jessus!

Mutta älkää suinkaan luulko että jätän asian tähän, TÄMÄ TIETÄÄ SOTAA!! B)

Kertkokaa sen sijaan omia kokemuksianne kerrostalossa musisoimisesta ja vinkkejä tuon basarin "vaimentamiseen"

Kyllä pistää vihaks #&!?#"@!€%
Perro Stupido
13.11.2007 16:11:13
Mielenkiintoista, itse olen samassa tilanteessa varmaankin tuossa viikon päästä. Jos joku tulee jotain napisemaan, niin kysyn miksi naapurirapun arabit saavat soittaa kansallismusiikkiaan yötä myöten niin että se kuuluu muillekin. Ei mitään arabeja vastaan sinäänsä.
010011000100111101001100
dumbass
13.11.2007 16:15:36 (muokattu 13.11.2007 16:17:08)

Kylläpä se vain ihan oikeasti kuuluu alakertaan, joskus jopa kovempana kuin soittotilassa, riippuen perustusten materiaalista. Alakerrasta yläkertaan ei mitenkään uskoisi kyllä kuuluvan..
Mitä kävisi, jos kaikki maailman tupakoitsijat laitettaisiin seisomaan käsi kädessä maailman ympäri? Kaksi kolmasosaa heistä hukkuisi. -taikuri Luttinen
Sky Blue Sky
13.11.2007 16:26:33
Parempi tietysti yrittää hoitaa asia hyvässä hengessä isännöitsijän ja naapureiden kanssa, mutta jos muu ei auta, niin tilaa ulkopuolinen desibelimittaus ja mittauta melu naapurisi asunnossa. Tarkasta oman talosi säännöt ensin. Yleensä talojen järjestyssäännöissä sallitaan kohtuullinen desibelitaso klo 07-22 välisenä aikana. Ei se siitä naapurista varmaan kivaa ole, mutta näin se menee.
Speedy
13.11.2007 16:53:55

Tarpeeksi paksu jai iso matto moninkerroin setin alle, ohuet kapulat ja kevyempi jalka.. pitäisi auttaa suhteellisen paljonkin..;)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
markkuliini
13.11.2007 17:23:21

Elikkä asun kerrostalossa ylimmässä kerroksessa ja n.2vko takaperin sain varoituksen sähkörumpujen soitosta huoneistossani.Voitteko kuvitella!?

Voin kuvitella, enkä ihmettele. En itsekään jaksaisi kuunnella mitään naputusta.
Nolte
13.11.2007 17:46:09
Voin kuvitella, enkä ihmettele. En itsekään jaksaisi kuunnella mitään naputusta.

Joo, kyllä se näin on minullakin. Ne yleiset säännöt 7:00 - 22:00 on melko löysät, jos niitä rupeaa lukemaan kuin piru raamattua. Kannattaa jokaisen miettiä itse, jaksaisiko kuunnella naapurista tulevaa melua miten pitkään.

Kannattaa ehkä keskustella vielä siitä kerhohuoneesta asiallisesti. Luulisi tosiaan, ettei se basarin napse tulisi ylöspäin niin paljoa, kuin alaspäin.
.fhgkjlsdfgnakjlrghkjdf!!!
Phil
13.11.2007 18:42:08

Terve!
Luepa tästä linkistä lisää vinkkejä... http://www.vdrums.com/forum/showthread.php?t=6818
Eli rakennat sellaisen "kelluvan" rumpulavan jossa on reunoilla tennispalloviritelmät jolloin basaripadin kumina ei välity talon rakenteisiin?
LosNalles
13.11.2007 19:09:38 (muokattu 13.11.2007 20:04:13)
Meikäläiselle tuli kanssa alakerran tyttö kohteliaasti kysymään että "Soitatko sä jotain rumpuja täällä?" -Joo, on mulla sähkörummut. "Voisitko lopettaa?!" Lopetinhan minä.

Tossa runpuopettajalleni valitin sitä niin se neuvo miten kandee rakentaa tollanen koroke. Eli alimmaisena mulla on sitä sellasta makuualustamuovia, miksi sitä sanotaankaan? Sitte vaneria, sen päällä vaahtomuovia, jonka päällä taas vaneria. Siihen päälle vielä kuramattoa että setti pysyy paikallaan, ja sekin osaltaan vaimentaa. Sitte vielä ruuveilla ja muttereilla kuramatosta alimmaiseen vaneriin saakka kiinni. Ja sellanen juttu siinä vielä oli, että leikkaa koko systeemistä palan pois siitä kohtaa mihin jakkara tulee. Ei kuulemma tee tuolle systeemille hyvää soittajan paino, rummut on niin kevyet että ne menee mukavasti.

Ei ainakaan vielä ole tullut valituksia, ja useamman kuukauden olen jo tolla systeemillä soitellu. Eihän tuo mikään kovin halpa ollut, noi muovit on kalliimpia kun olisin odottanut, mutta saapahan soitella rauhassa.
Ei mulla ole mitään fiksua sanottavaa.
Perro Stupido
13.11.2007 22:35:41 (muokattu 13.11.2007 22:36:01)
Eli alimmaisena mulla on sitä sellasta makuualustamuovia, miksi sitä sanotaankaan? Sitte vaneria, sen päällä vaahtomuovia, jonka päällä taas vaneria. Siihen päälle vielä kuramattoa että setti pysyy paikallaan, ja sekin osaltaan vaimentaa. Sitte vielä ruuveilla ja muttereilla kuramatosta alimmaiseen vaneriin saakka kiinni. Ja sellanen juttu siinä vielä oli, että leikkaa koko systeemistä palan pois siitä kohtaa mihin jakkara tulee. Ei kuulemma tee tuolle systeemille hyvää soittajan paino, rummut on niin kevyet että ne menee mukavasti.

Olisko kapistuksesta kuvaa?
010011000100111101001100
Veco
14.11.2007 00:37:27
Heh, aivan samassa liemessä olen minäkin, tosin ilman häätöuhkauksia, mutta naapurit hakkaa seiniä ja kattoja.
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
arse
14.11.2007 02:52:27

Muutaman vuoden takaisessa Malmin-kämpässäni soittelin päivisin tumbadoria ihan estoitta. Erään kerran muuan rappuni yläkerran pariskunta kysyi, että säkö se niitä congia soitat täällä päivät pitkät. Asuin pienen kerrostalon alimmassa kerroksessa, he ylimmässä. Ei kuulemma häirinnyt ollenkaan! Muut naapurit taas eivät koskaan puhuneet soitostani mitään. Ikävä on niitä naapureita.

Terveisiä Kotinummentielle!

Jos on pakko puhua asiastakin, niin ketjun aloittajaa suosittelen hoitamaan sen kerhohuonediilin jollain tapaa kuntoon.
Mr. Morrow
14.11.2007 12:09:00
Osta omakotitalo.
Mulla on laaja musiikkimaku - Kaikki hevi käy!
Kukitus
14.11.2007 12:21:28 (muokattu 14.11.2007 12:23:59)
Yritän kyllä parhaani mukaan hoitaa tuon kerhohuone "diilin" ja tottakai kaikki tapahtuu hyvässä hengessä =) hallaahan siinä itselleen tekee jos rupeaa pilluilemaan. Asuinhallinnon pamput on mitä luultavemmin ymmärtänyt asian vain väärin isännöitsijän esittämänä.
On se vain erittäin harmillista ettei naapurit voi tulla sanomaan sen sijaan että soittavat isännöitsijälle joka laittaa homman vetämään ja kappas yhtenä kauniina päivänä postilaatikosta pamahtaa haastemieheltä kirje. todella hämmentävää.

Ymmärrän kyllä että joitakin ihmisiä tuo naputus voi häiritä, mutta miten olisi asian laita jos ostaisin pianon ja sitä pimputtelisin huoneistossani päivätpitkät.
Eikö pianon soitto kerrostalossa ole kuitenkin sallittua?

Kiitoksia linkistä. Harmi vain että jos täältä kuuluu vielä tuota naputusta niin lennän ulos. Tässä tilanteessa hieman vaikea enää kokeilla eri vaimennus metodeja.

Edit: hehe eipä tarvi ressata tälläkään aiheella enää itseään. Ostan tuon omakotitalon :)
Mr. Morrow
14.11.2007 15:07:07 (muokattu 14.11.2007 15:08:30)
Ohops, näyttääpä likaisilta noi pädit. Ja sais ne paremmin aseteltuakin kun jaksais. Jakkara on auton takaluukussa kun treeniksen jakkara hajos.

Tämä tarkennus kertoo paljon M.netin meiningistä..
Ilman tätä joku olis jo kirjottanu, että "Onpas sulla likaset pädit!!!1111!11"
JA "Ihme asettelu!!!111" JA "Missäs jakkara??!??!?!1111??!11".

Spekuloikaa!!!!!!111111
=)

Sori, huono päivä kait....

e: Niin ja mulla on se omakotitalo, jos joku alkoi sitä miettimään.
Sähkörumpuja tosin ei.
Kaikkea hyvää topicin aloittajalle!!!
Mulla on laaja musiikkimaku - Kaikki hevi käy!
Rockster
14.11.2007 15:11:03
Niin ja mulla on se omakotitalo, jos joku alkoi sitä miettimään.
Sähkörumpuja tosin ei.
Kaikkea hyvää topicin aloittajalle!!!

Taitaa olla kuitenkin isällä ja äidillä tämä omakotitalo, ei suinkaan sinulla :) Mullapa on pankin oma...
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
vileee
14.11.2007 15:37:13
Itselle kanssa ensimäisten rumpujen osto edessä. Vuosi sitten alakerran naikkonen tuli aika kiukkusesti huutaa ku olin vissii pitänyt vähän liian kovalla ääniä musaa kuunnellessa. sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Pistin sillon vaahtomuovia basson alle ja laskin sen voimakkuuttaa.

Monesti olen miettinyt että miksei sitäkin voinut tulla heti sanomaan asiallisesti vaan pitää odottaa niin kauan että räjähtää ja tulee kiehumaan oven taakse. Tietty ymmärrän että kynnys voi olla iso mennä tuntemattoman oven taa "valittaa"

Ihanteelliset naapurit tulisivat melkein heti sanomaan asiasta jos häiritsee ja äänenvoimakkuudet (tässä tapauksessa pedaalin naputukset) voisi hioa sillee et molemmat olisi tyytyväisiä.

Toivottavasti täältä löytyisi hyvä ratkaisu tuohon jo valmiiksi että voisi tehdä setistä heti sellaisen ettei häiritse.
Glenfiddich
14.11.2007 16:16:14 (muokattu 14.11.2007 16:24:34)
No minulle itselleni tulivat alakerran välimeren asukkaat valittamaan kun treenasin pelkän (Linko:)) harjoituspädin kanssa! Pyrin aina naputtelemaan klo 12-18 välissä tunnin, pari. Aina sai kuulla myös, kun nuijivat jollain harjan varrella kattoon että lopeta jo. No nyt uudessa kämpässä asustelen, mutta pännii, kun ei oikeesti tiedä, kehtaako vedellä mitään monen tunnin rudimenttireenejä äänen takia. Eipä kukaan ole valittanut, vielä.

Itse rummut ovat reilun 100km päässä, niin kiva olisi jotain naputella. Naputtelen kyllä sohvia, reisiä jne mutta tatsin takia tahtoisi reenata kunnon pompun kanssa. Ainiin,,pakko oli ex-kämpässä kuitenkin kuunnella melkeenpä joka viikolloppu, kun jotain akkaa hakataan alakerrassa tms. perheriitoja. Oli siis melko slummialue, missä asuin, ja jopa siellä tultiin valittamaan soitostani, mitä se kertoo taidoistani?
"Nyt soittajat kahville...ja rumpali myös!"
tolppa-apina
14.11.2007 16:34:06
muuta pois ja etsi uusi asunto jonka naapurit ovat kivoja, kuten meillä, ne pitää paukkeesta. no ei ihan.
tykkään pitää virveleitä, siis ihan oikeita, ei kumisia, kotoasunnossa jemmassa. sitten silloin tällöin tulee sitten viriteltyä puunauksen yhteydessä. avovaimo tästä hätääntyi ensimmäisellä kerralla ja kansainvälisenä naisena meni naapureilta kyselemään josko meteli haittaa, että "kyllä se apina hiljenee jo niin toivotte". naapurit olivat korva kiinni seinässä kuunnelleet ja ihmetelleet että mikä tuo ääni on. pyysin sitten kylään ja esittelin virveleitä. olivat haltioissaan ja tokaisivat, että jatka toki touhujasi, kunhan yöt saadaan kaikki nukkua.
kun olis maailma täynnä mokomia.
"Tästäkö me sitten rakennamme minulle monitorin?" "Iliman muuta, ei tarvita kuin vähän kärsivällisyyttä, kolme euroa ja kasvispitsa"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)