Aihe: Tenorifonin suukappaleesta
1
Samout
13.11.2007 09:58:36

Onko kellään kokemusta Otto Linkin "New York" mallista. Mulla on haussa semmonen 50-luvun lämmin foni soundi, mutta en ole ehtinyt vielä tuota kokeilemaan. Tällä hetkellä mulla on käytössä Keilwerthin oma suukapula kokoa 6 ja Yamahan 6C suukapula, molemmat muovisia. Miten soundi muuttuu kun suukappaleen materiaali vaihtuu metalliseksi?
www.darylhaywoodcombo.com
chipie
14.11.2007 08:02:08
Metallinen suukappale tuo soundiin perkussiivisuutta. Tee liisat ja tilaa soitinliikkeestä vino pino erilaisia suukappaleita testiin (ja hämmenny siitä miten vaikea on valita sopivaa, kun kaikissa on ne hyvät ja huonot puolensa). :)
Feel free to blow
Samout
14.11.2007 08:12:50

Saako noita suukapuloita testattavaksi ihan tosta vaan? Voisi kuvitella, että kyseessä on kuitenkin suht henkilökohtainen tuote..?
Samout
14.11.2007 12:13:55

Jep, keilwerthillä soita. Täytyy ilmeisesti ottaa piippu kainaloon ja marssia musaliikkeeseeen kokeilemaan eri vaihtoehtoja.
jran
14.11.2007 13:45:58
Itse en soita torvea, mutta vaimo kyllä. Eli on meillä ainakin näkynyt liikkeistä lähetettyjä suukappaleita testissä. Muistelisin että Soitin-Laine ainakin suostui lähettämään kokeiltavaksi. Ovat melko arvokaita (>100e), joten ei ihan sokkona kannata varmaan hankkia.

Mutta mitäpä minä näistä tiedän, että sinänsä...
fonigirl
14.11.2007 15:20:16
Näin on. Kyllä niitä yleensä liikkeistä saa kokeiltavaksi, kunhan katsoo ettei pureksi piloille.
Ja valikoimaahan on, että siitä vaan testailemaan. Näiltä sivuilta löytyy hyviä vinkkejä ja kuuklesta lisää.
chipie
14.11.2007 15:41:53
Kyllä mä olen ainakin saanut kokeiltavaksi suukappaleita Soitin Laineelta, joten sieltä siis :). Jos lämmintä soundia haet, niin ehkä suosittelisin enemmän kuitenkin eboniittisuukappaletta, metallinen voi olla melkoinen velmu ajoittain...
Feel free to blow
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)