Aihe: Gibson SG Faded?
1 2
henutin
13.11.2007 17:44:31
Elikkäs taasen on tullut kitaroita ihasteltua ja tahtoisin kuulla kaikki mahdolliset tiedot Gibson SG FADED:ista.

Kitara käteen on pirun hyvä. Liima kaula ja kaikki.

Kommenttia pliis.

Plussat ja miinukset ja omakohtaiset kokemukset mielipteet, Saarinen kiittää!
Ollako, vai eikö olla?
Vapour
13.11.2007 18:17:24
Elikkäs taasen on tullut kitaroita ihasteltua ja tahtoisin kuulla kaikki mahdolliset tiedot Gibson SG FADED:ista.

Kommenttia pliis.

Kun nyt otsikosta on ehditty jo piruilla, niin eipä kai auta, kuin kirjoittaa aiheesta. Olin itsekin tuota Fadedia katsellut pitempään. Vaan ostinkin Standardin, mihin minulla ei edes ollut varaa. Sytt tähän olivat seuraavat:

1. Otelaudan muotoilu ja reuna. Stankun soittotuntuma oli vaan ihan helvetisti sulavampi. Faded olisi tarttenut viilaa, ennenkuin olisi päästy lähelle soittomukavuudessa.

2. 498T on tykimpi mikki tallassa. Enemmän munascua.

3. Laatulaukku mukaan

4. Mageemman näköinen.

Vaan jos sulle tuo fadedin tuntuma toimii (tai jos ovat viimeistelty nyt uutenakin pidemmälle) ja mikit onnaa (jotka siis ovat kyllä hyvät), niin mikjottei. kaikki säädetyt Faded SG:t joita kerkesin testailla olivat kyllä hyvinsoivia ja kaunisäänisiä soittimia.
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
Miikathebest
13.11.2007 18:17:44 (muokattu 15.11.2007 10:30:36)

Kaikki mahdollinen tieto?

Voin kertoa että liimakaula kirjoitetaan yhteen. Voin kertoa myös jotain asiallista kuten sen, että faded sg:ssä ei häviä ominaisuuksia ja mojoa yhtä paljon kuin faded lp:ssä. SG:ssä kun on muutoinkin pelkkä mahonkirunko ja faded lespasta puuttuu vaahterakansi ja muutenkin sen ulkonäkö kärsii minusta "feidauksessa" huomattavasti enemmän kuin SG:n.

Faded sarjan kitarat ovat minusta ihan hyviä kitaroita lyhyen räpeltelyn perusteella. Niiden hintoihin mahtuu merkkilisä mukavammin kun ei tarvitse maksaa viimeistelystä niin paljon.
Liikaa säröä!
m6mm
13.11.2007 18:32:22
Voin kertoa että liimakaula kirjoitetaan yhteen. Voin kertoa myös jotain asiallista kuten sen, että faded sg:ssä ei häviä ominaisuuksia ja mojoa yhtä paljon kuin faded lp:ssä. SG:ssä kun on muutoinkin pelkkä mahonkirunko ja faded lespasta puuttuu vaahterakansi ja muutenkin sen ulkonäkö kärsii minusta "feidauksessa" huomattavasti enemmän kuin SG:n.

Ja minä voin kertoo sen, että on LP special faded-malli, joka on kuten esikuvansa, mutta rujommin viimeisteltyä ja sitten on standard faded, joka ihan ku normaali stankku erilaisella viimestelyllä.
Oho,wau!
baba o riley
13.11.2007 21:35:58 (muokattu 13.11.2007 21:37:20)

Kommenttia pliis.

Uskoisin että faded on ihan hintansa väärtti investointi, kun sitä kerran ei ole sillä hinnalla pilattu (melkein puolet std'n hinnasta). Gibson on jo ainakin nelkyt vuotta tehnyt noita edullisempia malleja ja ne on kyllä enimmäkseen ollut hiton hyviä kitaroita.

Jos se istuu käteen, soundaa hyvältä ja näyttää seksikkäältä niin what the heck. Ota kaupassa ja testaa standardia ja fadediä rinnakkain ja jos se ero ei ole 500 euron arvoinen niin sitten se faded, muuten std :)

Ennemmin kyllä ostaisin tuon fadedin kun jonku gibsonkopsun noihin hintoihin.
M Hossa
14.11.2007 06:40:26
Kokeiluni perusteella tykkäsin tosta faded sg:stä melkeimpä enemmän kuin standardista. Kaula oli helkkarin hyvä soittaa, johtuiko sitten siitä, ettei ollut niin lakatun nihkeän oloinen kuin standardissa.

p.s. Musta toi otsikko oli just hyvä. :D
TvA
14.11.2007 08:09:17 (muokattu 14.11.2007 08:11:34)
... ja faded lespasta puuttuu vaahterakansi ja muutenkin sen ulkonäkö kärsii minusta "feidauksessa" huomattavasti enemmän kuin SG:n.

...ei minun LP Fadedista ainakaan mitään puutu:

www.securicom.fi/files/instr/faded_no_more2.jpg

Ekä tuo ole pienen rätti+kiilloitusaine-sulkeisen jälkeen kovin kärsineen näköinenkään. En ole vielä löytänyt nätimmin soivaa paksulakkaista Standardia.

Tykään faded-mallien kaulan tuntumasta: omasta kaula killottui parissa viikossa, nyt vajaan kahden vuoden soittelun jälkeen alkaa puu jo pikkuhiljaa loistamaan kaulan takana.
...vapaa-ajan muusikko...
Lonesome
14.11.2007 09:14:20
Ja minä voin kertoo sen, että on LP special faded-malli, joka on kuten esikuvansa, mutta rujommin viimeisteltyä ja sitten on standard faded, joka ihan ku normaali stankku erilaisella viimestelyllä.

Tuo LP Special faded on siis se tasakantinen. Standard Fadedin lisäksi on myös Studio Faded Les paul:

http://www.guitarcenter.com/Gibson- … 1321970.gc?source=4WBZ4DS&urx=1

Näitä vähemmän täällä liikkuu, Saksassa oli n. vuosi sitten tarjolla 999-hintaan cherry ja brown väreissä...
"Rock 'n' Roll's a loser's game, it mesmerises and I can't explain, The reasons for the sights and the sounds" Ballad Of Mott The Hoople/Ian Hunter
Egi
14.11.2007 09:46:14

Loistokeppi , mutta vaatii pientä laittoa.
Nauhojen päät jouduin ensitöikseni hiomaan kun raapivat ikävästi.
Satulaurat piti myös viilata kun laitoin paksumpaa kielisarjaa.(tämän joutuu tekemään melkein jokaisessa kitarassa).
Virittimien kiinnitys kannattaa tarkistaa (itsellä olivat löysällä ja vaikuttaa vireeseen).
Säätöjen jälkeen kaula on yksi parhaista mitä olen soittanut ja kitara tuntuu muutenkin hyvältä soittaa. Mikkien saundi ei ole minulle paras mahdollinen, mutta niitähän vaihdetaan tarpeentullen (kun köyhyys loppuu).
Hintaisekseen mielestäni hyvä skeba.
Ei niin pahaa ettei pahenis.
duc
14.11.2007 09:49:57
Tuo LP Special faded on siis se tasakantinen. Standard Fadedin lisäksi on myös Studio Faded Les paul:

http://www.guitarcenter.com/Gibson- … 1321970.gc?source=4WBZ4DS&urx=1

Näitä vähemmän täällä liikkuu, Saksassa oli n. vuosi sitten tarjolla 999-hintaan cherry ja brown väreissä...

Oulussakin nuita oli muistaakseni alkuvuonna myynnissä pari, aika äkkiä menivät.

Tuolla näkyy olevan myynnissä myös:
http://www.maxguitarstore.com/store.php?categoryID=275
pekip
16.11.2007 17:34:15
Noi fadedit soi jopa akustisesti hyvin kun ei oo tukkoon lakattuja .Pinnan saa kiiltämään kauniisti silikonittomalla autovahalla.
you don´t have to be the best one,just be a good´un
2randpo
16.11.2007 17:43:15

Noi fadedit soi jopa akustisesti hyvin kun ei oo tukkoon lakattuja .Pinnan saa kiiltämään kauniisti silikonittomalla autovahalla.

Hm, oletko itse kokeillut tuota vahaushommaa fadediin? Vähän se kyllä arveluttaa, koska eikös sekin vaikuta soundiin, jos vaha imeytyy bodyyn? Jokuhan tuolla jo aiemmin kertoili kiillottaneensa LP fadedia jollain tökötillä.
ministeri
16.11.2007 18:50:44 (muokattu 16.11.2007 18:52:25)
Mulla oli lp doublecut p-90 mikeillä ja se soi kyllä hienosti.se pinta käsittely on vaan niin herkkä että pienetkin kolhut tekee jäljen. Itse sain esim. Kolhuja aikaan ihan kieliä vaihtaessa..vaihdoin sen lopulta sg specialiin. Sellaisia saa käytettynä samaan hintaan kuin fadedin uutena.hyvä vaihtoehto jos tulee vastaan vaan..välillä niitä liikkuu torillakin.tohon olen ollut kyllä tyytyväinen vaikka olisi se stankku tietty hieno..mutta riittää mainiosti tuokin.se on siis samankaltainen kuin faded, avo mikit,dot merkinnät kaulassa..mutta lakkapinta on ihan kunnollinen kiiltävä.
Ei mittää
henutin
16.11.2007 19:38:32
Kiitoksia kommenteista. Juu stankkuakin on tultu kokeiltua ja jumalauti soi niin pirun hyvin kyllä, mutta silti mielestäni faded on jotenkin vaan se. Kyllä nyt näyttää asiat sellaiselta, että fadedin haen tääsä lähipäivinä!
Ollako, vai eikö olla?
henutin
16.11.2007 19:41:24
Voin kertoa että liimakaula kirjoitetaan yhteen. Kiitoksia tiedosta. En sattunut huomaamaan moista vakavaa kirjoitus virhettä. Kymmenen pistettä ja papukaija merkki!
Ollako, vai eikö olla?
2randpo
16.11.2007 21:54:54

Joo no tuo valinta fadedin ja stankun välillä on myös ihan makuasia, ei pelkästään budjettikysymys. Minusta ne on eri kitaroita ja itse en ole koskaan erityisesti halunnut stankkua, vaikka onhan se viimeistellympi ja "hienompi" kuten aina muistetaan korostaa. Joskus kesällä kokeilin fadedia hetken mielijohteesta ja sehän istui kouraan todella hyvin. Rahaa olisi ollut stankkuunkin, mutta jotenkin pidän fadedin "lötköstä" tallamikistä (ja voihan sen halutessaan myös vaihtaa). Joten ei se aina niin ole että SG fadedin ostaa ne, joiden on pakko saada Gibson. Itse asiassa en ollut '80-luvun jälkeen ollut (Tokai-miehenä) yhtään kiinnostunut Gibsonin kitaroista ennen tuota fadedin kokeilua. Nyt on tullut sitten katseltua tosi mielellä muitakin Gibsonin malleja.
2randpo
22.11.2007 10:25:02

Aloittajalle vielä vinkiksi, että vaihdatin SG fadedin alkuperäisen satulan (norsun)luiseen, ja se kyllä kannatti; vire pitää nyt paremmin ja sointikin terävöityi (vaikka hyvä se oli alun perinkin). Samalla viilattiin nauhojen päitä, jotka tosin eivät vielä olleet juuri ehtineet työntyä esiin, kitara kun on aika tuore. Ainoa tuon kitaran hankkimiseen liittyvä hieman häiritsevä seikka on kasvava Gibson-gas eli varmaankin tulee taloon vielä LP:kin, kunhan löytyy sopiva yksilö. Historic tai sitten moderni stankku.
Mäci
22.11.2007 13:04:51
Kitarapajalta löytyy tuota edulliseen 645€ hintaan.

http://www.kitarapaja.com/pics/ngsgfwc11.jpg
Sure I like country music and I like mandolins, but right now I need a Telecaster through a Vibrolux turned up to 10...John Hiatt
Beelsebub
22.11.2007 13:15:44
Kitarapajalta löytyy tuota edulliseen 645€ hintaan.

http://www.kitarapaja.com/pics/ngsgfwc11.jpg

Pitäisi löytyä muualtakin eli käsittääkseni Gibsonilta tuli nyt uusi rajoitettu erä näitä tarjoushinnoilla olevia kitaroita joten pitäisi löytyä useammalta jälleenmyyjältä.

SG Fadedin lisäksi ainakin viime tarjouserässä oli hinnoittelultaan vielä parempi Les Paul Studio Alpine White jossa oli hinta pudotettu 999€:n. Eli nyt äkkiä kauppaan jos on tonni ylimääräistä ja tuo tarjous myös taas voimassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)