Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
Ege
13.11.2007 01:13:14 (muokattu 13.11.2007 01:23:35)
En löytänyt haulla tästä laitteesta infoa ja ajattelin aloittaa keskustelun, tämä on varmasti monelle tuntematon laite.
Onkos joku tilannut tämän? Itselleni olisi tulossa ensivuoden puolella (jonotus lista on pitkä..)

Jos et ole kuullutkaan tuosta laitteesta niin tässä pari linkkiä jolla pääsee alkuun.
Valmistaja:
http://www.fractalaudio.com/
Axe-fx käyttäjien forum:
http://www.setbb.com/axefx/
Wiki:
http://axefxwiki.guitarlogic.org/index.php?title=Main_Page
Lähinnä U2:n biisejä soitettuna. Strato -> Axe-fx -> Vox
http://www.youtube.com/watch?v=PlPqFpDjjWA
Maahantuoja Euroopassa:
http://www.g66.eu/
JR
13.11.2007 09:03:33

jonotus listalla ollut toukokuusta lähtien, tuo tulis pääasiassa efektikäyttöön.
Ei oo kuulunu vielä, pari kertaa oon kyselly perään, että jokos se tulee. Ei kiireisille :)
"Milk can hurt you"
Ege
13.11.2007 12:36:05
Itse olen ollut listalla vasta lokakuusta...
Forumia lukiessa niin pitäisi ensivuoden alussa tulla isompi erä myöskin eurooppaan.
Ovat saamassa kuulemma pois noita toimitusongelmia.
JR
13.11.2007 15:19:56

Kuinka ollakaan niin Sussi sieltä g66:sta tiedotti just äsken että olen jonon kärkipäässä joten odotettvissa joulu tai tammikuun alku toimitus mulle :)
"Milk can hurt you"
Detox
13.11.2007 15:48:32

En löytänyt haulla tästä laitteesta infoa ja ajattelin aloittaa keskustelun, tämä on varmasti monelle tuntematon laite.
Onkos joku tilannut tämän?

Sen verran olen perso vehkeille että olen pohtinut tuon hankintaa jo koko vuoden. Vielä en ole kyllä tilannut/varannut mutta saattaapi sekin tulla eteen kunhan noita alkaa rantautua tänne kotimaan kamaralle.
Mesa 4 Life!
Ege
13.11.2007 16:53:31
Kuinka ollakaan niin Sussi sieltä g66:sta tiedotti just äsken että olen jonon kärkipäässä joten odotettvissa joulu tai tammikuun alku toimitus mulle :)

Onnekas paskiainen :)
Mulle sanottiin kuukausi sitten kun tilasin että saisin tuon alkuvuodesta, rohkenen epäillä mutta saapa nähdä. Kun ovat kuulemassa pääsemässä eroon noista toimitusongelmista.
JR
13.11.2007 17:02:01

Onnekas paskiainen :)
Mulle sanottiin kuukausi sitten kun tilasin että saisin tuon alkuvuodesta, rohkenen epäillä mutta saapa nähdä. Kun ovat kuulemassa pääsemässä eroon noista toimitusongelmista.

joo luulis että kun saa hommat rullaa niin ottavat äkkiä jonot kiinni, varmaan alkuvuodesta saat jos tuotanto pelaa. ainakin luulis. Tulisi jouluksi mulle :)
"Milk can hurt you"
superfly
13.11.2007 17:23:14
Näyttää vanhanaikaiselta valikkohelvettihärpäkkeeltä. Pelottava.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
esprit de corps
13.11.2007 17:41:22

Parametrihöylääjän ideapark.
Vähän niinku muumi.
Ege
13.11.2007 19:05:36 (muokattu 13.11.2007 19:15:15)

Kuulemma erittäin helppokäyttöinen ja nopea ohjelmoitava. Ei mikään Eventide Eclipse :)
Lego
13.11.2007 20:09:41 (muokattu 13.11.2007 20:10:13)
Tuohon hintaan sopinee odotella kohtalaisen kovaa soundia... Fyi helevetti, melkeen kaks tonnia.

E. Vaikka siis en sitä mieltä ole että hinta on hyvyyden tae...
Ege
13.11.2007 20:11:13 (muokattu 13.11.2007 20:12:12)
Tuohon hintaan sopinee odotella kohtalaisen kovaa soundia... Fyi helevetti, melkeen kaks tonnia.

E. Vaikka siis en sitä mieltä ole että hinta on hyvyyden tae...

Kallis on, myönnetään. Mutta tuo laite kyllä vakuutti mut vaikka en ole ikinä livenä edes nähnyt. 1400e tuo tulee maksamaan.

JR, mitäs sulle tuo laite tulee maksamaan, samanverran?
JR
13.11.2007 22:47:33

Kallis on, myönnetään. Mutta tuo laite kyllä vakuutti mut vaikka en ole ikinä livenä edes nähnyt. 1400e tuo tulee maksamaan.

JR, mitäs sulle tuo laite tulee maksamaan, samanverran?

1349 EUR maksaa mulla.
Eventide Eclipse oli toinen vaihtoehto mutta se oli about 900 kalliiimpi...

Tohon on olemassa editori josta voi soundeja ruuvata.
Mun mielestä parasta tossa että ei mitään typeriä rajoituksia mihin efektit laitetaan missä järjestyksessä jne.
Jos haluaa monta instanssia samaa efektiä niin voi laittaa kunhan muisti riittää laitteessa :) Mahdollistaa kivojen avaruussoundien luomisen.
"Milk can hurt you"
thejmh
14.11.2007 01:43:43
Oon paljon kuunnellut Axe-FX clippejä. Tästä laitteesta tuntuu puuttuvan se line6 yläpään sirinä. Tai sit se on aina vaan hyvin equtettu pois.
Ege
14.11.2007 07:02:43
Hmm, mulle on tulossa rocktron all access ja sitten crybabyn koteloon modattu expression-pedaali jolla sit voin säädellä wahia / whammya axesta.
Onko jotain ideoita miten tuo pedaali liitetään axeen? Laitan sen siis suoraan axeen, en AA:n kautta (pedaali rakennetaan niin että se täytyy liittää suoraan axeen)
Eli ongelmana on mihin liittimeen tuon pedaalin kytken ja millä kaapelilla.
Voiko homman tehdä esim näin:
Kitara monopiuhalla axeen
pelkkä pedaali monopiuhalla axeen, johonkin liittimeen.
Mutta mitä sitten liitän tuon pedaalin input paikkaan?
Vai tarviiko tuo tehdä niin että kitara -> pedaali -> axe?
Pedaali on tulossa tuolta: http://www.square1cas.com/services.html
Olen uusi näissä midi / expression pedal jutuissa joten koittakaa kestää.

Pahoittelen kirjoituksen epäselvyyttä mutta olen juuri tullut yövuorosta, koitan herättyäni selittää tarkemmin jos on tarvetta :)
ReBeat
14.11.2007 08:15:14

Onko jotain ideoita miten tuo pedaali liitetään axeen? Laitan sen siis suoraan axeen, en AA:n kautta (pedaali rakennetaan niin että se täytyy liittää suoraan axeen)

Enpä usko etteikö tuota saisi toimimaan myös All Accessin kautta ihan samalla tavalla kuin minkä tahansa muunkin expression-pedaalin.

Eli ongelmana on mihin liittimeen tuon pedaalin kytken ja millä kaapelilla.
Voiko homman tehdä esim näin:
Kitara monopiuhalla axeen

Jep.

pelkkä pedaali monopiuhalla axeen, johonkin liittimeen.
Mutta mitä sitten liitän tuon pedaalin input paikkaan?

Crybabyn exp-liitännästä stereopiuha Axen pedal 1 tai pedal 2 -liitäntään. Pedaalin toisessa reunassa on käsittääkseni sille on/off naksautuskytkimelle oma ulostulo. Sen voit vetää Axen toiseen pedal-liittimeen joko mono- tai stereo-piuhalla. Sitä voi käyttää sitten johonkin on/off toimintoon tai vaikka presetin vaihtoon.

Vai tarviiko tuo tehdä niin että kitara -> pedaali -> axe?

Ei todellakaan.

Pedaali on tulossa tuolta: http://www.square1cas.com/services.html

Jos oikein käsitin, niin tuosta modauksesta on tarjolla kahta eri versiota (naksautuskytkimestä joko latching tai momentary -tyyppinen ulostulo pedaalin toiselle sivulle). Tiedätkö mitä olet tilannut? Onko sieltä sanottu että pedaali täytyy liittää suoraan Axeen ja miksi näin täytyisi tehdä?
Ege
14.11.2007 17:21:44
Tulossa tuo kun napsauttaa pedaalia alaspäin niin vaihtaa esim wahista whammyyn, pitäisi olla mahdollista... Normi wahissa tuolla saa siis bypass toiminnon.
Laitan tähän mailikeskustelua pedaalin rakentajan kanssa:

You can assign the function of the exp pedal (and toe-switch) from either the Axe-Fx OR the AA.
The cable for the exp pedal output is a standard TRS type cable which should
be available most anywhere.
The cable for the toe-switch output is a standard TS mono guitar cable.

Personally, I prefer it for wah and whammy, but I think you could do
everything from this one pedal.
No power necessary. Just 2 audio cables.
You can hook it up 2 different ways.
1. directly to Axe-Fx
2. directly to All Access
I need to know how you plan to connect it before I wire the toe-switch.
The pedal will have two 1/4" outputs on it. One labeled EXP PEDAL that
will
connect directly to your AA exp pedal port with a stereo 1/4" TRS
(stereo)
cable. The other output is labled TOE SWITCH. For best results, I
recommend that you connect this one directly to your Axe-Fx pedal port
with
a standard 1/4" mono guitar cable.

Jep, eli kitara axeen monopiuhalla ja sitten tuo pedaaliporttiin myöskin monopiuhalla? Eli en tarvitse stereo piuhaa?
ReBeat
14.11.2007 18:14:39 (muokattu 14.11.2007 18:15:27)

Tulossa tuo kun napsauttaa pedaalia alaspäin niin vaihtaa esim wahista whammyyn, pitäisi olla mahdollista... Normi wahissa tuolla saa siis bypass toiminnon.

Tuo että mitä se kytkin tekee vastaanottavassa laitteessa on ohjelmointikysymys. Mutta sulle on ilmeisesti pedaali tulossa LATCH kytkimellä.

Jep, eli kitara axeen monopiuhalla ja sitten tuo pedaaliporttiin myöskin monopiuhalla? Eli en tarvitse stereo piuhaa?

Siis kyllä tarvitset. Tuossa pedaalissa tulee olemaan kaksi ulostuloa. Ootko hahmottanut tuon seikan?

Toinen on exp-ulostulo (sille pedaalin keinutoiminnolle). Siitä vedät STEREO-piuhan (TRS) joko suoraan Axe-FX:ään tai sitten All Accesiin. Toinen ulostulo "toe switch" eli tuo kytkin, joka toimii kun pedaalin survaisee täysin eteen. Siitä vedät MONO-piuhan (TS)... valmistajan suosituksen mukaan nyt suoraan Axe-FX:ään.

Tuossa valmistaja mainitsee vielä: "I need to know how you plan to connect it before I wire the toe-switch." Eli hän haluaa tietää miten aiot kytkeä tuon "toe switchin" (mitä aiot sillä tehdä), jotta hän osaa johdottaa sen oikein.
Ege
14.11.2007 18:40:59
Aa, mun tarvii saada tää tieto suomeksi niin hahmotan :)
Oon thomanilta tilaamassa tavaraa niin tilaan samalla tämän:
http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_spp2050.htm
Tuo varmaan on oikea tähän tarkoitukseen, mono piuhoja on riittämiin..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)