Aihe: prs se halpis sarja
1
maplecross
13.11.2007 20:42:59
Onko tietoa tai käyttäjä kokemuksia prs:n SE-mallistosta kenelläkään.Puu materiaalit ja kaularatkaisu näyttäisi samalta kuin huomattavasti kalliimmissa originaaleissa.mikit vähän heikommat mut hinta eroa näillä kahdella mallistolla 2000 euroa.Koreassahan nuo halvemmat on tehty mutta onko viimeistelyssä huomattavia eroa? Ja jos on kokemuksia ESP:n ec-1000:sta niin antaa tulla niitäkin.
Jungleman
13.11.2007 22:08:39
Onko tietoa tai käyttäjä kokemuksia prs:n SE-mallistosta kenelläkään.Puu materiaalit ja kaularatkaisu näyttäisi samalta kuin huomattavasti kalliimmissa originaaleissa.mikit vähän heikommat mut hinta eroa näillä kahdella mallistolla 2000 euroa.Koreassahan nuo halvemmat on tehty mutta onko viimeistelyssä huomattavia eroa? Ja jos on kokemuksia ESP:n ec-1000:sta niin antaa tulla niitäkin.

Kokemukset rajoittuvat hiplailuun kaupoissa. Olen kokeillut useampaa eri mallia soitinliikkeissä. Omistin joskus 90-luvun alun PRS EG4 -kepin, siihen verrattuna nuo ovat aika erilaisia. Vanhassa kitarassani oli Wide-Thin -kaula, melkoisen ohut sellainen. Lähes kaikissa SE-sarjalaisissa taas vaikuttaa olevan varsin tukeva kaula, oivallisesti minun käteeni istuva. Ensimmäiset SE-sarjalaiset, Santana-mallit siis, tuntuivat ja näyttivät (minun mielestäni) sangen kolhoilta, mutta uudempi mallisto kiehtoo yhä enemmän ja enemmän. SE One ja muut Soapbar-mallit, jopa Singlecut...

Yllättävää SE-mallistossa on kaulan hyvä tuntuma sekä viimeistelyn moitteettomuus. PRS:n laadunvalvonta Koreassa on ilmeisen tasokasta. Kovatavara ei ole yhtä laadukasta kuin USA-malleissa, mikit ovat perussarjatuotantokamaa - vaikka ilmeisesti PRS:n spekseillä. Jne. Luksuskamasta saa maksaa toisenmoisia summia.

Minulla oli vuosikaudet ennakkoluuloja korealaisia kitaroita kohtaan, PRS SE -mallisto sai mielipiteeni muuttumaan. Muutaman vuoden kuluessa Korea on uusi Japani, kitaratuotannon laadussa mitaten...

Kyllä, ostaisin SE:n jos jostain syystä haluaisin liimakaulaisen humbucker- (tai P90-mikitetyn) kitaran. Mutta varsinaista käyttökokemusta minulla ei todellakaan ole, tämä on pelkkää fiilistelyä siis.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Exhausted
13.11.2007 22:12:39

Minulla on ollut käytetty toisen generaation PRS Santana SE jo pitkälti toista vuotta. Hyvin se on pelannut, mitä nyt potikat rohisivat, mutta ne ei ollut paha vaihtaa.
Tomtom
13.11.2007 23:14:40 (muokattu 13.11.2007 23:15:51)
Kokemuksia USA CU22:sta, CU24:sta ja MC:sta sekä Santana SE:stä. Tuo Santtaana on ihan kelvollinen laite, kaulaprofiili muistutti ainakin tuossa suurinpiirtein CU24:sen regularia, mistä tykkäsin itse eniten.

Tietty jos vertaa tuota bodyn muotoa noihin komiasti veistettyihin usa-malleihin, niin onhan se karu, mutta kuten tuossa todettiin, viimeistely esim. kaulan osalta oli tuossakin erittäin hyvä. Kaveri joka tuon omistaa vaihtoi SD:n mikit ja samalla potikat ja kyllä tuolla komiasti vetelee. Hintansa väärti, uskaltais varmaan sanoa.

E: MUTTA, jos haluaa sen oikean, niin ainakaan tuosta santanasta sitä ei saa. Suomessa myytävät usa- mallit on maailmanhintoihin verrattuna erittäin edullisia
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
I.S.S
14.11.2007 07:09:57
Tremonti SE:tä olen muutamaan otteeseen nypläillyt ja omaan makuuni se on kyllä todella kivan tuntuinen. Jos olisi tarveta ei-niin-konservatiiviselle singlecut mallille, niin tuon kävisin poistamassa samalta istumalta.

Hyvä tatsi, viimeistely ja soundi hintaluokassaan. Jopa erinomaista.

Samanlaiset kokemukset on myös Single Cut SE:stä. Tässä on muuten linkki Guitar Worldin arvosteluun Custom SE:stä ja Single Cut SE:stä:

http://www.guitarworld.com/article/ … m_and_se_singlecut_electric_guitars
"You know what they say Frank...speed kills."
Mordax
14.11.2007 08:22:05 (muokattu 14.11.2007 08:22:15)
Olen omistanut Santana SE:n jo reilut kaksi vuotta ja tyytyväinen olen ollut. Ainoa ongelma siinä on ollut tuo jo mainittu potikoiden rahina, mutta uusimmissa SE -malleissa en ole siihen vikaa enää törmännyt.

Osta pois, jos kerran miellytävään hintaan SE:n saat.
Rokkenrollia
kapako
14.11.2007 10:58:28

Tremonti SE:tä olen muutamaan otteeseen nypläillyt ja omaan makuuni se on kyllä todella kivan tuntuinen. Jos olisi tarveta ei-niin-konservatiiviselle singlecut mallille, niin tuon kävisin poistamassa samalta istumalta.

Hyvä tatsi, viimeistely ja soundi hintaluokassaan. Jopa erinomaista.
Vertaisin laatua kalliimpiin LTD-sarjan vastaaviin.

Multa löytyy tuo Tremonti SE, ja en voi olla suosittelematta. Kaulaprofiili on wide-fat, kuten kaikissa SE-sarjan kitaroissa lukuunottamatta tuota Paul Allender signaturea. Jos tuo kaula ei sovi lapaseen, niin sitten kannattaa kyllä SE mallit unohtaa...

Orkkismikeistä en osaa sanoa, ostin käytettynä omani ja edellinen omistaja oli vaihtanut tilalle EMG:t. Viimeistely on hyvää, kitara pitää vireen todella hyvin, tulee jopa välillä ihmeteltyä, kun ei keikan aikana kuumista valoista huolimatta tarvitse virittää välttämättä kertaakaan. Ja mulla ei oo ihan kaikkein kevyin soittotyyli. Intonaatio on tallasta huolimatta todella hyvä, ainakin mun yksilössä on säädetty kohdilleen. Itselläni on myös LTD:n EC400at, ja pakko kyllä sanoa, että tuo Tremonti vie voiton jokaisella osa-alueella, mikkejä lukuunottamatta... Kakkoskitaraksi aikanaan tuon Tremonti SE:n ostin, mutta kyllä lunasti välittömästi paikkansa ykköskitaraksi.

Testasin myös "ihan oikeata" PRS:ää, tais olla McCarty jos en ihan väärin muista ja se kyllä vei voiton tuosta SE-mallista, mutta onhan hintakin aika eri luokkaa. Sellanen on vielä joku päivä kyllä pakko hankkia, mutta siihen asti on tyytyminen halpissarjaan. Jos hyvään hintaan saat SE:n, niin osta ihmeessä pois.
Ei apina posetiivia käskemättä veivaa.
fnm
14.11.2007 12:49:31
Omistan prs tremontin ja hyvältähän tuo tuntuu, mutta mitkähän kielet olisivat sopivat ?mulla on ghs:n kympit ja jotenkin tuntuu et ne eivät ole ne parhaimmat (jossain väitettiin et paksummat ei soi ko. kitarassa!). Sit E- kieli ei mene täysin mikin kohdalta ( en muista onko muissa kitaroissani mennyt ?). Ongelmia vai ei?
kapako
14.11.2007 12:58:07

Omistan prs tremontin ja hyvältähän tuo tuntuu, mutta mitkähän kielet olisivat sopivat ?mulla on ghs:n kympit ja jotenkin tuntuu et ne eivät ole ne parhaimmat (jossain väitettiin et paksummat ei soi ko. kitarassa!).

Mulla on GHS:n 12-54 setti... Hyvin toimii. Kitara oli jo ostettaessa säädetty jossain paikallisessa soitinhuoltoliikkeessä tuolle setille. Sattui olemaan omaan käteen sopiva paksuus, niin jatkoin samojen käyttämistä. Tuo tallahan on hivenen kinkkinen säädettäväksi, kun yksittäisen kielen intonaatiota ei voi säätää. Mutta vire nyt on muutenkin pelkkä suositus =)
Ei apina posetiivia käskemättä veivaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)